Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Teftiş Kurulu Müdürlüğünün
teşkilat, görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını,
Müfettiş Yardımcılarının tabi olacağı sınavları, yetiştirilmeleri ve eğitimine
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik Teftiş Kurulu Müdürlüğünün görevleri ile
Kurul Müdürü, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarının görev, yetki ve
sorumluluklarını, teftiş edilenlerin sorumluluklarını, Kurul Müdürü ile
Müfettiş, Müfettiş Yardımcıları ve büro şefliği ile personelin çalışma usul ve
esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı
Belediye Kanununun 48’nci maddeleri ile 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare
Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 12’nci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Çorum Belediye
Başkanını,
b) Başkanlık: Çorum Belediye
Başkanlığını,
c) Başvuru
formu: Sınava girmek isteyen adayların,
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını, hangi yabancı dilden sınava gireceğini,
sınavla ilgili kendisine yapılacak bildirimlerin gönderilmesini istediği posta
ve e-posta adresini üzerinde işaretleyip veya yazılı beyan edeceği şekilde
idarece düzenlenen ve aday tarafından doldurulup imzalanacak olan formu,
ç) Belediye: Çorum
Belediyesini,
d) Birim: Belediye Hizmet Birimlerini,
e) Birim amiri: Belediye hizmet birimlerinin en üst amirlerini,
f) Büro şefliği: Kurul Müdürlüğü bürosunda görevli şef ve diğer
çalışanları,
g) Giriş sınavı: Yazılı ve sözlü
sınavdan oluşan müfettiş yardımcılığı giriş sınavını,
ğ) Görev standartları: Görevlerin amacına uygun şekilde, verimli, etkin ve
uygulama birliği içinde, etik ilkeler gözetilerek gerçekleştirilmesini temin
etmek, görev sonuçlarının adil ve güvenilir olmasını sağlamak, görevlerin
kalite kontrol, görevlilerin ise performans bakımından değerlendirilmesine
zemin hazırlamak maksadıyla müfettişlerce uyulması gereken genel ilke ve
kuralları tespit amacıyla kurul müdürlüğünün teklifi ve başkanın onayı ile
uygulamaya konulan teftiş kurulu görev standartlarını,
h) İşletme: Belediyenin görev ve
sorumluluk kapsamında bulunan özel gelir ve giderleri olan hizmetleriyle ilgili
olarak İçişleri Bakanlığı izni ile kurulan bütçe içi işletmelerini,
ı) Kamu
Personel Seçme Sınavı (KPSS): 18/03/2002
tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kabul edilen, Kamu
Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel
Yönetmelikte (A) grubu olarak adlandırılan kadrolara atanacaklar için
kurumların kendi mevzuatlarına göre düzenleyecekleri giriş sınavına kabul
edilecekleri belirlemek amacıyla kullanılacak olan puanları sağlayan merkezi
sınavı,
i) Kurul: Çorum
Belediyesi Teftiş Kurulunu,
j) Kurul Müdürü: Teftiş Kurul Müdürünü,
k) Müfettiş: Çorum
Belediyesi müfettişlerini,
l) Müfettiş yardımcısı: Bağımsız olarak denetim ve soruşturma yapmaya
yetkili olan veya olmayan Çorum Belediyesi müfettiş yardımcılarını,
m) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
n) Refakat
müfettişi: Kurul müdürüne yardımcı olmak
üzere görevlendirilen müfettişleri,
o) Yeterlik sınavı: Müfettiş yardımcılarına üç yılın sonunda yapılan
yazılı ve sözlü sınavı,
ö) Yetkili Merci: 02/12/1999 tarih ve
4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun’a
göre izin vermeye yetkili merciyi, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kurulun Yapısı
Teşkilat ve bağlılık
MADDE 5- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğü, Müfettişlik sıfatını
kazanmış olanlar arasından atanan Müdür ile derece ve unvanları kadrolarında
belirtilen Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarından oluşur.
(2) Teftiş Kurulu
Müdürlüğü doğrudan Başkana bağlıdır. Müfettişler Başkanın onayı ve Kurul
Müdürünün görevlendirme emri üzerine teftiş, denetleme, araştırma, inceleme ve
soruşturma görevlerini Başkan adına yürütürler.
(3) Teftiş Kurulu Müdürlüğünün yazı, mali
ve ayniyat işleri Büro Şefliğince yürütülür.
(4) Müfettişler,
Başkan ve Kurul Müdürü dışında hiçbir kişi ve merciden talimat almazlar.
Teftiş
Kurulu
Teftiş kurulu müdürlüğünün
görev ve yetkileri
MADDE 6- (1) Teftiş Kurulu, Başkanın onayı ve Kurul Müdürünün
görevlendirme emri üzerine Başkan adına aşağıdaki görevleri yapar.
a) Başkanlığın yönetimi ve denetimi
altındaki kişi ve birimlerin her türlü faaliyet, iş ve işlemleri ve
etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma işlerini
yürütmek,
b) Birimlerin özel teftiş ve
denetimini yapmak,
c) Görev standartlarını hazırlamak ve uygulanmasını
sağlamak,
ç) Müfettişler tarafından yapılacak teftiş, inceleme
ve soruşturmalar ile düzenlenecek raporlara ilişkin, biçim, yöntem ve
teknikleri geliştirmek, standart ve ilkelerin oluşturulmasını sağlamak,
denetim, inceleme ve soruşturmaların etkililiğini ve verimliliğini artırıcı
tedbirleri almak, bu konuda görüş ve öneriler sunmak,
d) İnceleme ve denetim iş ve
işlemlerini yürütmek,
e) Mevzuat hükümleri uyarınca verilen diğer görevleri
yerine getirmek,
f) Müfettişlerin mesleki gelişimini sağlamaya yönelik
çalışmalar yürütmek.
(2) Kurul ayrıca, 4483 sayılı
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine
veya 10/06/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu hükümlerine göre vali
veya kaymakam, 4483 sayılı Kanunun 5’inci maddesinin 3’üncü fıkrası gereği
başkan tarafından kabulü halinde ise diğer soruşturma izni vermeye yetkili
mercilerce 4483 sayılı Kanun gereği müfettişlere verilen araştırma ve/veya
inceleme görevlerinin yasal süreleri içerisinde tamamlattırılmasını ve gereği
için adı geçen Kanuna göre karar alınmak üzere yetkili merciye gönderilmesini
sağlamakla görevli ve yetkilidir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kurul Müdürü
Kurul
müdürünün atanması
MADDE
7- (1) Teftiş kurulu müdürü, Başkan
tarafından Bakanlıklar ile bunların bağlı ve ilgili kuruluşlarının merkez
teşkilatı ile belediye, idare ve diğer belediyelerde mesleğe özel yarışma
sınavı ile girmiş ve yeterlik sınavı sonucunda denetim elemanlığına atanmış,
yardımcılık dönemi de dâhil olmak üzere en az 10 yıl denetim elemanı olarak
çalışmış olan ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesi hükümlerine
göre bu kadroya atanma şartlarını ve bu Yönetmelikte öngörülen eğitim
şartlarını taşıyanlar arasından atanır.
Teftiş kurulu müdürünün görev,
yetki ve sorumlulukları
MADDE 8- (1) Kurul Müdürü bu yönetmelikte açıklanan görev ve
yetkilerini ilgili kanun ve mevzuata uygun olarak yapmaktan Başkana karşı
sorumludur.
(2) Kurul Müdürü,
Müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup, aşağıdaki görevleri yapar ve yetkileri
kullanır.
