Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
T.C.
ÇORUM
BELEDİYESİ
EMLÂK
VE İSTİMLÂK MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA
USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - Bu yönetmeliğin
amacı Çorum Belediyesi, Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğünün görev alanını,
sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin
kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - Bu yönetmelik, Çorum
Belediye Başkanlığı, Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğünün kuruluş, görev ve esasları
ile Belediyemiz bünyesinde görev yapan personelin özlük, sicil, maaş ve diğer
hak ve yükümlülükleri ile ilgili işlemlerin yürütülmesindeki, çalışma usul ve
esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - Bu yönetmelik;
1) 5393 sayılı, Belediye Kanunu
2) 5018 sayılı, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
3) 4734 sayılı, Kamu İhale Kanunu,
4) 4735 sayılı, Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,
5) 2886 sayılı, Devlet İhale Kanunu,
6) 2942 sayılı, Kamulaştırma Kanunu,
7) 3194 sayılı, İmar Kanunu,
8) 3402 sayılı, Kadastro Kanunu,
9) 6306 Sayılı, Afet Riski
Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve Yönetmeliği
10) 2981 sayılı, İmar Affı Kanunu,
11) 775 sayılı, Gecekondu Kanunu,
12) 2985 sayılı, Toplu Konut Kanunu,
13) 2946 sayılı, Kamu Konutları Kanunu,
14) 7201 sayılı, Tebligat Kanunu,
15) 657 sayılı, Devlet Memurları Kanunu,
16) 4483 sayılı, Memurların ve Diğer Kamu
Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanunu,
17) 4857 sayılı, İş Kanunu,
18) 6331 sayılı, İş Sağlığı ve Güvenliği
Kanunu,
19) 5070 sayılı, Elektronik İmza Kanunu,
20) 6245 sayılı, Harcırah Kanunu,
21) 3071 sayılı, Dilekçe Hakkının
Kullanılmasına Dair Kanun,
22) 4982 sayılı, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
23) 4706 sayılı, Hazineye Ait Taşınmaz
Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanun,
24) 634 Sayılı, Kat Mülkiyeti Kanunu,
25) İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin
Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik,
26) Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe
Yönetmeliği,
27) Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve
Usuller Hakkında Yönetmelik,
28) Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet
Raporları Hakkında Yönetmelik,
29) Mahalli İdareler Harcama Belgeleri
Yönetmeliği,
30) İmar Kanununun 18’inci Maddesi Uyarınca
Yapılacak Arazi ve Arsa Düzenlemesi İle İlgili Esaslar Hakkında Yönetmelik,
31) Bakanlıkların tebliğ ve genelgeleri ve
ilgili diğer mevzuatların verdiği yetkilere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmeliğin
uygulanmasında;
a) Başkan : Çorum Belediye Başkanını,
b)Başkan Yardımcısı: Belediye Başkanı
tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Çorum Belediye Başkan
Yardımcısını,
c) Belediye : Çorum Belediyesi’ni,
ç) Müdür : Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü
müdürü veya müdür vekilini
d) Müdürlük : Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü
e) Personel : Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğündeki tüm personeli ifade eder.
f) Yönetmelik : Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları
Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Kuruluş,
Organizasyon Yapısı
Kuruluş
MADDE 5 – (1) Emlâk ve
İstimlâk Müdürlüğü, 22.04.2006 tarihli 26147 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Bakanlar Kurulunun “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri
Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkında 2006/9809 Sayılı
Kararı” gereğince kurulmuştur.
Organizasyon Yapısı
MADDE
6- (1) Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a. Müdürlükte Çorum Belediyesi
norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, işçi, sözleşmeli
personel ve hizmet satın alma yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.
b. Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü
İdari Teşkilatı Müdür, Teknik Personel ve büro personelinden oluşur.
c. Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve Belediye Başkanının
görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışan bir
birimdir. Belediye Başkanı organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye
yetkilidir.
Teşkilat Yapısı
MADDE 7
a. Kamulaştırma, Tahsis,
Trampa, Belediye Mülkleri Birimi,
b. Kiralama Birimi,
c. Arsa ve Hisse Satış Birimi,
ç. Kentsel Dönüşüm Birimi,
d. İdari ve Mali İşler Birimi,
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Görev,
Yetki ve Sorumluluk
Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğünün
Görevleri
MADDE
8 –(1) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin
mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine
getirmek.
(2) Müdürlüğün diğer idareler
nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
(3) Stratejik plana, yıllık
performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak
çalışmalarını yürütmek.
(4) Müdürlüğe gelen yazı ve
dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. 3071 sayılı “Dilekçe Hakkının
Kullanılmasına Dair Kanun” gereği; dilekçe yoluyla yapılan başvurulara 30 gün
içinde yazılı bilgi vermek, işlem safahatının duyurulması halinde alınan sonucu
ayrıca bildirmek.
(5) Başkan ya da ilgili Başkan
Yardımcısının bilgisi ve onayı ile 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin
bilgisine sunmak.
(6) 4734 sayılı Kamu İhale
Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı
işlerinin hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
(7) İmar Planlarında yol,
meydan, park, çocuk bahçesi, yeşil alan kültürel tesisler v.b. yerlerin ilgili
Müdürlüğünce hazırlanan 5 yıllık program dahilinde istimlâk işlemlerini
yürütmek.
(8) Müdürlükçe yapılan
işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlayarak, bunların arşivlenmesini,
korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
(9) Gerektiğinde Belediyenin
diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla,
ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak.
(10) Müdürlüğün
görev alanına giren konularla ilgili olarak; Çorum Belediyesi resmi web
sitesinde yayınlanmak üzere ilgili belediye birimlerine; fotoğraf, video ve
yazılı olarak veri akışı sağlamak.
(11) Belediye
taşınmazlarının yasa ve yönetmelikler çerçevesinde kiralama işlemlerini
düzenlemek ve kira artış işlemlerinin takibini sağlamak.
(12) Çorum
Belediyesi mülkiyetindeki taşınmaz envanterinin oluşturularak, fiili
durumlarının ve imar planındaki durumlarının tespitini yapmak.
(13) Belediye
sınırları içinde veya dışında kurum, kuruluş ve şahıslara ait gayrimenkullerle
ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ihdas, devir, temlik, intifa hakkı,
irtifak hakkı ve benzeri gayrimenkul mükellefiyet ve hakların tesislerini
kurmak, alım, satım, kiralama, kiraya verme, trampa veya tahsis işlemlerine
ilişkin Başkanlık Makamının olurları doğrultusunda gerekli işlemleri yapmak
sözleşme, kontrat, protokoller hazırlamak ve işlemleri sonuçlandırılmak.
(14) Çorum
Belediyesi adına tescilli ya da kamuya
terk edilmiş taşınmazların işgal edilmelerini önlemek için gerekli hukuki iş ve işlemleri Hukuk İşleri Müdürlüğü ile birlikte yaparak işgale son vermek ya da bu durumda olan parsellerin kiraya verilmesi, fuzuli şagilden ecrimisil
alınması için gerekli yasal işlemleri yapmak.
(15) Ecrimisil
borçlarını komisyona tespit ettirip, tahakkuklarını yaparak, tahsilini sağlamak
için fuzuli şagile gerekli tebligatı yapmak, itiraz veya ecrimsilin ödenmemesi
halinde ecrimisil alacağının tahsili davasının ve müdahalenin Men'i ve kal
davasının açılması maksadıyla Hukuk İşleri Müdürlüğü ile gerekli koordinasyonu
sağlamak.
(16) Kentsel
yerleşme bölgeleri geliştirmek ve bu alanları; satın alma ve kamulaştırma yolu
ile elde etmek ve satmak,
(17) Müdürlüğün
işleriyle ilgili olarak hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiği
ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmaları yaparak hizmet alan
tüm kesimlere duyurmak ve ulaştırılmasını sağlamak.
