Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
T.C.
ÇORUM BELEDİYESİ
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
MADDE 1 : Amaç
Bu Yönetmelik Çorum Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğünün, Kuruluş, Görev ve Çalışma Esaslarını
düzenler.
MADDE 2 : Kapsam
Bu Yönetmelik Çorum Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğünün Görev ve Çalışma Esaslarını kapsar.
MADDE 3 : Dayanak
Bu Yönetmelik, 5393 Sayılı Belediye kanununun 15/b Maddesine dayanılarak düzenlenmiştir.
MADDE 4 :Tanımlar
Belediye : Çorum Belediyesini
Başkan : Çorum Belediye Başkanını
Başkan Yardımcısı : Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısını
Müdürlük : Yazı İşleri Müdürlüğünü
Personel : Yazı İşleri Müdürlüğünde görevli tüm personeli
Meclis : Çorum Belediye Meclisini
Encümen : Çorum Belediye Encümenini
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Bağlılık, Birimler, Görev ve Çalışma Esasları
MADDE 5 : Kuruluş
Yazı İşleri Müdürlüğü, 22.02.2007 tarihli 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı
Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümleri gereğince
Çorum Belediye Meclisinin 02.05.2007 tarih ve 06 Sayılı Kararıyla kurulmuştur.
MADDE 6 : Bağlılık
Yazı İşleri Müdürlüğü Belediye Başkanı veya görevlendireceği Başkan yardımcısına bağlı olarak görev
yapar.
MADDE 7 : Müdürlük, Bağlı Birimler Görev ve Çalışma Esasları
Yazı İşleri Müdürlüğü, Yazı İşleri Servisi ve Kurum Arşivi Servislerinden oluşur.
1- Yazı İşleri Servisinin Görevleri,
a) Belediye Meclis İle İlgili Görevleri :
Müdürlük, 5393 Sayılı Belediye Yasasının, Belediye Meclisine yüklediği sorumlulukların yerine
getirilmesinde koordinasyon görevi yapar.
Belediyemiz birimlerinden mevzuat hükümlerine uygun olarak Belediye Meclisinde görüşülüp karara
bağlanmak üzere, Belediye Başkanı tarafından belirlenen gündemi hazırlamak.
Meclis toplantı gündemini ve yasa gereği bir önceki toplantı karar özetlerinin Meclis üyelerine dağıtımını
ve ilanını (duyurusu) sağlamak
Meclis üyelerinin Meclis toplantılarına devamlılıklarını izlemek üzere yoklama defterini tutmak, Meclis
üyeleri için hazırlanan oturum puantaj cetvelini Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderimini sağlamak.
Toplantı tutanağını yazılı olarak kayda almak, alınan kararları Meclis tutanak defterine yazmak.
Meclis toplantısında alınan karar özetlerini Yasada belirtilen şekilde Mülki İdare Amirine göndermek.
Meclis kararlarını, yürürlük tarihi itibariyle ilgili Müdürlüklere dağıtımını yapmak.
Dosyalama işlemlerini tamamlayıp, ilgili mevzuat doğrultusunda arşivlemek.
b) Belediye Encümeni İle İlgili Görevleri :
Belediye Başkanı adına Belediye Encümeninde görüşülmesi için havale edilen evraklar doğrultusunda
Encümen gündemini hazırlayıp, Encümen üyelerine dağıtımını sağlamak.
Encümen toplantısında alınan kararları, Encümen tutanak defterine kaydedip, Bilgisayar ortamında
yazımını yaparak zimmetle, ilgili birime sevkini yapmak.
Encümen kararlarının gerekli işlemleri bittikten sonra ekleri ile arşivlenmesini yapmak.
Encümen üyeleri için hazırlanan oturum puantaj cetvelini Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderimini
sağlamak.
c) Genel Evrak İle İlgili Görevler:
Müdürlük, Belediyemizin genel evrak işleri Evrak Kayıt Defteri Sistemini uygulamak suretiyle
Belediyeler Yasasının kendine verdiği yetkiler doğrultusunda, Belediyemiz adına Resmi Kurum ve Kuruluşlardan
posta, kurye ve vatandaş kanalı ile gelen tüm evrakların zimmetle teslimini alır. Konularına göre evrakların ilgili
birimlere zimmetli olarak ulaştırılmasını sağlar.
Ayrıca aynı şekilde tüm birimlerden gelen evrakların da kaydını yaptıktan sonra zimmetli olarak gerekli
yerlere evrak görevlisi ile sevkıyatını belirli bir düzen içerisinde sağlar.
Posta kanalı ile Resmi Gazete, Dergi v.b nin tasnifini yaparak ilgili evrakları ayırıp dağıtımını yapar.
Belediyemiz adına Resmi Kurum ve Kuruluşlardan Posta kanalıyla gelen evrakları ayırıp dağıtımını yapar
ve Kurumdan dışarı gönderilmesi gereken evrakların Giden Evrak veya Posta kaydını yapıp, posta veya evrak
görevlisi kanalıyla ilgili yerlere ulaştırılmasını sağlar.
2- Kurum Arşivi Servisinin Görevleri:
Kurum arşivi ile ilgili iş ve işlemler Belediye Meclisinin 04.07.2006 tarih ve 18 sayılı kararıyla onaylanan
kurum arşivi yönetmeliği hükümlerine göre uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Planlama, Koordinasyon ve Uygulama
MADDE 8 : Planlama ve Koordinasyon
Yapılacak İş ve İşlemlerle ilgili planlama ve koordinasyon Müdür veya görevlendireceği personel
tarafından yapılır.
MADDE 9 : Uygulama
1) Görev verilen personel verilen görevi aksatmadan yerine getirmek zorundadır.
2) Kurum içi ve kurum dışı bütün yazışmalar 2004/8125 sayılı Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve
Usuller hakkında yayınlanan Yönetmelik hükümleri gereğince yapar.
3) Dosyalama işlemleri, İçişleri Bakanlığınca 2005/7 Sayılı Standart Dosya planı hakkında Genelge
emirleri doğrultusunda yapar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
MADDE 10 : Bu Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
Bu Yönetmelikte Bulunmayan Hususlarda Yürürlükteki İlgili Kanun ve Mevzuat Hükümlerine göre
uygulama yapılır.
MADDE 11 : Yürürlük
Bu Yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü ve ilanından sonra yürürlüğe girer.
MADDE 12 : Yürütme
Bu Yönetmelik Hükümlerini Belediye Başkanı Yürütür.
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.