a) Bu Yönetmeliğin 6’ ncı
maddesinde belirtilen görevleri yürütmek,
b) Teftiş Kurulu Müdürlüğünü
yönetmek, denetlemek, çalışmalarını düzenlemek,
c) Gerektiğinde bizzat teftiş,
denetim, inceleme ve soruşturma yapmak,
ç) Müfettişlerden gelen yazı ve
raporları incelemek, eksiklerin giderilmesini sağlamak, ilgili mercilere
göndermek, ilgililerce alınacak tedbirleri ve yapılacak işlemlerin sonuçlarını
takip etmek ve alınması gereken tedbirleri almak,
d) Müfettiş Yardımcılarının üç yıllık staj döneminde yetişmelerini
sağlayıcı tedbirleri almak,
e) Müfettişlerin hizmet içi eğitim
programlarının hazırlanmasına ve uygulanmasına katılmalarını ve hizmet içi
eğitimlerini sağlamak,
f) Mesleki bilgilerini geliştirmek
amacıyla yurtiçi-yurtdışı seminerlere gönderilecek Müfettiş ve Müfettiş
Yardımcılarını belirlemek,
g) Müfettişlerin mesleki ve
bilimsel çalışmalarını teşvik etmek ve düzenlemek, gerekirse başarılı inceleme
sonuçlarının yayımlanmasını sağlamak,
ğ) Yıllık teftiş ve çalışma
programlarını Müfettişlerin her defasında farklı birimlerde
görevlendirilmelerini gözetecek şekilde hazırlamak, Başkan onayından sonra
uygulanmasını sağlamak,
h) Teftiş Kurulu Müdürlüğünün
yazışmalarını zamanında ve düzenli bir şekilde yürütmek, harcamalara ilişkin
belgelerin zamanında gönderilmesini sağlamak, kurulun çalışmalarına ait yıllık
faaliyet raporunu hazırlayarak yılsonunda Başkana sunmak,
ı) Gerektiğinde Teftiş Kurulu
Müdürlüğünün uygulamaları hakkında yönergeler hazırlamak,
i) Giriş
sınavı ile müfettişlik yeterlik sınavının yapılmasını ve yürütülmesini
sağlamak, müfettiş yardımcılarının yetişmelerini sağlayıcı tedbirler almak,
j) Kurul
müdürlüğüne intikal eden inceleme ve soruşturma gerektiren konuları başkana
iletmek, alınacak emir ve talimat doğrultusunda hareket etmek,
k) 09/10/2003 tarihli 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı
Kanunu ile 01/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına
Dair Kanun hükümleri uyarınca kurul başkanlığına/müdürlüğüne sunulan
dilekçelerin ve bilgi edinme taleplerinin takibini yaptırarak yasal süresi
içinde cevaplanmasını sağlamak,
l) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
uyarınca harcama yetkilisi görevinden kaynaklanan yetkilerini kullanmak, büro
personeli arasından taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görevlendirerek
28/12/2006 tarihli ve 2006/11545 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan Taşınır Mal Yönetmeliğine göre iş ve işlemlerin takip ve icrasını
sağlamak,
m) Büro hizmetlerinin düzenli yürütülmesini temin
etmek,
n) İlgili mevzuat çerçevesinde
başkan tarafından teftiş hizmetleri ile ilgili olarak verilen benzer görevleri
yapmak.
Kurul
müdürüne yardım ve vekâlet
MADDE 9- (1) Kurul Müdürü, görev ve yetkileri çerçevesinde
kendisine yardımcı olmak üzere, yeterli sayıda müfettişi başkan onayı ile
refakat müfettişi olarak görevlendirebilir. Refakat müfettişleri kurul müdürüne
görevlerinin ifasında yardım ederler ve verilen diğer görevleri yerine
getirirler. Refakat müfettişliği görev süresi en fazla 1 yıl olup, süresi
dolanlar yeniden görevlendirilebilir.
(2) Kurul Müdürü, geçici
sebeplerle görevden ayrıldığında veya herhangi bir sebeple Kurul Müdürlüğünün boşalması
halinde vekâlet görevi Başkan tarafından Kurul Müdürü atanması şartlarına haiz
müfettişlerden birine verilir. Bu niteliklere haiz müfettiş bulunmaması
durumunda vekâlet görevi en kıdemli müfettişe verilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Müfettişler
Müfettişlerin
görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10- (1) Müfettişler
Başkan adına;
a) Belediye teşkilatı
ve bağlı kuruluşlarıyla, Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve
birimlerin faaliyetleri ile her türlü iş ve işlemlerini, kanun, tüzük, yönetmelik
ve Başkanın talimatlarının uygulanıp uygulanmadığını, teftiş program ve
talimatlarına göre incelemek, araştırmak, denetlemek ve teftiş etmek,
b) Belediyenin tüm
birimlerinin personeli hakkında, görev emri ve onayı gereğince inceleme ve
soruşturma yapmak,
c) Teftiş ve inceleme
sırasında öğrenmiş oldukları ve görev emrinin dışında kalan yolsuzluklar için,
sorumlular hakkında, tabi oldukları soruşturma usulüne uygun olarak, gecikmeden
hadiseye el koyabilmek üzere durumu hemen Teftiş Kurulu Müdürüne bildirmek,
gecikmesinde zarar umulan ve delillerin kaybına meydan verebilecek hallerde
delilleri toplamak,
ç) Mevzuatın
uygulanmasından doğan sonuçlar üzerinde inceleme yaparak, görülecek yanlışlık
ve eksikliklerin giderilmesi ve düzeltilmesi yollarını araştırmak ve işlerin
istenilen seviyede yürütülmesini sağlamak için alınması gereken tedbirleri ve
düşüncelerini raporla Kurul Müdürüne bildirmek,
d) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla
Mücadele Kanunu kapsamına giren suçların soruşturulmasında bu Kanun hükümleri;
4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre
yapılacak ön incelemelerde bu Kanunun ve bu Kanunda açıklık olmayan hallerde
Ceza Muhakemesi Kanununda düzenlenen usul ve esaslara göre hareket etmek,
e) Refakatine verilecek Müfettiş Yardımcılarının meslekte
yetişmelerini sağlamak.
f) Çeşitli konularda Başkanca verilen araştırma ve inceleme görevlerini
yapmak, ayrıca görevlendirildikleri komisyon, kurs, seminer ve toplantılara
katılmak,
g) Hizmet içi eğitim programlarının hazırlanmasına ve uygulanmasına
katılmak,
ğ) Mevzuatın hazırlanması ve uygulanmasıyla ilgili çalışmalara katılmak,
h) Kanun, Tüzük ve Yönetmelik hükümleri uyarınca verilen diğer görevleri
yapmak,
ı) Başkanca verilecek teftiş ve denetim hizmetleriyle ilgili diğer
vazifeleri yapmak, görev ve yetkilerini haizdirler.
(2) Müfettişler yaptıkları çalışmalar ve hazırladıkları raporlardan
yürürlükteki mevzuat çerçevesinde sorumludurlar.
(3) Müfettiş Yardımcılarının bu yetkileri kullanabilmeleri ya da bağımsız
olarak görev yapabilmeleri, belirli bir yetişme süresinin sonunda kendilerine,
Kurul Müdürünün teklifi ve Başkanın onayı ile yetki verilmesiyle mümkündür.
(4)
Müfettişler 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve
diğer mevzuatta öngörülen yetkilerini tam olarak kullanmaktan, görevlerini
eksiksiz yerine getirmekten yürürlükteki mevzuat çerçevesinde sorumludurlar.
Görevlendirme
MADDE 11- (1) Müfettişler; Başkandan, Başkanın emri ve onayı üzerine
veya Başkanın yazılı yetki devri yaptığı durumlarda doğrudan Kurul Müdüründen
ve 4483 sayılı Kanun uyarınca soruşturma izni yetkilisinden aldıkları emirle
görev yaparlar.
(2) Aldıkları
görevlerin sonuçlarını Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirirler.
Görevden
Uzaklaştırma
MADDE 12- (1) Müfettişler, görevlendirildikleri hususlarla
ilgili olarak aşağıdaki şartların gerçekleşmesi halinde ilgililer hakkında
görevden uzaklaştırma işleminin gerçekleştirilebilmesi için Başkanlığa teklifte
bulunurlar.
a) Para ve para hükmündeki
belge ve senetleri, her türlü demirbaş eşya ve ayniyatı, bunların hesaplarını,
belge ve defterlerini göstermekten ve bunlarla ilgili soruları cevaplamaktan
kaçınmak, teftiş, inceleme ve soruşturmayı güçleştirecek, engelleyecek ve
yanlış yollara sürükleyecek davranışlarda bulunmak,
b) 3628 sayılı Mal
Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun 17’ nci
maddesi kapsamına giren eylem ve işlemlerde bulunmak,
c) Evrakta sahtecilik veya
kayıtlarda tahrifat yapmak,
ç) Hırsızlık, dolandırıcılık
ve emniyeti suistimal gibi yüz kızartıcı bir suç işlemek,
d) Kamu hizmetleri gerekleri
yönünden görevi başında kalması sakıncalı olmak.
(2) Görevden
uzaklaştırma teklifleri, inceleme veya soruşturmanın her safhasında
yapılabilir. Ancak görevden uzaklaştırma tedbiri uygulanması istenilen kişinin
görevi başında kalmasının sakıncalı olduğu hususunun açık bir şekilde ortaya
konması, (a) bendinde belirtilen hususun bir tutanakla tespit edilmesi gerekir.
(3) İnceleme ve
soruşturma neticesinde suçun işlendiğinin anlaşılmadığı veya yeterli delil
bulunmadığı hallerde; görevden uzaklaştırılmış olan memur veya diğer personel,
Müfettişin vereceği rapor üzerine atamaya yetkili amirce de uygun görüldüğü
takdirde görevine iade edilir.
(4) Herhangi bir
memurun görevden uzaklaştırılması halinde işlerin aksamaması için gerekli
tedbirler o birimin amirince alınır. Görevden uzaklaştırılan memurun görevini
Müfettiş üstlenemez.
(5) Görevden
uzaklaştırılan memurlar hakkında, işledikleri suçların nev’i ve mahiyetine göre
mevzuat çerçevesinde işlem yapılır.
(6) Görevden uzaklaştırılana ait
soruşturma ile bu soruşturmaya ait rapor üzerine yapılacak resmi işlemin diğer
işlerden öncelikle tamamlanması ve sonuçlandırılması zorunludur.