(18) Yasalar
çerçevesinde taşınmazlara ilişkin kıymet takdirlerinin yapılması için gerekli
ve yeterli sayıda Kıymet Takdir ve Uzlaşma Komisyonlarının teşkilini Başkanlık
Onayı ile sağlamak.
(19) Kıymet
takdir komisyonu ve uzlaşma komisyonlarının; rapor yazımı, parsel sahiplerinin
davet edilmesi, uzlaşma görüşmesi, tebligat, uzlaşma/uzlaşamama tutanağı, vb.
konularda gereken sekretarya görevini yürütmek.
(20) Belediye
taşınmazlarının ekonomiye kazandırılması ve gelir temin edilmesi amacı ile yasa
ve yönetmelikler çerçevesinde peşin ya da taksitli satış işlemlerini yürütmek.
(21) 3194
Sayılı Yasanın 11’inci Madde’si kapsamında bulunan imar planlarında; Meydan,
yol, park, yeşil saha, otopark, toplu taşıma istasyonu ve terminal gibi umumi
hizmetlere ayrılmış yerlere rastlayan Maliye Hazinesine ait yerlerin Belediyeye
devrini sağlamak.
(22) İmar
planı uygulaması sonucu meydana gelen yol fazlalarının ilgili parsel malikleri
adına ihdas ederek satış işlemlerini yapmak.
(23) 3194
sayılı İmar Kanununun 17’nci Maddesi gereği oluşan ve tevhit şartı olan
gayrimenkullerin satışını yapmak.
(24) Kamulaştırma
işlemleri veya kamulaştırmasız el koyma nedeniyle Belediyeye karşı açılacak
davalarda savunma için gerekli bilgi, belge ve görüşleri, Hukuk İşleri
Müdürlüğüne iletmek ve Mahkeme kararı doğrultusunda taşınmazın, Tapu Sicil
Müdürlüğü nezdinde Belediye adına tescili için gerekli işlemleri yapmak,
(25) Belediyenin görev, yetki ve sorumluluğundaki
kamu hizmetlerini yerine getirebilmek için taşınmazların yönetimini yapmak, bu
kapsamda Belediye birimlerince kullanımına ihtiyaç duyulan taşınmaz malın,
satın alınmasına veya takasına, kamu kurumlarından Belediyeye tahsisine,
devrine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisin kaldırılmasına, üç
yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar
üzerinde sınırlı aynî hak tesisine ilişkin çalışmaları karar vermek üzere
Belediye Meclisine sunmak, süresi üç yılı geçmemek üzere kiralanmasına ilişkin
hazırlıkları Belediye Encümenine sunmak, bu alanda Belediye Meclisi ve
Encümeninin almış olduğu kararları uygulamak,
(26) Görevlerini
yerine getirirken mer’i mevzuata uygun hareket etmek,
(27) Belediyeye
bağışlanan taşınmazlarla ilgili iş ve işlemleri yapmak, taşınmazların Tapu
Sicil Müdürlüğünde Belediye adına tescilini sağlamak,
(28) Belediye
ile hisseli taşınmazlarda ortaklığın satın alma yoluyla giderilmesi için
gerekli iş ve işlemleri yapmak, bu kapsamda diğer hissedarlar tarafından açılan
ortaklığın giderilmesi davalarına ilişkin gerekli bilgi, belge ve görüşleri
Hukuk İşleri Müdürlüğüne vermek, diğer hisseleri satın almak için Belediye
Encümeni onayı çerçevesinde pey sürmek ve kamulaştırma için kıymet takdir ve
uzlaşma komisyonları görevlendirmek, komisyonların sekretarya hizmetlerini
yürütmek,
(29) Belediye
tarafından yapılan, yaptırılan konut, toplu konutları, satmak, kiraya vermek,
gerektiğinde bunun için diğer kamu kurum ve kuruluşları ve bankalarla iş
birliği yapmak ve onlarla ortak projeler gerçekleştirmek,
(30) Kamulaştırma
işlemleri tamamlanıp bedeli ödenen ve yıkılması gereken binaların, yıkılması
maksadıyla, ilgili belediye birimlerine, yıkılacak binaya ait gerekli bilgileri
iletmek.
(31) Belediyenin
ihtiyacı olan taşınmazların takas yolu ile elde edilmesi, kamuya ait
taşınmazların 4650/2942 sayılı yasanın 30’uncu maddesi hükmüne göre devir
alınması işlemlerini gerçekleştirmek.
(32) Belediyemizin
ihtiyaç duyması halinde doğrudan temin yoluyla taşınmaz satın alınması
işlemlerini yapmak.
(33) Mülkiyeti
Belediyemize ait kalıcı iş merkezlerindeki işyerleri, iş hanları, konut
siteleri ile yönetim organizasyonu oluşturulmuş diğer taşınmazlarla ilgili; 634
Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında Belediyemizi temsilen yönetim
toplantılarına katılmak ve ortak gider iştirak paylarının ödemesini yapmak
amacıyla Mali Hizmetler Müdürlüğü nezdinde işlem yapmak ve bu alanda
doğabilecek hukuki sorunlarda Belediyemiz Hukuk İşleri Müdürlüğü ile birlikte
gerekli yazışma ve işlemleri yapmak.
(34) Belediyeye
ait olup depreme dayanıklı olmayan veya ekonomik ömrünü doldurmuş binaların
yıkımı kararını Belediye Meclisinden istihsal etmek, kararı Fen İşleri Müdürlüğüne
göndermek, yıkım kararı verilen binanın aboneliklerini iptal ettirmek,
boşaltmak ve yıkıma hazır hale getirmek, kayıtlardan düşmek için gereken iş ve
işlemleri yapmak.
(35) Belediyeye ait
taşınmaz malların bütün haklarını korumak, kollamak, gözetmek, daha iyi
değerlendirilmesini sağlamak için projeler üretmek.
(36) Belediye hüküm ve tasarrufundaki bina ve
tesislerin yönetimine dair iş ve işlemlerin standardizasyonu için mevzuat
hazırlamak ve gerektiğinde güncellemek,
(37) Kentsel Dönüşüm faaliyetleri
ile ilgili olarak, hukukî statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını
belirleyerek, Kentsel Dönüşüm ile ilgili hizmetlerin daha etkin ve verimli bir
şekilde yürütülmesi maksadıyla, Kentsel Yenileme ve Dönüşüm alanları ile zemin
yapısı veya zemin üstü riskli yapı durumu nedeniyle Afet Riski taşıyan
alanların belirlenmesinde ve proje geliştirilmesinde, halkın bilgilendirilmesi,
ikna ve projeye katılımı ile demokratik bir planlama süreci çerçevesinde
beklentilerin ve kamusal çıkarların ortaklaştırılarak çağdaş yaşam alanları
meydana getirilmesini sağlamak,
(38) Bu
yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak
Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde
yapmak,
(39) Müdürlük
görev ve sorumluluk alanı kapsamında; her ölçekteki imar planını hazırlamak
veya hazırlatmak, 3194 sayılı İmar Kanununun 8’nci Maddesi gereği, hazırlanan
imar planı tekliflerini, İmar Komisyonu ve Belediye Meclisinin onayına sunmak.
