Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
T.C.
ÇORUM BELEDİYE BAŞKANLIĞI
VETERİNER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu yönetmelik, Çorum Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğünün kuruluş,
görev ve çalışma esaslarını düzenler.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik Çorum Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğü’nün
görev ve çalışma usulüyle birlikte işleyişini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) (1) Bu Yönetmelik 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15.maddesinin birinci
fıkrasının (b) bendi, 18.maddesinin birinci fıkrasının (m) bendi, 48. maddesinin ikinci fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a)Başkan :Çorum Belediye Başkanı’nı,
b)Belediye :Çorum Belediye Başkanlığı’nı,
c)Müdür :Veteriner İşleri Müdürü’nü,
ç)Müdürlük :Veteriner İşleri Müdürlüğü’nü,
d)Personel :Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluş
MADDE 5– (1) Çorum Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, 22.02.2007 tarihli 26442 Sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro
İlke ve Standartlarına dair Yönetmelik” Hükümleri gereğince Çorum Belediye Meclisinin 02.05.2007
tarih ve 06 Sayılı Kararıyla yeniden kurulmuştur.
(2) 07.01.2013 tarih ve … sayılı belediye meclis kararı ile görev, çalışma usul ve esasları
yeniden düzenlenmiştir.
Personel
MADDE 6 – (1) Çorum Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğü’nde (1) Müdür ile
yürürlükte bulunan norm kadro mevzuatıyla belirlenen nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
MADDE 7- (1) Çorum Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğü; Çorum Belediye
Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan ilgili yürürlükteki mevzuat ve
Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri
doğrultusunda;
a) Başıboş sokak hayvanlarının rehabilitasyonu amacıyla 5199 sayılı Hayvanları Koruma
Kanunu ve İlgili uygulama yönetmeliği doğrultusunda Sahipsiz Sokak Hayvanları Geçici Bakım Evi
açmak,
b)Sahipsiz Sokak Hayvanlarının sağlıklarını korumak ve üremelerini kontrol altına almak
maksadıyla yürürlükteki kanun ve yönetmelikler çerçevesinde, toplamak, kısırlaştırmak, aşılamak,
işaretlemek, sahiplendirmek veya alındığı ortama bırakmak,
c)Sahipli hayvanları kayıt altına almak,
ç)Isırma ve ısırık vakalarında ilgili kamu kuruluşları ile işbirliği içerisinde Kuduz şüphesi olan
hayvanları müşahede altına almak, müşahede süresince takip etmek,
d)Kurban kesim alanlarının düzenlenmesi amacıyla il müftülüğü ve diğer ilgili müdürlüklerle
işbirliği yapmak ve kurban kesim alanlarında denetimler yapmak,
e)Hayvanat bahçesi kurmak, halka hayvan sevgisini kazandırmak için parklarda etkinlikler ve
düzenlemeler yapmak,
f)Planlanan işler için ihtiyaç duyulacak her türlü malzeme, alet, ekipman ve hizmetin tespitini
yapmak, temini için ihtiyaç listelerini ve gerekli şartnamelerini hazırlayıp alımını ve teminini
sağlamak.
Personelin Görevleri
MADDE 8 – (1)Bu yönetmeliğin 7’nci maddesinde belirtilen temel görev, yetki ve sorumluluklar,
yürürlükte bulunan norm kadro mevzuatı ve Belediye Başkanı’nın veya görevlendirdiği Başkan
Yardımcısının onayıyla görev pozisyonları belirlenir. Bu bağlamda istihdam edilenler belirtilen
görevleri ifa ederler:
Veteriner İşleri Müdürü
MADDE 9 - (1) Belediye Başkanı’nın ve/veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve
denetimi altında, yürürlükte bulunan mevzuat gereği Müdürlüğün; sevk ve idaresini gerektiğinde
organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine
ilişkin dâhili düzenlemeleri yapar,
(2)Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını kendi uğraş alanlarını ilgilendirdiği derecede
bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler, amaçlara uygunluğunu araştırır, genel
politikalarda yapılması gerekli değişiklikleri bildirir,
(3)Müdürlüğü için, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar,
programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat yapar,
(4)Başkanlığın amaçlarını ve politikalarını, yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklar, en iyi
şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı verir ve uygulamaları kontrol eder,
(5)Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar. Planların
uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri alır,
(6)Müdürlüğün işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak
üzere planlar,
(7)Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında
ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmeliklerini hakkında zamanında ve
doğru bilgi verebilecek şekilde planlar,
(8)Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar, faaliyet
planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlar,
(9)Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim
planlamasını yapar,
(10)Başkanlığın kabul ettiği yönetim ve organizasyon prensiplerini astlarına izah eder,
organizasyon içindeki konumlarının üst-ast ve yatay organizasyonel konumlarla ilişkileri hakkında
gerekli bilgiyi vererek ahenkle çalışmalarını temin eder,
(11)Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere, Başkanlığın mevcut organizasyon
şeması, iş tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara uygun kadrosunu organize eder,
(12)Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklik ihtiyaçlarını İnsan
Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bildirir,
(13)Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlayıp teklif eder,
(14)Çalıştırdıkları görevlilerin, işbölümü esasları dâhilinde, sorumluluklarını belirler ve bu
görevleri benimsetir,
(15)İş tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce verir,
(16)Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve
diğer ilgili mer’i mevzuata riayeti sağlar, bunların uygulanmasını sürekli kontrol eder; düzeltilmesi
gereken hususlar için de olumlu öneri ve teklifleri, belediye başkanının görüşüne sunar,
(17)Müdürlüğün verimliliğinin arttırılmasını ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde
yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarını geliştirmeleri için astlarına mesleki yardımda
bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmeleri için disiplini temin eder,
(18)Eşit düzeydeki yöneticilerle koordinasyonu kurar ve kendi aralarında halledilebilecek
meseleleri sonuçlandırır.
(19)Personelin yıllık izin planlarını düzenlemek ve kullandırmak,
(20)Gerekli gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak verir,
(21)Mevcut faaliyet planına göre Müdürlük faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol eder, Müdürlük
harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur,
(22)Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını,
gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu
konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin eder. Önemini kaybeden evrakı kabul
edilmiş usullere göre imha eder,
(23) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapar, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunar,
verilen kararların uygulanmasını sağlar, Müdürlüğe gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini
sağlar,
(24) Yürürlükte bulunan mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin
icra edilmesini sağlar.
Diğer Personel
MADDE 10- (1)Müdürlüğün görev alanına giren görevler; Müdürlüğe ait norm kadro ve
Başkanlık onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar
arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları;
nitelikleri, yeterlikleri, verimlilikleri, performans başarım seviyeleri vb. kriterize edilerek
yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 11- (1)Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler
çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 12-(1) Çorum Belediye Meclisinin 02.05.2007 tarih ve 06 Sayılı Kararıyla sayılı
Veteriner İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Esasları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 13- (1) Bu Yönetmelik hükümleri; Çorum Belediye Meclisi kararının kesinleşmesi
ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1)Bu Yönetmelik hükümlerini Çorum Belediye Başkanı yürütür.
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.