Yasaklar
MADDE 13- (1) Müfettişler, görevlerini yerine getirirken;
a) Görevleriyle ilgili
edindikleri gizli bilgi ve belgeleri açıklamaları,
b) Teftiş, denetleme,
inceleme ve soruşturmayla görevli bulundukları sırada, bu işlerle ilgili
kimselere konuk olmaları, doğrudan veya dolaylı olarak soruşturmayla ilgili
olanların ikramlarını kabul etmeleri, bunlarla alışveriş yapmaları, yardım
talep etmeleri, borç alıp vermeleri,
c) Mesleğin ve sıfatın
gerektirdiği saygınlık ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda
bulunmaları,
ç) Denetime tabi olanların
icrai işlerine karışmaları,
d) Evrak, defter ve kayıtlar
üzerine ilave veya düzeltme yapmaları, yasaktır.
Müşterek
çalışmalar
MADDE 14- (1) Müfettişler, kurul başkanlığınca/müdürlüğünce
gerekli görülen hallerde grup halinde de görevlendirilebilirler.
(2) Teftiş, inceleme,
ön inceleme ve soruşturma işlerinde birden fazla müfettiş görevlendirilmesi
halinde, müfettişlerden en kıdemlisi tarafından çalışmaların koordinasyonu
sağlanır. Kurul başkanına/müdürüne yardımla görevlendirilen refakat
müfettişlerinin müşterek çalışmalarda görev alması halinde, grup koordinatörü
refakat müfettişidir.
İşlerin
devri
MADDE 15- (1) Müfettişlere verilen işin devredilmemesi asıldır.
Devir zorunluluğu doğarsa, müfettişler ellerindeki işleri, kurul
başkanının/müdürünün talimatı ile bir başka müfettişe devredebilir.
(2) Devre konu işe
başlanılmış ise devri yapacak olan müfettiş, devir tarihine kadar yapılan
işlerin neler olduğuna ilişkin çıkaracağı özetle birlikte, işle ilgili tüm
belgeleri, işe başlanılmamış ise sadece işle ilgili kendisine tevdi edilen
belgeleri bir yazı ekinde hazırlayacağı dizi pusulası ile devreder.
Müfettişler
tarafından yaptırılan bilirkişi incelemeleri
MADDE 16- (1) Teftiş, inceleme ve soruşturma esnasında, görevin sonuçlandırılabilmesi
için, inceleme ve değerlendirilmesi uzmanlık bilgi ve tecrübesini gerektiren
konuların varlığı halinde, müfettişin talebi ve Kurul Müdürünün onayı ile durum
uzman kurum veya kişilere incelettirilebilir. Düzenlenen bilirkişi raporu kanıtlayıcı
belge olarak soruşturma raporlarına eklenir.
(2) Uzman kurum veya
kişilerin ücretleri ile inceleme giderleri müfettiş tarafından düzenlenecek
yazıya istinaden Belediyece ödenir.
ALTINCI BÖLÜM
Teftiş Kurulu
Müdürlüğü Büro Şefliği
Büro şefliğinin görev,
yetki ve sorumlulukları
MADDE 17- (1) Büro
Şefliği; Kurul Müdürünün emri altında büro şef ve personelinden
müteşekkil olup görevleri şunlardır:
a) Teftiş, denetim, inceleme ve
soruşturma konularında müfettişlere verilecek görevlendirmeyle ilgili yazışmaları
yapmak ve ilgili evrakın birer suretini müfettişlere ait kişisel dosyalarda
saklamak,
b) Müfettişlerden gelen rapor,
tahkikat evrakı vs. yazıları kayıt etmek ve ilgili olduğu yerlere vererek takip
etmek,
c) Teftiş Kurulu Müdürlüğüne
intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve arşivini düzenlemek,
ç) Teftiş Kurulu Müdürlüğüne ait
kitap, dergi ve benzer eşya, demirbaş, mefruşat ve büro malzemelerinin kayıt ve
korunmasını sağlamak, kırtasiye ve matbu evrakın ihtiyaca göre temin, muhafaza
ve dağıtımını yapmak,
d) Kurulda görev yapan
müfettişlerin ve diğer memurların özlük haklarıyla ilgili idari ve mali
işlemleri yaparak takip etmek ve sonuçlarını ilgililere bildirmek,
e) Kurulun yıllık bütçesini
hazırlamak, tahakkuk işlerini yapmak,
f) Müfettişlerin çalışma ve hak
ediş cetvellerini zamanında inceleyerek tahakkuka ait işlemi hazırlamak,
g) Büro şefliği ve personelinin
gölge dosyalarını saklamak,
ğ) Kurul Müdürü tarafından
verilecek diğer görevleri yapmak.
(2) Şefliğin
idaresinden, Kurul Müdürü ve Müfettişlere karşı birinci derecede şef
sorumludur. Büro şef ve personeli görevleri
dolayısıyla edindikleri bilgileri hiçbir şekilde açıklayamazlar.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetlenenlerin
Ödev ve Sorumlulukları
Teftişe tabi
olanların sorumluluk ve yükümlülükleri
MADDE 18- (1) Teftiş ve denetime tabi olanların sorumluluk ve
yükümlülükleri;
a) Başkanlık teşkilatıyla
Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki birimlerinde görevli bulunan
denetime tabi personel, istendiğinde bütün belge, defter ve dosyaları, para ve
para hükmündeki evrak ve senetleri, her türlü mal ve eşyayı müfettişe hemen
göstermek, inceleme ve saymasını kolaylaştırmakla yükümlüdürler. Görevliler bu
ödevin yerine getirilmesini, üstlerinden izin almak ya da benzeri hiçbir
sebeple geciktiremezler.
b) Müfettişler, görevlerini
yaparken, herhangi bir yolsuzluğun kanıtı olması halinde gizli de olsa kayıt ve
belgelerin duruma göre örneklerini veya asıllarını almaya yetkilidir.
c) Görevlerinin ifası sırasında
Müfettişlere; teftiş edilen birimlerin amir ve diğer personeli gereken her
türlü kolaylığı göstermek ve yardımda bulunmak mecburiyetindedir. Teftişe ve
denetime tabi olanlar, müfettişçe sorulan sözlü ve yazılı soruları
geciktirmeden cevaplandırmakla yükümlüdürler.
ç) Teftiş, denetim, inceleme, ön
inceleme ve soruşturmaya tabi tutulan birimlerin yöneticileri, hizmetin gereği
gibi yürütülebilmesi için gereken önlemleri almak, müfettişlere görevleri
süresince uygun bir yer sağlamak ve gerekli diğer tedbirleri yerine getirmek
zorundadırlar.
d) Teftiş, denetim, inceleme, ön
inceleme veya soruşturmaya başlanılan birim ve kuruluşların görevlilerine
verilmiş izinlerin kullanılması, hastalık ve bunun gibi zorunlu sebepler
dışında, müfettişin isteği üzerine teftiş, inceleme ve soruşturma sonuna kadar
durdurulabilir. İznini kullanmaya başlamış olanlar zorunluluk olmadıkça geri
çağrılmaz.
e) Teftiş ve denetime tabi
Başkanlık bünyesindeki birimler Müfettiş tarafından düzenlenen cevaplı teftiş
raporlarına bu Yönetmeliğin 48 ve 49’uncu madde hükümleri çerçevesinde cevap vermekle
yükümlüdürler.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Belediye
Müfettişliğine Giriş
Atanma
koşulu ve giriş sınavı
MADDE 19- (1) Belediye müfettişliğine müfettiş yardımcısı
olarak girilir. Müfettiş yardımcılığına atanabilmek için giriş sınavını
kazanmak zorunludur.
(2) Giriş sınavının açılmasına, Kurul Müdürünün
önerisi üzerine Başkanın onayı ile karar verilir. Sınav, yazılı ve sözlü olmak
üzere iki bölümden oluşur.
(3) Diğer kamu kurum ve
kuruluşlarında mesleğe özel yarışma sınavı ile girmiş ve yeterlik sınavı
sonucunda denetim elemanlığına atanmış olanlardan bu Yönetmelikte öngörülen
eğitim şartlarını taşıyanlar, giriş sınavına tabi tutulmaksızın naklen veya
açıktan belediye müfettişliğine atanabilirler.
Giriş sınavı değerlendirme komisyonu
MADDE 20- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak
komisyon; Başkanın onayı ile Kurul Müdürünün başkanlığında, Kurul Müdürünün
önerisi ile görevlendirilecek dört daire müdürü veya müfettiş olmak üzere beş
üyeden oluşur.
(2) Giriş sınavı değerlendirme
komisyonu, sınavların sağlıklı şekilde yapılmasını sağlamak ve bu konuda
gerekli bütün önlemleri almakla yükümlüdür.