Bu konular ile ilgili; İmar Komisyonu ve Meclis toplantılarına katılmak ve plan
değişiklikleriyle ilgili teknik sunum yapmak,
(40) Müdürlük
görev ve sorumluluk alanı kapsamında; koruma Amaçlı İmar Planı Kapsamındaki
Alanlarda, Belediye Meclisince uygun görülen her ölçekteki imar planı
tekliflerini Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun onayına sunmak,
(41) Onaylanan
imar planını bir ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesini ve bu sürede
yapılan itirazların incelenmek üzere, Belediye Meclisine gönderilmesini
sağlamak,
(42) Proje
alanları ile ilgili İmar Çapı (İmar Durum Belgesi) hazırlamak,
(43) Hâlihazır
haritası bulunmayan veya hâlihazır haritası güncel olmayan proje alanlarında
alanlarda yapılacak planlara altlık teşkil edecek hâlihazır haritalar yapmak
veya yaptırmak,
(44) Proje
alanlarında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18, 15 ve 16’ıncı Maddeleri uyarınca
arsa ve arazi düzenlemesi yapmak/yaptırmak ve onaya sunmak,
(45) Kentsel
Dönüşüm Strateji Belgesi ve Kentsel Tasarım Projesi hazırlamak veya
hazırlatmak,
(46) 6306
sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun” ve
ilgili yönetmelikler çerçevesinde uygulamaya esas proje ve yapım kısımları da
dâhil tüm iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak
(47) 5393
sayılı Belediye Kanunu kapsamında “Kentsel dönüşüm” belirlemelerinin yapılması
ile uygulamaya esas her türlü proje ve yapım işlerini yapmak veya yaptırmak,
(48) Çorum
Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde ilgili mevzuatlar çerçevesinde
kentsel dönüşüm yapılması gereken alanları belirleyerek bu alanların
belirlenecek bir takvime göre dönüşümünün sağlanabilmesi için “Kentsel
Dönüşüm Master Planı” hazırlamak veya hazırlatmak.
(49) 6306
sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun”
ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde “Riskli Alan”, “Rezerv
Konut Alanı” ve resen “Riskli Yapı” çalışmaları ile
ilgili tüm işleri yapmak veya yaptırmak,
(50) 5393
sayılı “Belediye Kanununun 69’uncu ve 73’üncü Maddeleri” gereğince Çorum
Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde, kentin çöküntüye uğrayan,
eskiyen, yıpranan, işlevini kaybeden ve çarpık yerleşim olan bölgelerinde
düzenli kentleşmeyi sağlamak, canlandırmak, yeni işlevler kazandırmak amacıyla
eskiyen kent dokularını yeniden planlayarak dönüşüm veya sağlıklaştırma yolu
ile yenileme projeleri geliştirmek,
(51) Yerleşime
uygun olmayan ve jeolojik sakıncalı (eğim-fay hattı-heyelan bölgesi-dere
yatakları-taş ocağı vb. gibi) fiziksel kısıtlar ve afet riski taşıyan
alanlardaki yapılaşmanın tasfiye edilerek burada yaşayanların güvenli ve
sağlıklı bir yerleşim alanına taşınmasını sağlayacak projeler geliştirmek. Bu
şekilde yeniden elde edilecek alanlarda bölgede yaşayanların ihtiyacı olan açık
yeşil alan, park, çocuk oyun alanı, meydan, rekreasyon alanı vb. düzenleyerek çevrenin
yaşam kalitesini artırmak,
(52) 6306
sayılı Kanun kapsamında Çorum Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde
zemin durumundan veya zemin üstü riskli yapı durumundan dolayı riskli olan
alanları belirleyerek Bakanlığa sunulacak raporlarla bu alanların “Riskli Alan” ilan edilmesini sağlamak,
(53) 6306
sayılı Kanun kapsamında ihtiyaç duyulması halinde Belediyenin, Hazinenin veya
diğer kurum ve kuruluşlar ile Gerçek veya Özel Hukuk Tüzel kişilerine ait arsa
ve arazilerde konut stoğu üretilmesi veya her türlü esnaf ve ticaret tesisleri
kurmak veya taşımak amaçlı Rezerv Yapı Alanları belirleyerek Bakanlığa
sunulacak raporlarla bu alanların Rezerv Yapı Alanı ilan edilmesini sağlamak,
(54) Kentsel
dönüşüm alanlarını tespit etmek, bu alanların planlamasını yapmak ve planların
uygulanmasını sağlamak,
(55) Dönüşüm
alanlarının imar plan tadilatlarının yapılmasında ve plana göre imar
uygulamalarının yapılmasında ilgili müdürlükler ile koordineli bir şekilde
çalışmak,
(56) Dönüşüm
faaliyetlerinde ve rezerv yapı alanlarında kullanılmak üzere ilgili müdürlükler
ile koordineli olarak arsa ve arazi temini sağlamak veya arsa ve arazi üretimi
yapmak,
(57) Dönüşüm
alanlarında yapılacak yeni konutların veya işyerlerinin yapı ruhsatı ve yapı
kullanım izin belgesinin çıkartılması ile mimari, statik, tesisat, elektrik,
kat irtifakı, zemin etüt raporu, asansör ve diğer projelerin kontrolü ve
onayında ilgili müdürlükler ile koordineli olarak çalışmak,
(58) Kentsel
dönüşümle ilgili mevzuat çerçevesinde yapılması gereken plan-proje çalışmaları
için Encümen Kararı alınması gereken hallerde Encümene dosya hazırlamak,
sunmak, takip etmek ve sonuçlandırmak,
(59) Meclis
Kararı alınması gereken durumlarda dosya hazırlayarak Belediye Meclisine
sunmak,
(60) Kentsel
dönüşümle ilgili mevzuat gereği; Bakanlık ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla
beraber, üniversiteler, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, gerçek ve
özel hukuk tüzel kişileriyle her türlü yazışma yapmak,
(61) Çalışma
alanı ile ilgili şehrin mevcut konumu, mevcut yapı stoğu, imar planları,
nüfusu, hedef nüfusu v.b. istatistiksel veriler ışığında analizi ile proje
alanının doğruluğunu belirten gerekçeli raporları düzenlemek,
(62) Planlama
ve projelendirme çalışmalarında kullanılmak üzere muhtemel dönüşüm alanlarında
fizibilite ve analiz çalışmaları yaparak dönüşüm alan sınırlarının gerekçeleri
ile belirleyerek onaya sunmak,
(63) Proje
alanı içerisinde belirlenmiş olan muhtemel paydaşların nitelik ve
niceliklerinin ve haklarının/beklentilerinin değerlendirilerek buna göre mimari
avan projeler ile kentsel dönüşüm projeleri yapmak veya yaptırmak,
(64) Kentsel
dönüşüm projeleri ile ilgili gelen talepleri ve 6306 sayılı Kanun kapsamında
gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerince Belediyeye sunulan riskli veya rezerv
alan taleplerini değerlendirerek onaya sunmak,
(65) Kentsel
Dönüşüm hizmetlerinin daha verimli ve etkin sunulması yönünde (AR-GE) araştırma
ve geliştirme çalışmalarını yapmak, projeler geliştirmek ve uygulamak,
(66) Kentsel
Dönüşüm alanlarında yapılacak çalışmaların kalitesini yükseltmek amacıyla
araştırma, inceleme amacına yönelik yurt içi ve yurt dışı teknik inceleme
gezileri yapmak, eğitim, seminer, panel, sempozyum, konferans, kurultay ve
kongrelere katılmak ve Üniversite, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve
diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla ortak eğitim, seminer, panel, sempozyum,
konferans, kurultay ve kongre düzenlemek,
(67) Toplumu
bilgilendirmek amacıyla Kentsel Dönüşüm Biriminin faaliyet alanları ile ilgili
yazılı ve görsel olarak halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, özendirmek
için kitap, kitapçık, broşür, vb. bastırmak, ilan yolu ile tanıtım yapmak,
Kentsel Dönüşüm/Dönüşüm Kılavuzu hazırlamak veya hazırlatmak,
MADDE 9 – Emlâk ve İstimlâk Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
a) Emlâk ve İstimlâk Müdürün Görevleri:
1) Müdürlüğü,
Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
2) Müdürlük
yönetiminde tam yetkili olup çalışmaları düzenler.
3) Çalışmaları
yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
4) Müdürlüğün
sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
5) Personeli
arasında yazılı görev dağılımı yapar.
6) Müdürlük
harcama yetkilisi olup, tahakkuk amiri ve personelin birinci sicil amiri olup,
memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar.
7) Müdürlüğün
çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu
programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.
