Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
Madde
1- (l) Bu
yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve
kararlar çerçevesinde, Çorum Belediye Başkanlığı Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün
Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde
2- (I) Bu
yönetmelik; Çorum Belediye Başkanlığı Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün Kuruluş,
Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını kapsar.
Dayanak
Madde 3- (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu,
Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve
Standartlarına Dair Yönetmelik, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel
Müdürlüğünün 20.02.2015 tarihli ve 2015/8 No’lu genelgesi ile yürürlükteki
diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde
4- (1) Bu yönetmeliğin uygulamasında;
Belediye: Çorum
Belediyesini,
Başkanlık: Çorum Belediye Başkanlığını,
Başkan: Çorum Belediye Başkanını,
Başkan
Yardımcısı: Çorum Belediyesi Başkan
Yardımcısını,
Meclis
: Çorum Belediye Meclisini,
Encümen: Çorum Belediyesi encümenini,
Müdürlük: Muhtarlık İşleri Müdürlüğünü,
Müdür: Muhtarlık İşleri Müdürünü,
Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların
tümünü,
Yönetmelik: Muhtarlık işleri Müdürlüğü
yönetmeliğini
Muhtar: Mahalle Muhtarını
MBS: Muhtarlık bilgi sistemini
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş,
Personel ve Bağlılık
Kuruluş
Madde 5 - Muhtarlık İşleri Müdürlüğü,
Belediye Meclisinin 05.11.2018 tarih ve 203
Sayılı kararıyla
kurulmuştur.
Personel
Madde 6 - Çorum Belediyesi Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü'nde bir Müdür ile uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
Madde 7 - Muhtarlık İşleri Müdürlüğü,
Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan,
bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve
Sorumluluklar
Müdürlüğün görev,
yetki ve sorumlulukları
Madde
8-Muhtarlık İşleri
Müdürlüğü, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla aşağıdaki görevleri
yürütür
a) İçişleri
Bakanlığınca kurulan www.muhtar.gov.tr adresinde yaralan Muhtar Bilgi
Sistemince istenilen talep,şikâyet, öneri ve isteklerin karşılanmasını ve
sonuçlandırılmasını sağlamak.
b) Belediyemize
elektronik ortamda gelen muhtar taleplerini sisteme kaydetmek,
c) Diğer yollarla
Belediyemize ulaşan muhtar taleplerini sisteme kaydetmek,
ç) Elektronik
ortamda ve şahsi olarak yapılan müracaatları 15 gün içerisinde cevaplamak,
d) Sistem üzerinden
üç aylık dönemler sonunda rapor hazırlamak,
e) Hazırlanan
raporlarda toplam talep sayısı, olumlu ve olumsuz cevap sayısı ile yerine
getirilemeyen taleplerin gerekçesine yer vermek,
f) Hazırlanan
raporları ilgili başkan yardımcısının bilgisi dâhilinde sisteme işlemek,
g) İletilen
taleplerin sonucunu ilgili muhtarın mail adresine elektronik posta ile
bildirmek,
ğ) Muhtarlarla
ilgili iş ve işlemlerde ilgili müdürlüklerle koordinasyonu sağlayarak
muhtarların taleplerinin yerine getirilmesini sağlamak,
h)Yılın belli
zamanlarında muhtarlarla istişare toplantıları düzenlemek ve mahalle bazlı
hizmetlerin değerlendirmesini yapmak,
ı)Başkanlık makamı ile muhtarlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
i) Belediye
Başkanınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek,
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Müdürün görev, yetki
ve sorumlulukları
Madde 9- Muhtarlık İşleri Müdürlüğünü
Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
a) Başkanlık Makamı
tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirmek,
b) Müdürlüğünün iş
ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek,
c) Müdürlük ile
diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,
ç) Müdürlük
personelinin görev tanımlarını yapmak, personelin çalışmalarını takip etmek ve
denetlemek.
d) Belediyenin
stratejik planı çerçevesinde Müdürlük faaliyetlerini yürütmek,
e) Personelinin
disiplinle ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
f) Müdürlüğün
çalışma programını hazırlatıp uygulatmak,
g) Müdürlüğün iş ve
işlemlerini yürütürken gereken dikkat ve özeni göstermek zaman kaybına, suiistimale
ve hataya mahal vermemek,
ğ) Müdürlük
çalışmalarında verimliliği ve kaliteyi ön planda tutmak.