(3) Giriş sınavı değerlendirme
komisyonu sekretarya hizmetleri teftiş kurulu bürosunca yürütülür
Giriş sınavının
duyurulması
MADDE 21- (1) Atama yapılacak kadro sayısı, sınıfı ve
dereceleri, sınava katılma şartları, başvuru usulü, tarihleri ve yeri,
başvuruda istenilecek belgeler, sınav tarihi ve yeri, sınava girebilmek için
aranan Kamu Personel Seçme Sınavı puan türü ve taban puanı, sınav konuları ve
değerlendirme yöntemi ile gerekli görülen diğer hususlar sınav gününden en az
otuz gün önce Resmî Gazete'de, Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek
ilk beş gazetenin en az birinde ve Belediyenin internet sitesinde duyurulur.
(2) Adayların sınava son başvuru
tarihi ve kayıt süresi, yazılı sınav tarihinden en çok on beş gün öncesine
kadar devam edecek şekilde tespit olunur.
Giriş sınavı
şartları
MADDE 22- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına
katılabilmek için aşağıda belirtilen nitelikleri taşımak gerekir:
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’ inci
maddesinde belirtilen genel koşulları taşımak,
b) En az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk,
siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden
veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt
dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,
c) Yazılı sınav tarihi itibariyle 35 yaşını
doldurmamış bulunmak,
ç) Müfettiş olarak görevini devamlı yapmasına engel
olabilecek herhangi bir hali bulunmamak,
d) (A) grubu kadrolar için yapılacak KPSS'den sınav
duyurusunda belirtilen puan türü ya da türlerinden taban puanı almış olmak,
e) KPSS sonuçlarına göre başvuran adaylardan, en
yüksek puana sahip olandan başlanarak, atama yapılacak kadro sayısının yirmi
katından fazla olmamak üzere Kurul Müdürlüğünce belirlenen sayıda aday arasında
olmak,
f) Bu sınava daha önce katılmamış veya en fazla bir
defa katılmış olmak,
g) Müfettişliğin gerektirdiği karakter, sicil, ifade
ve temsil yeteneği, tutum ve davranış yönünden müfettişlik yapabilecek
niteliklere sahip bulunmak.
(2) Yukarıdaki fıkranın (g) bendinin
gerektirdiği araştırma meslek giriş sınavının yazılı bölümünü kazanmış adaylar
hakkında Kurul Müdürünce yaptırılır.
Giriş sınavı
işlemleri
MADDE 23- (1) Sınava girmek isteyen adaylar, duyuruda açıklanan
süre içinde;
a) Aday tarafından doldurulup imzalanacak başvuru
formu,
b) Yükseköğrenim diplomasının veya geçici mezuniyet
belgesinin aslı, teftiş kurulunca onaylı örneği veya fotokopisi, bu
Yönetmeliğin 22’ nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen
denkliğin yetkili makam tarafından tasdik edildiğine dair belgenin aslı,
fotokopisi veya Teftiş Kurulunca onaylı örneği,
c) Son altı ay içerisinde çekilmiş 4,5x6 ebadında 6
adet fotoğraf,
ç) Aday tarafından el yazısıyla yazılmış ve imzalanmış
özgeçmişi,
d) Giriş sınavı ilanının yapıldığı tarihte geçerli
olan (A) Grubu KPSS Sonuç Belgesinin aslı, teftiş kurulunca onaylı örneği veya
bilgisayar çıktısı, ile İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne müracaat
ederler.
(2) Başvuruların ve birinci fıkrada istenen belgelerin
en geç giriş sınavı duyurusunda belirlenen tarih ve saatte, İnsan Kaynakları ve
Eğitim Müdürlüğüne elden veya posta yoluyla ya da giriş sınavı duyurusunda
belirtildiği takdirde elektronik ortamda teslim edilmesi gerekir. Postadaki
gecikmeler ve ilanda belirtilen süre içerisinde yapılmayan başvurular dikkate
alınmaz.
(3) Müfettiş yardımcılığı giriş
sınavına katılacaklara İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tarafından sınav
yeri ve tarihini belirten onaylı ve fotoğraflı “Sınav Giriş Belgesi” verilir
veya postayla gönderilir. Sınava ancak bu belgenin gösterilmesi suretiyle
girilebilir.
Giriş sınavı
konuları
MADDE 24- (1) Giriş sınavı soruları aşağıda belirtilen konu
başlıklarından seçilerek hazırlanır.
a) Kamu maliyesi;
1) Genel maliye teorisi; kamu gelir ve giderleri, kamu
borçları ve bütçesi,
2) Maliye politikaları,
3) Vergi hukuku ve Türk vergi sistemi,
b) Ekonomi;
1) Ekonomi teorisi,
2) Ekonomi politikası,
3) Para teorisi ve politikası,
4) Uluslararası ekonomi,
5) Türkiye ekonomisi ve güncel ekonomik sorunlar,
c) Hukuk;
1) Anayasa Hukuku,
2) İdare hukukunun genel esasları, idari yargı, idari
teşkilat,
3) Medeni hukuk; başlangıç, kişiler hukuku, eşya
hukuku,
4) Borçlar hukukunun genel esasları,
5) Ceza hukukunun genel hükümleri,
6) Ceza muhakemeleri hukuku,
7) Ticaret hukuku; ticari işletme, ticaret şirketleri
ve kıymetli evrak,
ç) Muhasebe;
1) Genel muhasebe prensipleri ve uygulaması,
2) Bilanço analizi ve teknikleri,
d) Mahalli idareler mevzuatı;
1) 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat,
2) 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili
mevzuat,
e) Yabancı dil; İngilizce, Fransızca veya Almanca dillerinden birisi.
Yazılı sınav
MADDE 25- (1) Yazılı sınav sorularının hazırlanması, sınavların
sevk ve idare sorumluluğu giriş sınavı değerlendirme komisyonuna aittir. Her
soruya verilecek not, komisyonunca saptanır. Soru kâğıtları giriş sınavı
komisyonu başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Her sınav konusuna ait
sorular ayrı ayrı zarflara konur, zarflar kapatılır, üzerlerine hangi konuya
ait sınav soruları oldukları yazılıp mühürlenerek giriş sınavı değerlendirme
komisyonu başkanı ve üyeleri tarafından imzalandıktan sonra giriş sınavı
değerlendirme komisyonu başkanı tarafından saklanır.
(2) Teftiş Kurulu Müdürü sınav
değerlendirme komisyonuna yardımcı olmak üzere yeterince müfettiş ve müfettiş
yardımcısını gözlemci olarak görevlendirir.
(3) Gözlemcilere yardımcı olmak üzere
ayrıca büro personeli de görevlendirilebilir.
(4) Yazılı sınavlar, duyurulmuş olan
yer ve saatte başlar, geç gelenler sınava alınmazlar. Her aday, sınav giriş
belgesi kontrol edilmek suretiyle salona alınır. Sınava giren adaylar,
yanlarında sınav giriş belgesi ile birlikte resmi makamlarca verilmiş geçerli
bir kimlik belgesi bulundurmak zorunda olup, istendiğinde bunları sınav
görevlilerine ibraz etmekle yükümlüdürler.
(5)
Yazılı sınavda, sınav başlamadan önce sınava gireceklerin isimleri bir
tutanakla gözlemci ve görevliler tarafından tespit edilir, sonra soru
zarflarının sağlam kapalı ve mühürlü olduğu hususunda da ayrı bir tutanak
düzenlenir. Zarflar açılarak soru kâğıtları sınava gireceklere dağıtılır.
(6) Soru zarflarının kapalı ve mühürlü
olduğu adaylara gösterilir.
(7) Kopya girişiminde bulunanlar bir
tutanakla tespit edilerek sınavdan çıkarılır ve bir daha giriş sınavına
alınmazlar.
(8) Sınav, önceden tespit edilen
saatte bitirilir.
(9) Sınav kâğıdının adı-soyadı ve aday
numarasını içeren bölümünün aday tarafından kapatılması zorunludur. Sınavın
sonunda toplanan cevap kâğıtları bir zarfa konur, üzerine hangi sınava ait
olduğu, sınav grubu, sınav tarihi ve yeri, içine konan kâğıt sayısı yazılarak
kapatılır. Zarfın üstü, mühürlenerek imzalanır.
(10) Sınav gözlemcileri ve görevlileri
ile sınavı en son terk eden adayın da katılımıyla bir sınav durum tespit
tutanağı düzenlenir ve imzalanır. Bu tutanak; sınavın tarihi ve yeri, sınava
başlama ve bitiş saatleri, sınava giren ve girmeyen adaylar, sınav sırasında
bir olay olup olmadığı, olmuşsa olayın mahiyeti ile ilgili bilgileri içerir ve
sınav kâğıtlarının bulunduğu zarfla birlikte giriş sınavı değerlendirme
komisyonu başkanına teslim edilir.
Yazılı sınavın değerlendirilmesi ve
başarının belirlenmesi
MADDE 26- (1) Giriş sınavı değerlendirme komisyonunca 100 puan
üzerinden verilecek not, kâğıdın baş tarafına yazılarak giriş sınavı
komisyonunca imzalanır. Verilen notlar aday sıra numarasına göre düzenlenen
cetvellere dökülür.
(2) Yazılı sınav işlemleri
tamamlandıktan sonra giriş sınavı değerlendirme komisyonu başarılı olanları
tespit eder.