8) Emlâk
ve İstimlâk Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
9) Üst
makamlarca yazılı olarak verilen, Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü yetkisine giren
görevleri yerine getirir.
b) Emlâk
ve İstimlâk Müdürün Yetkileri:
1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin
görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi
için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi,
2) Müdürlüğün
işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin
alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi,
3) Müdürlüğünün görev alanına giren tüm konularda personel ile ilgili
olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük bünyesindeki büro ve büro
sorumlularını tespit ve tayin etmek, uygulamalarını takip etmek, faaliyetlerini
denetlemek ve aksaklıklarını giderme yetkisi,
4) Müdürlük bünyesinde yapılması
gereken tüm işlerin aksamadan ve gecikmeden yürütülebilmesi ve tamamlanabilmesi
için gerekli her türlü çalışmaları yapmak veya yaptırmak yetkisi,
5) Teknik elemanların görüş
açısını genişletmek, yeteneklerini artırmak ve teknik personelin daha verimli
çalışmasına yönelik her türlü teknolojik gelişmeleri takip ederek kurs,
seminer, eğitim, araştırma ve yerinde inceleme yaparak ihtiyaç duyulan alanlar
ile ilgili üst yönetime önerilerde bulunma yetkisi,
6) Müdürlüğü faaliyet konuları
ile ilgili olmak üzere, Belediyenin diğer müdürlüklerinin teknik
elemanlarından, Kentsel Dönüşüm/Dönüşüm Koordine ve Değerlendirme Komisyonları
oluşturulmasını talep etmek yetkisi,
7) Müdürlüğümüzün denetiminde
olup, mülkiyeti belediyemize ait olan ve gerekli görülen gayrimenkullerin kira
sözleşmelerini yapma ve sona erdirme veya işgallerin kaldırılması için her
türlü yasal tedbirleri alma ve uygulama yetkisi,
8) Müdürlük ile ilgili
yazışmalarda 1’inci derece imza yetkisi,
9) Müdürlüğüne bağlı kadro
görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma,
rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
10) Müdürlük emrinde görev yapan personele,
ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer
değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile
Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi,
11) Sorumlu
olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi,
12) Birimdeki
tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi,
13) Müdürlüğünün
faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme
yetkisi,
14) Müdürlüğünün görev alanına giren tüm
konularda personel ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük
bünyesindeki büro ve büro sorumlularını tespit ve tayin etmek, uygulamalarını
takip etmek, faaliyetlerini denetlemek ve aksaklıklarını gidermek yetkisi,
15) Gerektiği
durumlarda personeli mesai gün ve saatleri dışında çalıştırma yetkisi. (Fazla
mesai)
c) Emlâk
ve İstimlâk Müdürünün Sorumlulukları:
1) Kurum mevzuatı ve bu talimatla
kendisine verilen yetkilerin gereği gibi yerine getirilmesinden; yetkilerinin
zamanında ve gereğince kullanılıp kullanılmamasından Başkanlığa karşı
sorumludur.
2) 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin
yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Hizmet
ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmet ve Görevlerin İcrası
MADDE 10- (1) Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğündeki hizmet ve Görevlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.
a) Görevin kabulü: Müdürlüğe
gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydı yapılarak veya
elektronik ortamda kaydedilerek ilgililerine verilir.
b) Görevin planlanması: Emlâk ve
İstimlâk Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve büro personeli tarafından
düzenlenen plan içerisinde yürütülür.
c) Görevin İcrası: Emlâk ve
İstimlâk Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve
süratle yapmak zorundadır.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE
11- (1)
Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü ile diğer
birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğüne gelen tüm
yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e
verilir.
c) Emlâk
ve İstimlâk Müdürü dosyadaki evrakları ilgili personele havale eder.
ç) Görevli
personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
(2) Müdürlükler arasında işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi
sağlanır.
a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün
imzası ile yürütülür.
(3) Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır.
a) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel
kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli
görülen yazışmalar; İlgili Personel, Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı
Belediye Başkanının veya İlgili Personel ve Müdürün parafı, Başkanın yetki
verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
b) Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak
ve dilekçe kayda geçirilip, müdür tarafından ilgili birime havale edilir.
c) Havale edilmiş evrakı veya dilekçeyi
alan personel, bu evrak veya dilekçeye mevzuata uygun olarak işlem yapar. Eğer
evrakta bir eksiklik veya yanlışlık varsa Müdürün bilgisi dahilinde ilgililere
bu yanlış düzelttirilir veya eksiklik tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya
düzeltilemeyecek bir yanlışlık veya eksiklik söz konusu olduğunda işlem
yapılmaz.
ç) Birimler arasında yazışma, dosyalama,
arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman zaman iş akış
şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir.
d) İmza karşılığı alınan veya elektronik
ortamda evrak kayıt sistemi üzerinden müdürlüğe aktarılan evrak veya dilekçe,
evrak kayıt sistemine kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif
edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür tarafından ilgilisine havalesi
yapılır. İlgilisi tarafından, teslim alınan evraka yasal süresi içinde gereği
yapılır.
e) Tüm işlemleri ve imzaları tamamlanan
evrak, evrak kayıt sistemi üzerinden numara verildikten sonra ilgili yerlere
gönderilmek üzere zimmet defterine kaydı yapılarak veya elektronik ortamda
ilgilisine/ilgili müdürlüklere teslim edilir.
f) Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine
gönderilen evrakların müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv mevzuatına uygun olarak belirli süre birim
arşivinde saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir.
g) Yazışmalar; Belediye Başkanı veya
müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve gözetiminde, Çorum
Belediye Başkanlığının konu ile ilgili yasal mevzuatı hükümlerine göre gerçekleştirilir.
ğ) Kentsel Dönüşüm kapsamında binaların
üretimi öncesi, Arsa Üretilmesi, Dönüşüm Alanı belirlenmesi, Hak Sahiplerinin
tespiti gibi çalışmalarda İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Yapı Kontrol Müdürlüğü,
Bilgi İşlem Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili müdürlükler, Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Meslek Odaları, Sivil Toplum
Örgütleri ve ilgili Kamu Kurumları ile koordineli olarak çalışılmalıdır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ortak Hükümler
MADDE 12 – (1) Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü bünyesindeki tüm personelin yerine
getirmekle sorumlu olduğu görevler şunlardır;
a) Tetkik
işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları/yapacakları işleri gizli
tutar. Bu konuda yetkili ve ilgilerden başkasına açıklamada bulunamaz.
b) Sınıf,
etiket ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
c) Mesai
bitiminde masa üzerindeki evraklarını kendilerine ait dolap ve masa gözlerine
koyar ve kilitler.
ç) Herhangi
bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla görevli
evrakı kendisinden sonraki göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden
ayrılamaz.
d) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin
uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için
herkes gayret gösterir. Olumsuz bir durumda konu Müdüre yansıtılır. Müdür bu
hususta gerekli önlemleri alır.
e) Emlâk
ve İstimlâk Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin
işlemleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer
Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun ve yürürlükteki ilgili diğer
mevzuata uygun olarak yürütülür.
Arşivleme
ve Dosyalama
MADDE
13 – (1) Müdürlükte Standart Dosya Planına göre
dosyalama sistemi oluşturulur. Birime gelen yazışmalar ile birim tarafından
üretilen yazışmaların paraflı nüshaları Standart Dosya Planına uygun olarak
arşivlenir.
(2) Müdürlükte saklama süreleri dolan
dosyalar, her yılın sonunda kurum arşivine aktarılmak üzere ilgili birime kayıt
altına alınarak gönderilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yönetmelikte yer
almayan hususlar
MADDE
14 – (1) İş bu yönetmelikte yer almayan
hususlarda; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile yürürlükteki ilgili kanun ve
mevzuat hükümlerine göre işlem yapılır.
Yürürlük
MADDE
15 – (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi
tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği
tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
16 – (1) “Bu yönetmelik hükümlerini Belediye
Başkanı yürütür.”
Şeklindeki yönetmelik, Meclisce OY BİRLİĞİYLE
kabul edilmiştir.