h) Müdürlük
çalışmalarında kullanılan demirbaş malzeme ve kırtasiyenin amacına uygun
kullanımını sağlamak,
ı) Müdürlüğün
faaliyet raporunun zamanında ve hatasız olarak hazırlanmasını sağlamak,
i) İletişime önem
vererek alınan kararların uygulayıcılarına doğru ve süratle ulaştırılmasını
sağlamak,
j) Süreçlerin iyileştirilmesine
yönelik çalışmalar yapmak,
k) Üst yönetici tarafından
istenilen raporları hazırlamak, raporları vermeden önce gerekli tetkikleri
yapmak ve tasdik etmek, gereksiz bilgileri ayıklayarak raporların kısa ve öz
olmasını sağlamak,
l) Müdürlük tarafından
gerekli yerlerle yapılması gereken yazışmaların zamanında ve hatasız olarak
yapılmasını sağlamak,
m) Belediye Başkanı
ve Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısı tarafından verilen görev ve
sorumlulukları yerine getirmek,
n) Müdürlüğü ile ilgili
bütçe teklifini hazırlamak
o) Vatandaş ve
muhtarların memnuniyetini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak,
ö) Muhtarlar ile düzenli toplantılar
düzenleyerek sorunlar oluşmadan tespit edip gidermek,
p) Müdürlüğün
hedefleri doğrultusunda plan ve çalışmalar yapmak, uygulamak ve aksayan
kısımlara yönelik çözümler üretmek,
r) Personelin eğitim
ihtiyaçlarını belirleyerek, eğitim almalarını sağlamak,
s) Personelinin
performans değerlendirmelerini yaparak ilgili müdürlüğe vermek,
ş) Müdürlüğe verilen yetkileri kullanarak,
10 uncu maddede belirtilen tüm görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla
yükümlü olup, Başkanlık Makamına karşı sorumludur.
t) Muhtarlık işleri
Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin
disiplin amiridir.
u)Müdürlüğün mevcut
dosya, evrak ve diğer bilgilerini Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünce
belirlenen “Standart Dosya Planı” formatına uygun olarak düzenlenmesini ve
arşivlenmesini sağlar. Bu konuda Yazı İşleri Müdürlüğü ile koordineli çalışır.
ü) Tüm dosya, evrak ve
bilgiler için mevzuatın ön gördüğü şekilde “Saklama Planı” oluşturur, süresi
gelenlerin imha edilmesini sağlar.
Muhtarlık
İşleri Müdürlüğü Personelinin görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 10- Muhtarlık İşleri Müdürlüğü
Personelinin görev, yetki ve
sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir,
a) Belediyemize
elektronik ortamda gelen muhtar taleplerini sisteme kaydetmek,
b) Diğer yollarla
Belediyemize ulaşan muhtar taleplerini sisteme kaydetmek,
c) Elektronik
ortamda ve şahsi olarak yapılan müracaatları 15 gün içerisinde cevaplamak,
ç) Sistem üzerinden
üç aylık dönemler sonunda rapor hazırlamak,
d) Hazırlanan
raporlarda toplam talep sayısı, olumlu ve olumsuz cevap sayısı ile yerine
getirilemeyen taleplerin gerekçesine yer vermek,
e) Hazırlanan
raporları ilgili başkan yardımcısının bilgisi dâhilinde sisteme işlemek
f) İletilen taleplerin sonucunu sistem üzerinden
takip etmek ve ilgili muhtarın mail adresine elektronik posta ile bildirmek,
g) Vatandaşlarımızın
kolay ve hızlı bir şekilde ulaşıp sorunlarını dile getirdiği muhtarlarımızla
koordineli çalışarak kamu hizmetlerinin daha etkin yürütülmesini sağlamak.
ğ) Müdürlüğe gelen
ve giden her evrak bekletilmeksizin, tarih ve sayılarına göre kayda alınarak
izlenir. Kaydı yapılan evrak, gelen-giden evrak, dilekçe kabul ve CİMER
evrakları ve benzeri yetkili tarafından ilgilisine havale edilir. Personel,
yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv
sistemine göre korunur,
h) Diğer kamu ve
kurumlarla koordinasyon sağlamak.
ı) Müdürlüğün diğer
müdürlük, kurum, kuruluş ve kişiler arasındaki yazışmalarını evrak ve
belgelerini kayıt etmek, saklamak ve arşivlemek. Müdür tarafından verilen diğer
görevleri yerine getirmek.
i) Bu yönetmelikte
belirtilen iş ve işlemleri mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar
doğrultusunda gereken özen ve sürati göstererek yapmak.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Ortak Hükümler
Genel
sorumluluklar
Madde 11- Muhtarlık İşleri Müdürlüğünde
çalışan tüm personel;
a)
Tüm
faaliyet ve görevleri ilgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genelge, Tebliğ, iş
metotları ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata uygun olarak yerine getirir,
b) Müdürlükler arası yazışmalar
Müdür’ün imzası ile yürütülür.
c) Müdürlüğün Belediye dışı, özel ve
tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, İl Belediyesi, İlçe Belediyesi,
Kamu Kurum ve Kuruluşlar ve diğer şahıslarla ilgili gerekli yazışmalar, Müdür
ve Başkan Yardımcısının Parafı Belediye Başkanının veya yetki Verdiği Başkan
Yardımcısının imzası ile Yürütür.
ALTINCI
BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Madde 12 - İşbu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 13 - Bu Yönetmelik hükümleri; 5393 sayılı Belediyeler Kanunu'nun 18
inci maddesinin (m) bendi gereği Çorum Belediye Meclisinin onayından sonra
yayımı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 14- Bu Yönetmelik hükümlerini Çorum Belediye
Başkanı yürütür.
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.