(3) Yazılı sınavda her sınav grubunun
tam puanı 100'dür. Sınavın kazanılması için, yabancı dil hariç sınav yapılan
her gruptan, en az 50 puan alınması ve grupların not ortalamasının 70 puandan
aşağı olmaması şarttır. Ortalamada 70 ve yukarı puan alan adaylar en yüksek
puan alan adaydan başlamak üzere sıralamaya tabi tutulur. Yazılı sınavda başarı
gösteren adaylardan ilan edilen boş kadronun 3 (üç) katına kadar aday sözlü
sınava çağrılır. Sonuncu aday ile aynı puanı alan adaylar da kontenjan gözetilmeksizin
sözlü sınava çağrılır.
(4) Giriş sınavı değerlendirme
komisyonunca yapılan değerlendirme sonucunda yazılı sınavda başarılı olan
adaylar için bir tutanak düzenlenerek, giriş sınavı değerlendirme komisyonunca
imzalanır.
Yazılı sınav sonuçlarının
duyurulması
MADDE 27- (1) Yazılı sınavı kazanan adayların başarı sırasını
ve sözlü sınavın yerini, gününü ve saatini gösterir liste, belediyenin ilan
tahtası ile internet sitesinde ilan olunur. Ayrıca sözlü sınava gireceklerin
başvuru formunda kendilerine yapılacak bildirimlerin ulaştırılmasını
istedikleri posta ve e-posta adreslerine sınavın yeri günü ve saati gönderilir.
Sözlü sınav
MADDE 28- (1) Sözlü sınav, yazılı sınavda başarılı olan
adaylara duyurulan gün, saat ve yerde yapılır.
(2) Sözlü sınavda adayların;
a) 24 üncü maddede belirtilen yazılı sınav konularına
ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmeye açıklığı,
Yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek
suretiyle gerçekleştirilir.
(3) Adaylar, sınav değerlendirme komisyonu tarafından,
ikinci fıkranın (a) bendi için elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı
özelliklerin her biri için onar puan üzerinden değerlendirilir ve verilen
puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir.
(4) Sözlü sınavda başarılı sayılmak
için sınav değerlendirme komisyon başkan ve üyelerinin yüz tam puan üzerinden
verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
Giriş
sınavının değerlendirilmesi, başarı sırası ve itiraz
MADDE 29- (1) Giriş sınavı notu, yazılı ve sözlü sınav notlarının
ortalamasıdır. Başarı sırası bu nota göre tespit edilir.
(2) Giriş sınavı notunun eşitliği halinde, yazılı
sınav notu yüksek olan aday başarı sıralamasında öncelik kazanır. Bu notların
da eşitliği halinde öncelikle yabancı dil notlarına, bunların da eşit olması
durumunda hukuk notlarına bakılır ve hukuk notu yüksek olan aday öncelik
kazanır. Sınavda başarı gösterenlerin sayısı ilan edilen boş kadro sayısından
fazla olursa, ilan edilen kadro sayısı kadar aday asıl olarak, diğer adaylardan
başarı sıralamasına göre ilan edilen kadro sayısı kadar aday da yedek olarak
sınavı kazanmış sayılır. Diğerleri için sınav sonuçları kazanılmış hak
sayılmaz.
(3) Giriş sınavı değerlendirme komisyonu tarafından
tutanakla tespit edilen sınav sonuçları, 27 nci maddede belirtilen şekilde
duyurulur. Adayların, atanma ile ilgili işlemlerini yaptırmak üzere, duyuruda
belirtilen tarihe kadar İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne müracaat
etmeleri zorunludur.
(4) Yazılı ve sözlü
sınav sonuçlarına itirazlar, yazılı ve sözlü sınav sonuçlarının açıklanmasından
itibaren beş iş günü içinde bir dilekçe ile giriş sınavı değerlendirme
komisyonuna yapılabilir. Bu itirazlar, giriş sınavı değerlendirme komisyonu
tarafından en geç on iş günü içinde incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak
bildirilir.
Müfettiş
yardımcılığına atanma
MADDE 30- (1) Giriş sınavında başarı gösterenler, başarı
sırasına göre boş kadrolara Başkanın onayı ile atanırlar.
(2) Sınavı kazananlara İnsan Kaynakları ve Eğitim
Müdürlüğü tarafından gerekli tebligat yapılır. Kazanan aday, tebliğ tarihinden
itibaren 15 gün içinde müracaat etmediği takdirde hakkını kaybeder.
(3) Giriş sınavını asıl olarak kazanıp atandığı halde,
kanuni süresi içerisinde göreve başlamayanlar için sınav sonuçları kazanılmış
hak sayılmaz. Bunların yerlerine, yedek olarak sınavı kazanan adaylar arasından
başarı sırasına göre atama yapılır.
(4) Giriş sınavında başarılı olup ataması
yapılmayanlardan veya ataması yapılıp da herhangi bir sebeple görevden
ayrılanlardan boşalan kadroya, sınav sonuçlarının ilanından itibaren altı ay
içinde giriş sınavı başarı sıralamasına göre yedek listeden atama yapılabilir.
(5) Atamasının yapılması uygun görülen adaylar, atama
işlemleri yapılmadan önce, belediyece hazırlanan atama başvuru formu ile
kimlik, adli sicil, mal bildirimi, askerlik durumu ve görevini yapmaya engel
bir durumu olmadığına dair sağlık beyanında bulunurlar.
(6) Kimlik, adli sicil, askerlik ve sağlık durumu
hususlarında adaylardan yazılı beyanları dışında ayrıca bir belge talep
edilmez. Adayların kimlik beyanlarının doğruluğu Kimlik Paylaşımı Sistemi
üzerinden veya doğrudan nüfus cüzdanı kontrol edilerek teyit edilir. Adayların
askerlik ve adli sicil beyanlarının doğruluğu İnsan Kaynakları ve Eğitim
Müdürlüğü tarafından yetkili askeri ve adli mercilerden teyit edilir.
(7) Gerçeğe aykırı belge verdiği
veya beyanda bulunduğu tespit edilenlerin atamaları yapılmaz, atamaları
yapılmış ise iptal edilir; bu kişiler hakkında 26/09/2004 tarihli ve 5237
sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanır. Gerçeğe aykırı belge
verdikleri veya beyanda bulundukları tespit edilen adaylar hakkında yapılacak
işlemler, atama başvuru formunda yazılı olarak belirtilir.
DOKUZUNCU
BÖLÜM
Müfettiş
Yardımcılarının Yetiştirilmesi
Müfettiş yardımcılarının
yetiştirilmesi
MADDE 31- (1) Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde;
a) Mevzuat ve uygulamalar ile teftiş, inceleme ve
soruşturma konularında tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,
b) Bilimsel ve mesleki çalışma ile teknolojinin
getirdiği yeniliklerden yararlanma alışkanlığını kazandırmak,
c) Yabancı dil bilgilerinin gelişmesi hususunda imkân
sağlamak,
ç) Sosyal, kültürel ve beceri temelli etkinliklere
aktif olarak katılmalarını sağlamak amacıyla yol gösterici ve teşvik edici
olmak, esas alınır
Müfettiş yardımcılarını yetiştirme programı
MADDE 32- (1) Müfettiş yardımcıları 21/02/1983 tarihli ve
83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Aday Memurların
Yetiştirilmelerine ilişkin Genel Yönetmelik ile bu Yönetmelikte belirtilen
esaslar dahilinde eğitim ve staja tabi tutulur.
(2) Müfettiş yardımcıları, adaylık eğitimi dışında üç
yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler. Bu
sürenin hesabında, aylıksız izin ile toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat
izinleri dikkate alınmaz.
(3) Birinci dönem çalışmaları: Belediyenin görevleri
ve teşkilat yapısının tanıtımı ile başlar ve Kurul Müdürlüğünce, teftiş,
inceleme ve soruşturma ile ilgili mevzuatın, yabancı dil bilgisinin
geliştirilmesi ve idarenin işlem ve faaliyetlerinin öğretilmesi amacıyla en çok
üç ay süreyle meslek içi eğitim şeklinde düzenlenir. Bu eğitim sürecinde ve
sonunda, eğiticiler tarafından sınavlar yapılır. Bu sınavlar sonucunda 100 tam
puan üzerinden alınan notların ortalaması, birinci dönem çalışma notu sayılır.