ÇORUM
BELEDİYESİ
EMLÂK
VE İSTİMLÂK MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA
USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - Bu yönetmeliğin
amacı Çorum Belediyesi, Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğünün görev alanını,
sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin
kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - Bu yönetmelik, Çorum
Belediye Başkanlığı, Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğünün kuruluş, görev ve esasları
ile Belediyemiz bünyesinde görev yapan personelin özlük, sicil, maaş ve diğer
hak ve yükümlülükleri ile ilgili işlemlerin yürütülmesindeki, çalışma usul ve
esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - Bu yönetmelik;
1) 5393 sayılı, Belediye Kanunu
2) 5018 sayılı, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
3) 4734 sayılı, Kamu İhale Kanunu,
4) 4735 sayılı, Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,
5) 2886 sayılı, Devlet İhale Kanunu,
6) 2942 sayılı, Kamulaştırma Kanunu,
7) 3194 sayılı, İmar Kanunu,
8) 3402 sayılı, Kadastro Kanunu,
9) 6306 Sayılı, Afet Riski
Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve Yönetmeliği
10) 2981 sayılı, İmar Affı Kanunu,
11) 775 sayılı, Gecekondu Kanunu,
12) 2985 sayılı, Toplu Konut Kanunu,
13) 2946 sayılı, Kamu Konutları Kanunu,
14) 7201 sayılı, Tebligat Kanunu,
15) 657 sayılı, Devlet Memurları Kanunu,
16) 4483 sayılı, Memurların ve Diğer Kamu
Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanunu,
17) 4857 sayılı, İş Kanunu,
18) 6331 sayılı, İş Sağlığı ve Güvenliği
Kanunu,
19) 5070 sayılı, Elektronik İmza Kanunu,
20) 6245 sayılı, Harcırah Kanunu,
21) 3071 sayılı, Dilekçe Hakkının
Kullanılmasına Dair Kanun,
22) 4982 sayılı, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
23) 4706 sayılı, Hazineye Ait Taşınmaz
Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanun,
24) 634 Sayılı, Kat Mülkiyeti Kanunu,
25) İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin
Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik,
26) Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe
Yönetmeliği,
27) Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve
Usuller Hakkında Yönetmelik,
28) Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet
Raporları Hakkında Yönetmelik,
29) Mahalli İdareler Harcama Belgeleri
Yönetmeliği,
30) İmar Kanununun 18’inci Maddesi Uyarınca
Yapılacak Arazi ve Arsa Düzenlemesi İle İlgili Esaslar Hakkında Yönetmelik,
31) Bakanlıkların tebliğ ve genelgeleri ve
ilgili diğer mevzuatların verdiği yetkilere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmeliğin
uygulanmasında;
a) Başkan : Çorum Belediye Başkanını,
b)Başkan Yardımcısı: Belediye Başkanı
tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Çorum Belediye Başkan
Yardımcısını,
c) Belediye : Çorum Belediyesi’ni,
ç) Müdür : Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü
müdürü veya müdür vekilini
d) Müdürlük : Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü
e) Personel : Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğündeki tüm personeli ifade eder.
f) Yönetmelik : Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları
Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Kuruluş,
Organizasyon Yapısı
Kuruluş
MADDE 5 – (1) Emlâk ve
İstimlâk Müdürlüğü, 22.04.2006 tarihli 26147 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
Bakanlar Kurulunun “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri
Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkında 2006/9809 Sayılı
Kararı” gereğince kurulmuştur.
Organizasyon Yapısı
MADDE
6- (1) Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a. Müdürlükte Çorum Belediyesi
norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, işçi, sözleşmeli
personel ve hizmet satın alma yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.
b. Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü
İdari Teşkilatı Müdür, Teknik Personel ve büro personelinden oluşur.
c. Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve Belediye Başkanının
görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışan bir
birimdir. Belediye Başkanı organizasyon yapısını re’sen değiştirmeye
yetkilidir.
Teşkilat Yapısı
MADDE 7
a. Kamulaştırma, Tahsis,
Trampa, Belediye Mülkleri Birimi,
b. Kiralama Birimi,
c. Arsa ve Hisse Satış Birimi,
ç. Kentsel Dönüşüm Birimi,
d. İdari ve Mali İşler Birimi,
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Görev,
Yetki ve Sorumluluk
Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğünün
Görevleri
MADDE
8 –(1) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin
mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine
getirmek.
(2) Müdürlüğün diğer idareler
nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
(3) Stratejik plana, yıllık
performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak
çalışmalarını yürütmek.
(4) Müdürlüğe gelen yazı ve
dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. 3071 sayılı “Dilekçe Hakkının
Kullanılmasına Dair Kanun” gereği; dilekçe yoluyla yapılan başvurulara 30 gün
içinde yazılı bilgi vermek, işlem safahatının duyurulması halinde alınan sonucu
ayrıca bildirmek.
(5) Başkan ya da ilgili Başkan
Yardımcısının bilgisi ve onayı ile 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin
bilgisine sunmak.
(6) 4734 sayılı Kamu İhale
Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı
işlerinin hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
(7) İmar Planlarında yol,
meydan, park, çocuk bahçesi, yeşil alan kültürel tesisler v.b. yerlerin ilgili
Müdürlüğünce hazırlanan 5 yıllık program dahilinde istimlâk işlemlerini
yürütmek.
(8) Müdürlükçe yapılan
işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlayarak, bunların arşivlenmesini,
korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
(9) Gerektiğinde Belediyenin
diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla,
ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak.
(10) Müdürlüğün
görev alanına giren konularla ilgili olarak; Çorum Belediyesi resmi web
sitesinde yayınlanmak üzere ilgili belediye birimlerine; fotoğraf, video ve
yazılı olarak veri akışı sağlamak.
(11) Belediye
taşınmazlarının yasa ve yönetmelikler çerçevesinde kiralama işlemlerini
düzenlemek ve kira artış işlemlerinin takibini sağlamak.
(12) Çorum
Belediyesi mülkiyetindeki taşınmaz envanterinin oluşturularak, fiili
durumlarının ve imar planındaki durumlarının tespitini yapmak.
(13) Belediye
sınırları içinde veya dışında kurum, kuruluş ve şahıslara ait gayrimenkullerle
ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ihdas, devir, temlik, intifa hakkı,
irtifak hakkı ve benzeri gayrimenkul mükellefiyet ve hakların tesislerini
kurmak, alım, satım, kiralama, kiraya verme, trampa veya tahsis işlemlerine
ilişkin Başkanlık Makamının olurları doğrultusunda gerekli işlemleri yapmak
sözleşme, kontrat, protokoller hazırlamak ve işlemleri sonuçlandırılmak.
(14) Çorum
Belediyesi adına tescilli ya da kamuya
terk edilmiş taşınmazların işgal edilmelerini önlemek için gerekli hukuki iş ve işlemleri Hukuk İşleri Müdürlüğü ile birlikte yaparak işgale son vermek ya da bu durumda olan parsellerin kiraya verilmesi, fuzuli şagilden ecrimisil
alınması için gerekli yasal işlemleri yapmak.
(15) Ecrimisil
borçlarını komisyona tespit ettirip, tahakkuklarını yaparak, tahsilini sağlamak
için fuzuli şagile gerekli tebligatı yapmak, itiraz veya ecrimsilin ödenmemesi
halinde ecrimisil alacağının tahsili davasının ve müdahalenin Men'i ve kal
davasının açılması maksadıyla Hukuk İşleri Müdürlüğü ile gerekli koordinasyonu
sağlamak.
(16) Kentsel
yerleşme bölgeleri geliştirmek ve bu alanları; satın alma ve kamulaştırma yolu
ile elde etmek ve satmak,
(17) Müdürlüğün
işleriyle ilgili olarak hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiği
ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmaları yaparak hizmet alan
tüm kesimlere duyurmak ve ulaştırılmasını sağlamak.
(18) Yasalar
çerçevesinde taşınmazlara ilişkin kıymet takdirlerinin yapılması için gerekli
ve yeterli sayıda Kıymet Takdir ve Uzlaşma Komisyonlarının teşkilini Başkanlık
Onayı ile sağlamak.
