Çözüm Merkezi

Haberler

GAZİLERDEN BAŞKAN KÜLCÜ’YE TEŞEKKÜR ZİYARETİ

6 Aralık 2012 Perşembe

Belediyemizin organizasyonu ile Kıbrıs`ta gerçekleştirilen 5 günlük program kapsamında Girne, Lefkoşa, Güzelyurt, Gazimagosa, şehitlikler, katliam köyleri, tarihsel mirasa sahip yerleri rehber eşliğinde gezen gaziler, Çorumlu Kıbrıs Gazileri Belediye Başkanı Muzaffer Külcü`yü makamında ziyaret ederek, düzenlenen gezi için teşekkür ettiler.

38 yıllık hatıralarının canlandığını ifade eden Gaziler, Kıbrıs gezisinde edindikleri izlenimleri anlatırken, geziyi düzenleyerek Gazilerin hayallerini gerçekleşmesinden dolayı Belediye Başkanı Muzaffer Külcü`ye teşekkür plaketi ve çiçek takdim ettiler.

Belediye Başkanı Muzaffer Külcü de, Kıbrıs gazilerimizin barış ve demokrasi için omuz omuza mücadele ettikleri yerleri görmek, şehit arkadaşlarını hatırlamak, Kıbrıslı Mücahitlerle karşılaşmanın heyecanını tatmak amacıyla böyle bir gezi düzenlediklerini söyledi.

Şehitler ve Gaziler başımızın tacıdır diyen Başkan Külcü, “Bu onur ve şeref herkese nasip olmaz. Her Türk bu onur ve şerefe kavuşmak için vatanı, milleti, bayrağı, milli marşı, ve kutsal değerleri için savaşır. Bizler için, şehitler nurlanmış, gaziler de onurlanmış şahsiyetlerdir. Milli hasletimizde olan bu duyguların, Türk milleti ve her bireyi için vazgeçilmez bir anlamı ve önemi vardır. Şehit ve gazilerimize minnet borcumuzun bir kısmını ödemek için Yavruvatan Kıbrıs`a gezi düzenleyerek hizmet vermeyi kendimize görev olarak kabul ediyoruz. “diye konuştu.

Çorum Belediyesi tarafından barış götürdükleri Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti`ne yıllar sonra 5 günlük gezi düzenlenen Çorumlu Gaziler, gezide savaştıkları yerleri ziyaret ederek şehit arkadaşlarına dua okuduklarını belirterek, “Hayatımızın en güzel ve unutulmaz anlarını yaşadık. 38 yıl aradan sonra aynı topraklarda bulunmak bizleri son derece mutlu etti”; diye konuştular.

Gazilerin Belediye Başkanı Muzaffer Külcü`ye anılarını da anlatırken duygulu anlar yaşanmasına neden oldular.

İlk çıkarmanın yapıldığı Girne Plajı`nı ziyaret eden Çorumlu Gaziler, burada o anları yeniden yaşadıklarını belirten Kıbrıs Gazisi Bekir Bolat çıkarmanın yapıldığı günü duygulu gözlerle anlattı. Bekir Bolat,”1974 Barış Harekatı`nda karacı birliği olarak 261 Piyade alayı silahlı birliğinden olarak, Mersin Taşucu`ndan kalkıp bu çıkartma plajına geldik. O zaman plaja olduğunu bilmiyorduk. Burada ilk çıktığımızda bölgeyi bilmediğimiz için şehitlerimiz oldu. Tüm birliklerle beş parmak dağlarına 1200 rakımlı tepeye doğru hareket ettik. Burada 48 kaldıktan sonra bizleri Lefkoşa gönderdiler. Daha sonra şimdiki adı Ercan havaalanı olan bölgeye gönderdiler. Görevimizi burada tamamladıktan sonra tezkeremi alarak anavatana döndüm.”; dedi.

Kıbrıs Gazisi İdris Özdemir yanında şehit olan silah arkadaşının mezarını gördüğünde oldukça duygulandığını ve ağladığını belirterek, “Şehit Piyade Er Eyüp Demir ile (Gemlik) Boğaz Bölgesinde beraber aynı mevzi de savaşıyorduk. Silah arkadaşım savaş esnasında vurularak kollarımda şehit oldu. Annesi babası geldi yanıma, anlat diyorlar nasıl anlatayım ancak vuruldu şehit oldu diyebildim. Şehitlerimize Allah rahmet eylesin, mekanları cennet olsun. 38 yıl aradan sonra tekrar gidip şehit arkadaşlarımızın mezarını ziyaret edip dua etmemiz mutlulukların en güzeli oldu”; şeklinde konuştu.

Yunan Alayı Yedi tane tankla bizim üzerlerine geldiğini ifade eden Adil Yüzügüldük, o anları adeta yeniden yaşadıklarını kaydetti.

Adil Yüzügüldük, “Kıbrıs Barış Harekatı`nı şu sözlerle ifade ediyor; ” Benim birliğim Ortaköy`de yer alan değiştirme birliği yani Türk Alayı idi. Lefkoşa`da Mariye Mahallesi`nden Gönyeline kadar gittik. Gönyeli`de birinci harekat var. Yunan Alayı yedi tane tankla bizim üzerimize geldi. Komutanımız tanklar mevziimize girince bize ateş emri verdi ve yedi tankın ikisi tahrip oldu, beş tane tank bize kaldı ve beş tankı ikinci harekatta onlara karşı kullandık. İkinci harekatta uçakların bizlere destek vermesi ile Yunan Alayı`nı biz teslim aldık. Eğer Türk Savaş Uçakları bombardıman ile bizlere destek vermeseydi biz Yunan alayını teslim alamazdık”; diye konuştu.

Kıbrıs Gazisi Ali Ilıman Kıbrıs Harekatı Çorumlu Sıhhiye Onbaşı Şeref Demirci`nin şehit oluşunu ise şöyle anlatıyor; “Şeref 49.Mekanize Piyade Alayı`nda Sıhhiye Onbaşı idi. Çatal köyde çatışmada yaralı taşırken vuruldu. Daha sonra bizlere şehit olduğu habere geldi. Şehidimizin ruhu şad olsun.”;dedi.

Beş gün boyunca adayı gezdiklerini anlatan Kıbrıs Gazisi Veysel Koçak, “1974`te Adaya barış götürmek için gitmiştim. Aradan geçen 38 yıl sonra bu kez gezmek için gittim. Rabbim bana bu günleri de nasip etti. İnsanlar Hac ve Umre ziyaretlerinde nasıl bir haz ve mutluluk yaşıyorlarsa aynı mutluluğu şuan ben de yaşıyorum. Adaya gittiğimizde Türk insanının bize hayran hayran bakmaları beni çok etkiledi. Gittiğimiz müze ve şehitliklerde o günleri tekrar yaşadım. Bizlere bu imkanı sağlayan Belediye Başkanı Muzaffer Külcü`ye çok teşekkür ediyorum”; dedi.

2024 © Çorum Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü

Hızlı Menü

Duyurular
Etkinlikler
Haberler
Vefat Edenler
Hızlı Menü

Çerez Bilgilendirmesi

İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.