(4) İkinci dönem çalışmaları:
a) Müfettişlerin refakatinde görevlendirilmek
suretiyle teftiş, inceleme ve soruşturma usul ve esaslarını öğrenmelerini
sağlayacak şekilde düzenlenir. Müfettiş yardımcıları, ön eğitimden sonra, Kurul
Müdürlüğünce belirlenen bir program çerçevesinde, en az üç müfettişin yanında
çalıştırılırlar. İkinci dönem çalışmaları asgari bir yıl sürer.
b) Müfettiş yardımcıları refakatinde bulundukları
müfettişlerin denetimi ve gözetimi altındadırlar. Kendilerine verilen görevleri
müfettişlerin talimatına göre yerine getirirler. Müfettişler, en az üç ay
refakatinde bulunan müfettiş yardımcılarının kaydettikleri gelişmeler ile genel
tutum ve davranışları hakkında bir müfettiş yardımcısı değerlendirme raporu
düzenler.
c) Müfettiş yardımcısı değerlendirme raporunda; ahlak
durumu, meslek genel durumu, müfettişlik yeteneği, meslek bilgisi olmak üzere
dört nitelikten her biri için müfettiş yardımcısına "çok iyi"
(90-100), "iyi" (76-89), "orta" (60-75),
"yetersiz" (0-59) notlarından biri verilir. Bunlardan ikisinin
"yetersiz" olması halinde değerlendirme raporu olumsuz sayılır.
Olumsuz değerlendirme raporu düzenleyen müfettişin yazılı gerekçe belirtmesi
şarttır.
ç) Yanında çalıştığı üç müfettişten en az ikisi
tarafından hakkında olumsuz değerlendirme raporu düzenlenen veya değerlendirme
raporundaki aynı nitelik için her üç müfettişten de "yetersiz" notu
alan müfettiş yardımcısının, müfettişliğe yeterli olmadığı saptanmış olur. Bu
durumda olanlar hakkında bu Yönetmeliğin 33 üncü maddesine göre işlem yapılır.
d) Müfettiş yardımcısı değerlendirme raporlarında
verilen notların ortalaması ikinci dönem çalışma notu sayılır.
e) Bu dönemde, müfettiş yardımcıları tek başlarına
teftiş, inceleme ve soruşturma yapamazlar, rapor düzenleyemezler,
f) Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi için Teftiş
Kurulunca, mevzuat ve uygulamanın, teftiş, inceleme ve soruşturma usul ve
esaslarının öğrenilmesini sağlayacak şekilde bir çalışma programı hazırlanır ve
uygulanır. Müfettiş yardımcılarının çalışmaları, refakatinde bulundukları
müfettişler tarafından en iyi şekilde yetişmelerini sağlayacak tarzda
düzenlenir.
(5) Üçüncü dönem çalışmaları:
a) Birinci ve
ikinci dönem çalışmalarını tamamlayan müfettiş yardımcıları görevlerini
yapmalarının yanı sıra, Teftiş Kurulunca belirlenen konularda ve bir müfettişin
veya Kurul Müdürünün danışmanlığında etüt raporu hazırlayarak yeterlik
sınavından iki ay önce Kurul Müdürlüğüne verir. Bu rapor ile yetkili müfettiş
yardımcısı olarak görev yaptıkları dönemde düzenledikleri raporlar ve her türlü
mesleki çalışmalar yeterlik sınavı değerlendirme komisyonu tarafından
değerlendirilerek 100 tam puan üzerinden not verilir, bu not üçüncü dönem
çalışma notu sayılır.
b) Etüt raporu konuları belirlenirken müfettiş
yardımcılarının önerileri de dikkate alınır.
Müfettiş
yardımcılığı dönemi ve yeterlik sınavı
MADDE 33- (1) Birinci ve ikinci dönem çalışmalarını başarı ile
tamamlayan ve bu süre sonunda Kurul Müdüründen ve refakatinde çalıştıkları
müfettişlerin çoğunluğundan olumlu mütalaa alan müfettiş yardımcıları, Kurul
Müdürünün önerisi üzerine Başkanın onayı ile yetkili kılınabilir. Yetkili
müfettiş yardımcıları, müfettişlerin görev, yetki ve sorumluluklarına sahip
olarak görev yapar.
(2) Müfettiş
yardımcılarından, başarı değerlendirmesi ve yetişme notlarına göre müfettişliğe
atanamayacağı anlaşılanlar ile müfettişlik karakter ve vasıflarıyla
bağdaşmayacak tutum ve davranışları hukuki delilleri ile saptananlar, yeterlik
sınavı beklenmeksizin Teftiş Kurulu dışında Belediye içerisinde öğrenim
durumuna ve hizmet süresine uygun kadroya atanırlar.
(3) Müfettiş
Yardımcıları üç yıllık bir staj döneminden sonra yeterlik sınavına tabi
tutulur. Yeterlilik sınavında başarı gösterenlerin Müfettişliğe atamaları
yapılır. Yeterlik sınavında başarı gösteremeyenler ya da mazeretsiz olarak
sınava girmeyenler Başkanlık teşkilatında durumlarına uygun başka görevlere
naklen atanırlar.
(4) Yeterlilik sınavına girmeye hak
kazanan Müfettiş Yardımcılarına yazılı veya sözlü olarak tabi tutulacakları
yeterlik sınavının tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az on beş gün önce
yazı ile bildirilir.
ONUNCU BÖLÜM
Yeterlik Sınavı ve
Müfettişliğe Atanma
Yeterlik
sınavı değerlendirme komisyonu
MADDE 34- (1) Yeterlik sınavı, bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi
hükmüne göre oluşturulan yeterlik sınavı değerlendirme komisyonu tarafından
yapılır.
(2) Müfettiş yardımcıları, en az üç yıl çalışmak,
başarı değerlendirmesi olumlu, yetişme notu 70 ve üzeri puan olmak kaydıyla
yeterlik sınavına girme hakkını kazanır.
(3) Yeterlik sınavına girebilme koşullarını
taşıyanlar, müfettiş yardımcılığı süresinin bitimini izleyen en geç dört ay
içinde yeterlik sınavına alınır.
(4) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki
aşamada yapılır. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmazlar.
(5) Yazılı sınavın
tarihi, yeri ve saati sınavdan en az bir ay önce, sözlü sınavın tarihi, yeri ve
saati ise sözlü sınavdan en az üç gün önce ilgililere bildirilir.
Yeterlik
sınavı konuları
MADDE 35- (1) Yeterlik sınavının yazılı ve sözlü kısımları,
aşağıdaki gruplardan seçilecek konulardan yapılır.
a) Mahalli idareler mevzuatı ve uygulamaları ile bağlı
idarelerin kuruluş kanunları,
b) Teftiş, inceleme ve soruşturma yöntem ve teknikleri
ile ilgili mevzuat;
1 )Teftiş, inceleme, ön inceleme ve soruşturma
usulleri,
2) Raporlama usulleri ve yazım becerisi,
3) 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun genel hükümleri ile
kamu görevlilerine özgü suçlara ilişkin hükümleri,
4) Ceza Muhakemeleri Usulü Hukuku,
5) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve
Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu,
6) 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin
Yargılanması Hakkında Kanun ve uygulaması,
7) Belediye Teftiş Kurulu Yönetmeliği ve uygulaması.
c) Hukuk;
1) Devlet teşkilatı ile ilgili mevzuat,
2) İdare hukuku ve idari yargılama usul hukuku,
3) 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu,
4) 22/05/2003 tarihli ve 4857 sayılı iş Kanunu,
5) 21/07/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanun,
6) Vergi hukuku,
7) 08/09/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet ihale
Kanunu,
8) 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
ve ilgili mevzuat,
9) 05/01/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale
Sözleşmeleri Kanunu,
10) 03/05/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu ve
ilgili mevzuat,
11) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
ve ilgili mevzuat,
12) 31/05/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal
Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve ilgili mevzuat.
ç) Muhasebe;
1) Genel muhasebe,
2) Bilanço analizi ve teknikleri,
3) Kurum muhasebesi ve uygulaması.
Yetişme notu
MADDE 36- (1) Yetişme notu; birinci dönem, ikinci dönem ve
üçüncü dönem çalışma notlarının ortalamasıdır. Yetişme notunun 70 puandan aşağı
olmaması gerekir.
Yeterlik
sınavı notlarının değerlendirilmesi ve itiraz
MADDE 37- (1) Yeterlik sınavı notu, yetişme, yazılı ve sözlü
sınav notlarının ortalamasından oluşur.
(2) Yazılı sınav kâğıtları, yeterlik sınavı
değerlendirme komisyonu üyeleri tarafından değerlendirilir. Yazılı sınavda
başarılı sayılabilmek için 35’ inci maddede belirtilen konulardan alınan
notların ortalamasının en az 70 olması gerekir.
(3) Yazılı sınavda başarılı olan müfettiş yardımcıları
sözlü sınava tabi tutulurlar. Sözlü sınavda müfettiş yardımcılarına yeterlik
sınavı değerlendirme komisyonu üyelerinin her biri 100 tam puan üzerinden not
verir. Verilen notların ortalaması sözlü sınav notunu teşkil eder. Sözlü
sınavda başarılı sayılabilmek için bu notun en az 70 olması şarttır.
(4) Yazılı ve sözlü
sınav sonuçlarına itirazlar, yazılı ve sözlü sınav sonuçlarının açıklanmasından
itibaren yedi iş günü içinde bir dilekçe ile Komisyon Başkanlığına yapılır. Bu
itirazlar, yeterlik sınavı değerlendirme komisyonu tarafından en geç on iş günü
içinde incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Müfettişliğe
atanma
MADDE 38- (1) Yeterlik sınavında yazılı ve/veya sözlü sınav
notları ile yetişme notunun ortalaması 70 puan ve daha üstü olan Müfettiş
yardımcıları başarılı sayılır.