(19) Kıymet
takdir komisyonu ve uzlaşma komisyonlarının; rapor yazımı, parsel sahiplerinin
davet edilmesi, uzlaşma görüşmesi, tebligat, uzlaşma/uzlaşamama tutanağı, vb.
konularda gereken sekretarya görevini yürütmek.
(20) Belediye
taşınmazlarının ekonomiye kazandırılması ve gelir temin edilmesi amacı ile yasa
ve yönetmelikler çerçevesinde peşin ya da taksitli satış işlemlerini yürütmek.
(21) 3194
Sayılı Yasanın 11’inci Madde’si kapsamında bulunan imar planlarında; Meydan,
yol, park, yeşil saha, otopark, toplu taşıma istasyonu ve terminal gibi umumi
hizmetlere ayrılmış yerlere rastlayan Maliye Hazinesine ait yerlerin Belediyeye
devrini sağlamak.
(22) İmar
planı uygulaması sonucu meydana gelen yol fazlalarının ilgili parsel malikleri
adına ihdas ederek satış işlemlerini yapmak.
(23) 3194
sayılı İmar Kanununun 17’nci Maddesi gereği oluşan ve tevhit şartı olan
gayrimenkullerin satışını yapmak.
(24) Kamulaştırma
işlemleri veya kamulaştırmasız el koyma nedeniyle Belediyeye karşı açılacak
davalarda savunma için gerekli bilgi, belge ve görüşleri, Hukuk İşleri
Müdürlüğüne iletmek ve Mahkeme kararı doğrultusunda taşınmazın, Tapu Sicil
Müdürlüğü nezdinde Belediye adına tescili için gerekli işlemleri yapmak,
(25) Belediyenin görev, yetki ve sorumluluğundaki
kamu hizmetlerini yerine getirebilmek için taşınmazların yönetimini yapmak, bu
kapsamda Belediye birimlerince kullanımına ihtiyaç duyulan taşınmaz malın,
satın alınmasına veya takasına, kamu kurumlarından Belediyeye tahsisine,
devrine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisin kaldırılmasına, üç
yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar
üzerinde sınırlı aynî hak tesisine ilişkin çalışmaları karar vermek üzere
Belediye Meclisine sunmak, süresi üç yılı geçmemek üzere kiralanmasına ilişkin
hazırlıkları Belediye Encümenine sunmak, bu alanda Belediye Meclisi ve
Encümeninin almış olduğu kararları uygulamak,
(26) Görevlerini
yerine getirirken mer’i mevzuata uygun hareket etmek,
(27) Belediyeye
bağışlanan taşınmazlarla ilgili iş ve işlemleri yapmak, taşınmazların Tapu
Sicil Müdürlüğünde Belediye adına tescilini sağlamak,
(28) Belediye
ile hisseli taşınmazlarda ortaklığın satın alma yoluyla giderilmesi için
gerekli iş ve işlemleri yapmak, bu kapsamda diğer hissedarlar tarafından açılan
ortaklığın giderilmesi davalarına ilişkin gerekli bilgi, belge ve görüşleri
Hukuk İşleri Müdürlüğüne vermek, diğer hisseleri satın almak için Belediye
Encümeni onayı çerçevesinde pey sürmek ve kamulaştırma için kıymet takdir ve
uzlaşma komisyonları görevlendirmek, komisyonların sekretarya hizmetlerini
yürütmek,
(29) Belediye
tarafından yapılan, yaptırılan konut, toplu konutları, satmak, kiraya vermek,
gerektiğinde bunun için diğer kamu kurum ve kuruluşları ve bankalarla iş
birliği yapmak ve onlarla ortak projeler gerçekleştirmek,
(30) Kamulaştırma
işlemleri tamamlanıp bedeli ödenen ve yıkılması gereken binaların, yıkılması
maksadıyla, ilgili belediye birimlerine, yıkılacak binaya ait gerekli bilgileri
iletmek.
(31) Belediyenin
ihtiyacı olan taşınmazların takas yolu ile elde edilmesi, kamuya ait
taşınmazların 4650/2942 sayılı yasanın 30’uncu maddesi hükmüne göre devir
alınması işlemlerini gerçekleştirmek.
(32) Belediyemizin
ihtiyaç duyması halinde doğrudan temin yoluyla taşınmaz satın alınması
işlemlerini yapmak.
(33) Mülkiyeti
Belediyemize ait kalıcı iş merkezlerindeki işyerleri, iş hanları, konut
siteleri ile yönetim organizasyonu oluşturulmuş diğer taşınmazlarla ilgili; 634
Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında Belediyemizi temsilen yönetim
toplantılarına katılmak ve ortak gider iştirak paylarının ödemesini yapmak
amacıyla Mali Hizmetler Müdürlüğü nezdinde işlem yapmak ve bu alanda
doğabilecek hukuki sorunlarda Belediyemiz Hukuk İşleri Müdürlüğü ile birlikte
gerekli yazışma ve işlemleri yapmak.
(34) Belediyeye
ait olup depreme dayanıklı olmayan veya ekonomik ömrünü doldurmuş binaların
yıkımı kararını Belediye Meclisinden istihsal etmek, kararı Fen İşleri Müdürlüğüne
göndermek, yıkım kararı verilen binanın aboneliklerini iptal ettirmek,
boşaltmak ve yıkıma hazır hale getirmek, kayıtlardan düşmek için gereken iş ve
işlemleri yapmak.
(35) Belediyeye ait
taşınmaz malların bütün haklarını korumak, kollamak, gözetmek, daha iyi
değerlendirilmesini sağlamak için projeler üretmek.
(36) Belediye hüküm ve tasarrufundaki bina ve
tesislerin yönetimine dair iş ve işlemlerin standardizasyonu için mevzuat
hazırlamak ve gerektiğinde güncellemek,
(37) Kentsel Dönüşüm faaliyetleri
ile ilgili olarak, hukukî statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını
belirleyerek, Kentsel Dönüşüm ile ilgili hizmetlerin daha etkin ve verimli bir
şekilde yürütülmesi maksadıyla, Kentsel Yenileme ve Dönüşüm alanları ile zemin
yapısı veya zemin üstü riskli yapı durumu nedeniyle Afet Riski taşıyan
alanların belirlenmesinde ve proje geliştirilmesinde, halkın bilgilendirilmesi,
ikna ve projeye katılımı ile demokratik bir planlama süreci çerçevesinde
beklentilerin ve kamusal çıkarların ortaklaştırılarak çağdaş yaşam alanları
meydana getirilmesini sağlamak,
(38) Bu
yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak
Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde
yapmak,
(39) Müdürlük
görev ve sorumluluk alanı kapsamında; her ölçekteki imar planını hazırlamak
veya hazırlatmak, 3194 sayılı İmar Kanununun 8’nci Maddesi gereği, hazırlanan
imar planı tekliflerini, İmar Komisyonu ve Belediye Meclisinin onayına sunmak.
Bu konular ile ilgili; İmar Komisyonu ve Meclis toplantılarına katılmak ve plan
değişiklikleriyle ilgili teknik sunum yapmak,
(40) Müdürlük
görev ve sorumluluk alanı kapsamında; koruma Amaçlı İmar Planı Kapsamındaki
Alanlarda, Belediye Meclisince uygun görülen her ölçekteki imar planı
tekliflerini Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun onayına sunmak,
(41) Onaylanan
imar planını bir ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesini ve bu sürede
yapılan itirazların incelenmek üzere, Belediye Meclisine gönderilmesini
sağlamak,
(42) Proje
alanları ile ilgili İmar Çapı (İmar Durum Belgesi) hazırlamak,
(43) Hâlihazır
haritası bulunmayan veya hâlihazır haritası güncel olmayan proje alanlarında
alanlarda yapılacak planlara altlık teşkil edecek hâlihazır haritalar yapmak
veya yaptırmak,
(44) Proje
alanlarında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18, 15 ve 16’ıncı Maddeleri uyarınca
arsa ve arazi düzenlemesi yapmak/yaptırmak ve onaya sunmak,
(45) Kentsel
Dönüşüm Strateji Belgesi ve Kentsel Tasarım Projesi hazırlamak veya
hazırlatmak,
(46) 6306
sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun” ve
ilgili yönetmelikler çerçevesinde uygulamaya esas proje ve yapım kısımları da
dâhil tüm iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak
(47) 5393
sayılı Belediye Kanunu kapsamında “Kentsel dönüşüm” belirlemelerinin yapılması
ile uygulamaya esas her türlü proje ve yapım işlerini yapmak veya yaptırmak,
(48) Çorum
Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde ilgili mevzuatlar çerçevesinde
kentsel dönüşüm yapılması gereken alanları belirleyerek bu alanların
belirlenecek bir takvime göre dönüşümünün sağlanabilmesi için “Kentsel
Dönüşüm Master Planı” hazırlamak veya hazırlatmak.
(49) 6306
sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun”
ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde “Riskli Alan”, “Rezerv
Konut Alanı” ve resen “Riskli Yapı” çalışmaları ile
ilgili tüm işleri yapmak veya yaptırmak,
(50) 5393
sayılı “Belediye Kanununun 69’uncu ve 73’üncü Maddeleri” gereğince Çorum
Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde, kentin çöküntüye uğrayan,
eskiyen, yıpranan, işlevini kaybeden ve çarpık yerleşim olan bölgelerinde
düzenli kentleşmeyi sağlamak, canlandırmak, yeni işlevler kazandırmak amacıyla
eskiyen kent dokularını yeniden planlayarak dönüşüm veya sağlıklaştırma yolu
ile yenileme projeleri geliştirmek,
(51) Yerleşime
uygun olmayan ve jeolojik sakıncalı (eğim-fay hattı-heyelan bölgesi-dere
yatakları-taş ocağı vb. gibi) fiziksel kısıtlar ve afet riski taşıyan
alanlardaki yapılaşmanın tasfiye edilerek burada yaşayanların güvenli ve
sağlıklı bir yerleşim alanına taşınmasını sağlayacak projeler geliştirmek. Bu
şekilde yeniden elde edilecek alanlarda bölgede yaşayanların ihtiyacı olan açık
yeşil alan, park, çocuk oyun alanı, meydan, rekreasyon alanı vb. düzenleyerek çevrenin
yaşam kalitesini artırmak,
(52) 6306
sayılı Kanun kapsamında Çorum Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde
zemin durumundan veya zemin üstü riskli yapı durumundan dolayı riskli olan
alanları belirleyerek Bakanlığa sunulacak raporlarla bu alanların “Riskli Alan” ilan edilmesini sağlamak,
(53) 6306
sayılı Kanun kapsamında ihtiyaç duyulması halinde Belediyenin, Hazinenin veya
diğer kurum ve kuruluşlar ile Gerçek veya Özel Hukuk Tüzel kişilerine ait arsa
ve arazilerde konut stoğu üretilmesi veya her türlü esnaf ve ticaret tesisleri
kurmak veya taşımak amaçlı Rezerv Yapı Alanları belirleyerek Bakanlığa
sunulacak raporlarla bu alanların Rezerv Yapı Alanı ilan edilmesini sağlamak,
(54) Kentsel
dönüşüm alanlarını tespit etmek, bu alanların planlamasını yapmak ve planların
uygulanmasını sağlamak,
(55) Dönüşüm
alanlarının imar plan tadilatlarının yapılmasında ve plana göre imar
uygulamalarının yapılmasında ilgili müdürlükler ile koordineli bir şekilde
çalışmak,
(56) Dönüşüm
faaliyetlerinde ve rezerv yapı alanlarında kullanılmak üzere ilgili müdürlükler
ile koordineli olarak arsa ve arazi temini sağlamak veya arsa ve arazi üretimi
yapmak,
(57) Dönüşüm
alanlarında yapılacak yeni konutların veya işyerlerinin yapı ruhsatı ve yapı
kullanım izin belgesinin çıkartılması ile mimari, statik, tesisat, elektrik,
kat irtifakı, zemin etüt raporu, asansör ve diğer projelerin kontrolü ve
onayında ilgili müdürlükler ile koordineli olarak çalışmak,
(58) Kentsel
dönüşümle ilgili mevzuat çerçevesinde yapılması gereken plan-proje çalışmaları
için Encümen Kararı alınması gereken hallerde Encümene dosya hazırlamak,
sunmak, takip etmek ve sonuçlandırmak,
(59) Meclis
Kararı alınması gereken durumlarda dosya hazırlayarak Belediye Meclisine
sunmak,
(60) Kentsel
dönüşümle ilgili mevzuat gereği; Bakanlık ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla
beraber, üniversiteler, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, gerçek ve
özel hukuk tüzel kişileriyle her türlü yazışma yapmak,
(61) Çalışma
alanı ile ilgili şehrin mevcut konumu, mevcut yapı stoğu, imar planları,
nüfusu, hedef nüfusu v.b. istatistiksel veriler ışığında analizi ile proje
alanının doğruluğunu belirten gerekçeli raporları düzenlemek,
(62) Planlama
ve projelendirme çalışmalarında kullanılmak üzere muhtemel dönüşüm alanlarında
fizibilite ve analiz çalışmaları yaparak dönüşüm alan sınırlarının gerekçeleri
ile belirleyerek onaya sunmak,
(63) Proje
alanı içerisinde belirlenmiş olan muhtemel paydaşların nitelik ve
niceliklerinin ve haklarının/beklentilerinin değerlendirilerek buna göre mimari
avan projeler ile kentsel dönüşüm projeleri yapmak veya yaptırmak,
(64) Kentsel
dönüşüm projeleri ile ilgili gelen talepleri ve 6306 sayılı Kanun kapsamında
gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerince Belediyeye sunulan riskli veya rezerv
alan taleplerini değerlendirerek onaya sunmak,
(65) Kentsel
Dönüşüm hizmetlerinin daha verimli ve etkin sunulması yönünde (AR-GE) araştırma
ve geliştirme çalışmalarını yapmak, projeler geliştirmek ve uygulamak,
(66) Kentsel
Dönüşüm alanlarında yapılacak çalışmaların kalitesini yükseltmek amacıyla
araştırma, inceleme amacına yönelik yurt içi ve yurt dışı teknik inceleme
gezileri yapmak, eğitim, seminer, panel, sempozyum, konferans, kurultay ve
kongrelere katılmak ve Üniversite, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ve
diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla ortak eğitim, seminer, panel, sempozyum,
konferans, kurultay ve kongre düzenlemek,
(67) Toplumu
bilgilendirmek amacıyla Kentsel Dönüşüm Biriminin faaliyet alanları ile ilgili
yazılı ve görsel olarak halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, özendirmek
için kitap, kitapçık, broşür, vb. bastırmak, ilan yolu ile tanıtım yapmak,
Kentsel Dönüşüm/Dönüşüm Kılavuzu hazırlamak veya hazırlatmak,
MADDE 9 – Emlâk ve İstimlâk Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
a) Emlâk ve İstimlâk Müdürün Görevleri:
1) Müdürlüğü,
Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
2) Müdürlük
yönetiminde tam yetkili olup çalışmaları düzenler.
3) Çalışmaları
yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
4) Müdürlüğün
sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
5) Personeli
arasında yazılı görev dağılımı yapar.
6) Müdürlük
harcama yetkilisi olup, tahakkuk amiri ve personelin birinci sicil amiri olup,
memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar.
7) Müdürlüğün
çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu
programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.