(2) Yeterlilik sınavı
puanlarının eşitliği halinde, Müfettiş yardımcılığı kıdemi esas alınır.
(3) Yeterlik sınavında
başarılı olanlar, müfettişlik kadrolarına yeterlik sınavı notu esas alınarak,
başarı sırasına göre Başkanın onayı ile atanırlar.
Yeterlik sınavını kazanamayanlar
ve sınava girmeyenler
MADDE 39- (1)
Yeterlik sınavında başarı gösteremeyenlere yeterlik sınavından itibaren bir yıl
içinde bir hak daha verilir. İkinci yeterlik sınavında da başarı
gösteremeyenler ile geçerli bir mazereti olmaksızın yeterlik sınavına
girmeyenler hakkında 33’ üncü madde hükmü uygulanır.
ONBİRİNCİ BÖLÜM
Yükselme, Kıdem,
Yetiştirilme ve Müfettişlik Güvencesi
Yükselme, kıdem
MADDE 40- (1) Müfettişliğe yükselme; yeterlik sınavını başarı
ile verip müfettişliğe tayin edilen müfettişlerin maaş dereceleriyle terfileri,
genel hükümlere göre yapılır.
(2) Müfettişlik
kıdemine esas süre; Müfettiş Yardımcılığında, Müfettişlikte, Müfettişlik sıfat
ve kadrosu muhafaza edilmek şartıyla idari görevlerde, ücretli ve ücretsiz tüm kanuni izinlerde
geçirilen süredir. Müfettişlik kıdemine esas süreleri aynı olanlar için kıdem
sırası; Müfettiş Yardımcıları açısından giriş sınavındaki, Müfettişler için
yeterlik sınavındaki başarı derecelerine göre tespit edilir.
(3) Kurul Müdürlüğü
yaptıktan sonra Müfettişliğe dönenler dönemin en kıdemlisi sayılır. Aynı
dönemde bu durumda birden fazla müfettiş varsa, bunların kıdem sırasının
tespitinde müfettişlik kıdemleri esas alınır.
(4) Aynı tarihte
yapılan mesleğe giriş sınavını kazananların kıdem sıralaması sınav başarı
notuna göredir. Bu sıralama yeterlik sınav sonuçları alınıncaya kadar
geçerlidir. Aynı tarihli yeterlik sınavında başarılı olanların kıdem sıralaması
alınan yeterlik notuna göredir. Yeterlik notunun yüksekten düşüğe doğru
sıralamasıyla elde edilen kıdem sıralamasında, yeterlik notu aynı olanların
daha önceki memuriyette geçen süreleri dikkate alınır. Bunda da eşitlik varsa
sıralama kurayla belirlenir.
Yetiştirilme
MADDE 41- (1) Müfettişler mesleki yeteneklerinin artırılması
amacıyla yurt içinde ve yurt dışında hizmet içi eğitime tabi tutulurlar.
(2) Müfettişler görev
alanlarıyla ilgili konularda inceleme ve araştırma yapmak ve mesleki
bilgilerini artırmak üzere Kurul Müdürünün önerisi ve Başkanın onayı ile bir
yılı geçmemek üzere yurt dışına gönderilir.
(3) Yurt dışına
gönderilme ile ilgili düzenlemeler Teftiş Kurulu Müdürlüğünce yapılır. Yurt
dışına gönderilmede müfettişlik kıdemi ile birlikte mesleki yetenek başarı ve
yabancı dil bilgisi dikkate alınır.
(4) Müfettişler
denetim tekniklerini, çağdaş değişme ve gelişmeleri izlemek ve bu yolla
edinilen bilgiler ışığında, denetimdeki sürekli gelişmeyi sağlamak amacıyla
yürütülen proje çalışmalarından ve yurt dışı temaslardan da yararlanarak Kurul
Müdürünün önerisi ve Başkanın onayı ile gruplar halinde belli sürelerle yurt
dışına gönderilirler.
(5) Hizmet içi
eğitimler, genel denetim programları öncesinde Teftiş Kurulu Müdürlüğünce
tespit edilir.
Müfettişlik güvencesi
MADDE 42- (1) Teftiş hizmetleri diğer idari görevlerden ayrı
olarak kariyer bir görev şeklinde düzenlendiğinden, müfettişler kendi istekleri
dışında veya teftiş hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan sıhhi, ahlaki veya
mesleki yetersizlikleri tespit edilmedikçe görevden alınamaz, diğer idari
görevlere atanamazlar.
(2) Sıhhi, ahlaki veya
mesleki yetersizlik hallerinin yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş
raporu ile belgelenmesi esastır.
(3) Teftiş Kurulu
Müdürlüğü müfettişleri, müfettişlik hakları saklı kalmak üzere, müfettişin
rızası ve Başkanın oluruyla Belediyenin idari kademelerinde
görevlendirilebilir. Bu görevlendirmeler Müdürlük seviyesinden aşağı olamaz.
(4) Belediye içinde veya dışında başka bir göreve
atanan ya da istifa ederek ayrılan müfettişler; teftiş kurulunda boş kadro
bulunduğu ve meslekten ayrı kaldıkları süre içinde müfettişlik mesleğinin şeref
ve onurunu zedeleyici harekette bulunmadıkları, 02/10/1981 tarihli ve 2531
sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun ile
getirilen düzenlemelere aykırı iş ve işlemler yapmadıkları ve Teftiş Kuruluna
yararlı olabilecekleri anlaşıldığı takdirde, Başkanın onayı ile Teftiş Kuruluna
müfettiş olarak atanabilir.
(5) Müfettiş yardımcıları görevden
ayrıldıkları takdirde yeniden atanamazlar.
ONİKİNCİ BÖLÜM
Müfettişlerin
Çalışma Esasları
Müfettişlerin
çalışma anlayışı ve amacı
MADDE 43- (1) Teftişte esas amaç,
denetlenen kurumun gelecekte daha mükemmel sonuçlar elde etmesine ve
yolsuzlukların ve usulsüzlüklerin en aza indirilmesine yönelik çözüm önerileri
getirmektir.
(2) Müfettişlerin çalışma anlayışları; etkin verimli, iktisadi ve
caydırıcı bir denetim sistemini öngörür; hata arayan ve sadece tenkit eden
statik teftiş sistemini reddeder.
(3) Müfettişler; Kurumun mevcut hukuk düzeni içerisinde amaçlarına
zamanında ve verimli olarak ulaşıp ulaşmadığını, amaca yönelik olarak
benimsenen ilke, politika ve yöntemler ile yapılan işlem ve eylemlerin
yerindelik ve etkinliğini araştırmak, incelemek ve denetlemek, planlanan
hedeflerden ve mevzuattan sapmalar varsa bunları ve nedenlerini saptayıp tahlil
etmek, aksaklıkların giderilmesi ve kurum hizmetlerinin verimli ve rasyonel bir
düzeye ulaşması için alınması gerekli görülen önlemleri belirlemek ve ilgili
mercilere tavsiyelerde bulunmak amacını göz önünde tutar.
(4) Müfettişler bu amaçla çalışmaları sırasında tespit ettikleri,
görevini gayret ve feragatle yapan, yetkilerini kamu yararı doğrultusunda
kullanan ve başarılı görülen personelin ödüllendirilmesi için teklifte bulunur.
Müfettişler görevlerini yaparken personeli motive etmeye, bilgi ve davranışlarıyla
onlara rehberlik yapmaya özen gösterir.
Teftiş
MADDE 44- (1) Teftiş, belediyenin tüm birimlerinin işlem ve
faaliyetlerinin, amaca uygunluk, hukuka uygunluk ve performans bakımından risk
analizleri çerçevesinde değerlendirildiği, belirli zaman aralıklarıyla
gerçekleştirilen denetim plan ve programları kapsamında, sistematik, sürekli ve
disiplinli bir yaklaşımla, görev standartlarına uygun olarak, sorunların çözümü
konusunda idareye yardımcı olmayı ve rehberliği amaçlayan, insan ve sistem
odaklı faaliyettir.
(2) Belediyenin
herhangi bir birimi, yönetmelik, genelge ve benzeri düzenlemelerle yetki alanı
dışına çıkartılamaz. Herhangi bir birim, mutat ve makul süreler haricinde ve
kabul edilebilir bir gerekçe olmaksızın, teftiş dışında tutulamaz.
Teftiş programı
MADDE 45- (1) Teftiş Kurulunun çalışmaları hazırlanan teftiş programına göre
yürütülür.Teftiş Programı; teftiş edilecek bağlı kuruluşların birimlerin iş
kapasiteleri, önceki teftiş programları ve Müfettiş sayısı göz önünde
bulundurulmak suretiyle, Kurul Müdürü tarafından hazırlanarak, Başkanın onayına
sunulur.
(2) Teftiş Programında Müfettişlerce teftiş edilecek birimler ve
müfettişlerin hangi işlemlerin teftişi ile görevlendirileceği gösterilir.
Birimlerin teftişi bu program esasına göre yürütülür.
(3) Başkan tarafından onaylanan teftiş programı, onay tarihini takiben
Müfettişlere bildirilerek uygulamaya başlanır. Teftiş programının, teftişe
başlama tarihinden en az yedi gün önce Müfettişlere duyurulması esastır.
(4) Teftiş programında yer alan birimlerin programdan çıkarılması,
Müfettişlerin görev yerlerinin değiştirilmesi ve bir ayı aşan teftiş süresi
uzatmaları Başkanın onayı ile mümkündür. Bu hususların dışında programda
değişiklik yapmaya Kurul Müdürü yetkilidir.
Kayıt ve dosya işleri
MADDE 46- (1) Müfettişler;
a) Yazdıkları rapor ve
diğer yazıların birer nüshasını ve kendilerine gelen yazılarla resmi
genelgeleri özel dosyalarında saklarlar.
b) Raporlar ilgili
makamlara birer yazıya eklenerek gönderilir.
c) Müfettişler çeşitli
makamlara gönderdikleri rapor ve yazılar ile kendilerine gelen yazıları bir
kayıt defterine işlerler ve gönderdikleri yazılarına özel sayılarını verirler.
Teftiş sonuçları
MADDE 47- (1) Müfettişlerin teftişleri sonucunda aşağıdaki işlemler
yapılır.
a) Müfettiş yaptığı teftiş
sonucunda belirlediği hususları dört nüsha halinde teftiş tenkidi olarak
hazırlar. Bunlardan bir örneğini birim amirliğine, iki örneğini Teftiş Kurulu
Müdürlüğüne intikal ettirir. Bir örnek de müfettişte kalır,
b) Teftiş sonuçlarının takip
edilmesinden ve yerine getirilmesinden birim amirleri sorumludur.
ONÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Raporlar
Rapor çeşitleri
MADDE 48- (1) Müfettişler çalışmalarının neticelerini işin özelliğine
göre:
a) Teftiş Raporu: Yapılan
teftişlerde noksan veya hatalı bulunan, ilgili kurum ve kuruluşlarca
düzeltilmesi gereken iş veya işlemler hakkında düzenler.
b) İnceleme- araştırma raporu: Başkan
veya Kurul Müdürü tarafından tetkik ettirilen çeşitli konular hakkındaki
düşüncelerin veya mevzuatın uygulanmasında görülen noksanlıkların ve bunların
düzeltilmesi yolları ile düzenlenmesinde yarar görülen konulara ilişkin
hükümler ve usuller hakkında görüş ve teklifler ile mesleki ve bilimsel
çalışmalar veya şikâyet ve ihbarlar üzerine yapılan çalışmalar sonucunda
soruşturma açılmasını gerektirir hal görülmediği takdirde yapılacak işleme esas
görüşlerin, bildirilmesi maksadıyla düzenler.
c) Soruşturma raporu: 657 sayılı
Kanuna göre disiplin suçu niteliğindeki tutum ve eylemlere ilişkin olarak
düzenler.
ç) Ön inceleme raporu: 4483 sayılı
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre yapılan
inceleme için düzenler.
d) Tevdi raporu: Genel hükümlere göre kovuşturulacak suçlara ilişkin
konularda, gereği yapılmak üzere Cumhuriyet Başsavcılıklarına gönderilmek üzere
düzenler.
e) Tazmin raporu: Denetim, soruşturma, ön inceleme, inceleme ve
araştırma sırasında; kamu görevlilerinin mevzuata aykırı karar, işlem, eylem
veya ihmali sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden
olunmasıyla doğan kamu zararlarından dolayı alacaklar ile kişilerden alacaklar
hesabına borç kaydı gereken diğer alacakların takip ve tahsili amacıyla
düzenler.
f) Personel değerlendirme
raporu: Gerekli olması durumunda, teftiş,
inceleme ve soruşturma sırasında, personelin çalışmalarındaki başarı durumları
gözetilerek özlük dosyasına konulmak üzere düzenler.
g) Genel durum raporu: Gerekli
görülen hallerde, Teftiş Kurulunun bir yıllık çalışma sonuçlarını, belediyece
uygulanan politikaların ve yürütülen hizmetlerin genel durumunu, varsa
alınabilecek önlemlere ilişkin görüş ve önerileri içerecek şekilde Başkana
sunulmak üzere Kurul Müdürlüğünce hazırlanır.
Yönerge
MADDE 49- (1) Bu Yönetmeliğin 48 inci maddesinde yer alan
raporların düzenleme şekli, raporlar üzerinde yapılacak işlemler ve bu
Yönetmeliğin uygulanması ile ilgili diğer hususlar ile Yönetmelikte yer
verilmeyen hususlar Teftiş Kurulu Müdürlüğünün hazırlayıp Başkanın onaylayacağı
Yönergeyle belirlenir.
ONDÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
İzinlerin kullanılması
MADDE 50- (1) Müfettiş ve müfettiş
yardımcıları kanuni izinlerini kurum mevzuatına göre kullanır. Kullanacakları
izinleri, bu izinlere hangi tarihte başlayacaklarını ve göreve dönüş
tarihlerini Teftiş Kurulu Müdürlüğüne yazı ile bildirir.
Teftiş
defteri ve dosyası
MADDE 51- (1) Belediye birimlerinde teftiş dosyaları ve defteri
bulunur.
(2) Müfettişlere ait rapor veya rapor yerine
gönderilmiş özet ve her türlü yazışmalar ayrı bir dosyada tarih sırasına göre
saklanır.
(3) Müfettişler, teftiş ettikleri birimleri, teftişin
başlangıç ve bitiş tarihlerini teftiş defterlerine yazarlar. Bu deftere ayrıca
rapor gereği idarece verilen talimatların tarih ve sayıları ile yerine
getirilen hususlar, teftiş edilen birimin amiri tarafından yazılır ve altları
imzalanır.
(4) Müfettişler, teftiş sırasında teftiş defteri ve
dosyasını inceleyerek önceden tenkit edilen hususların ne dereceye kadar
düzeltildiğine ve verilen talimatların yerine getirilip getirilmediğine bakarak
raporlarında bu hususlara da yer verirler. Teftiş dışında görevli gittikleri
zamanlarda da teftiş defteri ile dosyalarını inceleyebilirler.
(5) Teftiş defteri ve
dosyasının tutulmasından, korunmasından, devir ve teslim işleminden denetlenen
birimin amiri sorumludur. Birim amirleri teftiş defteri ve dosyasını teftiş
raporları ile birlikte saklamak ve görev değişikliğinde birbirlerine devretmek
mecburiyetindedirler. Devir işlemleri tutanağa bağlanır.
Kimlik belgesi,
mühür ve demirbaş
MADDE 52- (1) Müfettişlere birer resmi mühür, şifre ve Başkan
tarafından imzalanmış kimlik belgesi verilir.
(2) Müfettişlere,
bilgisayar, diz üstü bilgisayar, hesap makinesi, çanta gibi araç ve demirbaşlar
Kurul Müdürünün belirteceği ihtiyaca göre Başkanlıkça sağlanır. Müfettişler bu
araç ve gereçleri itinalı kullanmak ve Müfettişlikten ayrıldıklarında geri
vermekle yükümlüdürler.
Haberleşme, yazışma
MADDE 53- (1) Müfettişler, denetleme, araştırma, inceleme ve
soruşturma çalışmaları ile ilgili olarak çeşitli daire ve makamlarla münasebetlerinde
doğrudan veya Teftiş Kurulu Müdürlüğü kanalıyla yazışma yapabilirler.
(2) Haberleşmenin
yazılı olarak yapılması asıldır. Acele ve gizli olmayan haberleşmelerde, duruma
göre faks, telefon veya elektronik posta kullanılabilir.
Naklen atama
MADDE 54- (1) Çorum Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürlüğü bünyesinde bu Yönetmelikle düzenlenen sınav ve atama esaslarına göre yeter sayıda müfettiş istihdam edilene kadar, bu Yönetmeliğin 22’nci maddesinin 1’inci fıkrasının (b) bendindeki öğrenim şartlarını taşıyanlar arasından, kamu kurum ve kuruluşlarında mesleğe yarışma ve yeterlilik sınavını kazanarak girmiş, yardımcılık dönemleri dahil en az 5 yıl teftiş, inceleme ve soruşturma yetkisini haiz bulunan, 657 sayılı kanunun 36/A-11 maddesinde sayılan kariyer meslek grubunda görev yapan müfettiş, kontrolör, denetmen, denetçi unvanı almış olanlar giriş sınavına tabi tutulmaksızın naklen veya açıktan Başkanın onayı ile Teftiş Kurulu Müdürlüğüne Müfettiş olarak atanabilirler.
ONBEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 55- (1) Bu Yönetmelik ilgili
mevzuat gereğince T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından
uygun görüş alındıktan sonra Çorum Belediye Meclisinde kabulü ile yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 56- (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Çorum Belediye Başkanı
yürütür.
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.