8) Emlâk
ve İstimlâk Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
9) Üst
makamlarca yazılı olarak verilen, Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü yetkisine giren
görevleri yerine getirir.
b) Emlâk
ve İstimlâk Müdürün Yetkileri:
1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin
görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi
için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi,
2) Müdürlüğün
işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin
alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi,
3) Müdürlüğünün görev alanına giren tüm konularda personel ile ilgili
olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük bünyesindeki büro ve büro
sorumlularını tespit ve tayin etmek, uygulamalarını takip etmek, faaliyetlerini
denetlemek ve aksaklıklarını giderme yetkisi,
4) Müdürlük bünyesinde yapılması
gereken tüm işlerin aksamadan ve gecikmeden yürütülebilmesi ve tamamlanabilmesi
için gerekli her türlü çalışmaları yapmak veya yaptırmak yetkisi,
5) Teknik elemanların görüş
açısını genişletmek, yeteneklerini artırmak ve teknik personelin daha verimli
çalışmasına yönelik her türlü teknolojik gelişmeleri takip ederek kurs,
seminer, eğitim, araştırma ve yerinde inceleme yaparak ihtiyaç duyulan alanlar
ile ilgili üst yönetime önerilerde bulunma yetkisi,
6) Müdürlüğü faaliyet konuları
ile ilgili olmak üzere, Belediyenin diğer müdürlüklerinin teknik
elemanlarından, Kentsel Dönüşüm/Dönüşüm Koordine ve Değerlendirme Komisyonları
oluşturulmasını talep etmek yetkisi,
7) Müdürlüğümüzün denetiminde
olup, mülkiyeti belediyemize ait olan ve gerekli görülen gayrimenkullerin kira
sözleşmelerini yapma ve sona erdirme veya işgallerin kaldırılması için her
türlü yasal tedbirleri alma ve uygulama yetkisi,
8) Müdürlük ile ilgili
yazışmalarda 1’inci derece imza yetkisi,
9) Müdürlüğüne bağlı kadro
görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma,
rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
10) Müdürlük emrinde görev yapan personele,
ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek, ödül ve takdirname, yer
değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile
Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi,
11) Sorumlu
olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi,
12) Birimdeki
tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi,
13) Müdürlüğünün
faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme
yetkisi,
14) Müdürlüğünün görev alanına giren tüm
konularda personel ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük
bünyesindeki büro ve büro sorumlularını tespit ve tayin etmek, uygulamalarını
takip etmek, faaliyetlerini denetlemek ve aksaklıklarını gidermek yetkisi,
15) Gerektiği
durumlarda personeli mesai gün ve saatleri dışında çalıştırma yetkisi. (Fazla
mesai)
c) Emlâk
ve İstimlâk Müdürünün Sorumlulukları:
1) Kurum mevzuatı ve bu talimatla
kendisine verilen yetkilerin gereği gibi yerine getirilmesinden; yetkilerinin
zamanında ve gereğince kullanılıp kullanılmamasından Başkanlığa karşı
sorumludur.
2) 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin
yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Hizmet
ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmet ve Görevlerin İcrası
MADDE 10- (1) Emlâk ve İstimlâk
Müdürlüğündeki hizmet ve Görevlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.
a) Görevin kabulü: Müdürlüğe
gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydı yapılarak veya
elektronik ortamda kaydedilerek ilgililerine verilir.
b) Görevin planlanması: Emlâk ve
İstimlâk Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ve büro personeli tarafından
düzenlenen plan içerisinde yürütülür.
c) Görevin İcrası: Emlâk ve
İstimlâk Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve
süratle yapmak zorundadır.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE
11- (1)
Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü ile diğer
birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğüne gelen tüm
yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e
verilir.
c) Emlâk
ve İstimlâk Müdürü dosyadaki evrakları ilgili personele havale eder.
ç) Görevli
personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
(2) Müdürlükler arasında işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi
sağlanır.
a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün
imzası ile yürütülür.
(3) Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır.
a) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel
kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli
görülen yazışmalar; İlgili Personel, Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı
Belediye Başkanının veya İlgili Personel ve Müdürün parafı, Başkanın yetki
verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
b) Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak
ve dilekçe kayda geçirilip, müdür tarafından ilgili birime havale edilir.
c) Havale edilmiş evrakı veya dilekçeyi
alan personel, bu evrak veya dilekçeye mevzuata uygun olarak işlem yapar. Eğer
evrakta bir eksiklik veya yanlışlık varsa Müdürün bilgisi dahilinde ilgililere
bu yanlış düzelttirilir veya eksiklik tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya
düzeltilemeyecek bir yanlışlık veya eksiklik söz konusu olduğunda işlem
yapılmaz.
ç) Birimler arasında yazışma, dosyalama,
arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman zaman iş akış
şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir.
d) İmza karşılığı alınan veya elektronik
ortamda evrak kayıt sistemi üzerinden müdürlüğe aktarılan evrak veya dilekçe,
evrak kayıt sistemine kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif
edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür tarafından ilgilisine havalesi
yapılır. İlgilisi tarafından, teslim alınan evraka yasal süresi içinde gereği
yapılır.
e) Tüm işlemleri ve imzaları tamamlanan
evrak, evrak kayıt sistemi üzerinden numara verildikten sonra ilgili yerlere
gönderilmek üzere zimmet defterine kaydı yapılarak veya elektronik ortamda
ilgilisine/ilgili müdürlüklere teslim edilir.
f) Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine
gönderilen evrakların müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv mevzuatına uygun olarak belirli süre birim
arşivinde saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir.
g) Yazışmalar; Belediye Başkanı veya
müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve gözetiminde, Çorum
Belediye Başkanlığının konu ile ilgili yasal mevzuatı hükümlerine göre gerçekleştirilir.
ğ) Kentsel Dönüşüm kapsamında binaların
üretimi öncesi, Arsa Üretilmesi, Dönüşüm Alanı belirlenmesi, Hak Sahiplerinin
tespiti gibi çalışmalarda İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Yapı Kontrol Müdürlüğü,
Bilgi İşlem Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili müdürlükler, Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Meslek Odaları, Sivil Toplum
Örgütleri ve ilgili Kamu Kurumları ile koordineli olarak çalışılmalıdır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ortak Hükümler
MADDE 12 – (1) Emlâk ve İstimlâk Müdürlüğü bünyesindeki tüm personelin yerine
getirmekle sorumlu olduğu görevler şunlardır;
a) Tetkik
işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları/yapacakları işleri gizli
tutar. Bu konuda yetkili ve ilgilerden başkasına açıklamada bulunamaz.
b) Sınıf,
etiket ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
c) Mesai
bitiminde masa üzerindeki evraklarını kendilerine ait dolap ve masa gözlerine
koyar ve kilitler.
ç) Herhangi
bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla görevli
evrakı kendisinden sonraki göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden
ayrılamaz.
d) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin
uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için
herkes gayret gösterir. Olumsuz bir durumda konu Müdüre yansıtılır. Müdür bu
hususta gerekli önlemleri alır.
e) Emlâk
ve İstimlâk Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin
işlemleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer
Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun ve yürürlükteki ilgili diğer
mevzuata uygun olarak yürütülür.
Arşivleme
ve Dosyalama
MADDE
13 – (1) Müdürlükte Standart Dosya Planına göre
dosyalama sistemi oluşturulur. Birime gelen yazışmalar ile birim tarafından
üretilen yazışmaların paraflı nüshaları Standart Dosya Planına uygun olarak
arşivlenir.
(2) Müdürlükte saklama süreleri dolan
dosyalar, her yılın sonunda kurum arşivine aktarılmak üzere ilgili birime kayıt
altına alınarak gönderilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yönetmelikte yer
almayan hususlar
MADDE
14 – (1) İş bu yönetmelikte yer almayan
hususlarda; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile yürürlükteki ilgili kanun ve
mevzuat hükümlerine göre işlem yapılır.
Yürürlük
MADDE
15 – (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi
tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği
tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
16 – (1) “Bu yönetmelik hükümlerini Belediye
Başkanı yürütür.”
Şeklindeki yönetmelik, Meclisce OY BİRLİĞİYLE
kabul edilmiştir.
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.