Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
Çorum Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. Etüd Proje Müdürlüğü’nün ardından Belediyede en çok bütçeye sahip ikinci müdürlük olan Fen İşleri Müdürlüğü’ne 9 yılda kullanılan kaynak 421 milyon 164 bin 355 lira olarak açıklandı. Ayrılan bu kaynak ise yol, tretuvar, yıkım ve kamulaştırma çalışmaları, inşaat işleri, tesislerin modernizasyonu, araç parkına yeni araç ve iş makinelerinin alımı gibi çok sayıda alanda kullanıldı. Belediye Başkanı Muzaffer Külcü’nün her ay düzenlediği ve müdürlüklerin 9 yıllık çalışmalarını kamuoyu ile paylaştığı basın toplantıları devam ediyor. Başkan Külcü’nün bu seferki durağı Fen İşleri Müdürlüğü oldu. Külcü, Belediyenin yeni Hizmet Kampüsünde dün gerçekleştirdiği basın toplantısında ise Fen İşleri Müdürlüğü’nün çalışmaları hakkında açıklamalarda bulundu.
Belediyenin görünen yüzü, vitrini
Fen İşleri Müdürlüğü’nün kurulması zorunlu olan bir müdürlük olduğunu belirterek sözlerine başlayan Belediye Başkanı Muzaffer Külcü, “Belediye kanununa göre bir Belediye teşkilatının kurumsal olarak oluşabilmesi için 4 müdürlüğün kurulması zorunludur. Kanun gereği bunlar mecburen kurulur. Bunlar; Yazı İşleri, Mali Hizmetler, Zabıta ve Fen İşleri Müdürlükleridir.
Zira bir belediyenin ne kadar yapım, bakım, tamirat, inşaat, altyapı, su, park gibi aklınıza ne geliyorsa bunların hepsini yapmak Fen İşleri’nin görevidir. Fen İşleri Müdürlüğübelediyenin gerçekten görünen yüzüdür. Adeta belediyenin vitrini durumundadır. Sokağa adım attığınız andan itibaren, kaldırımıyla, yoluyla, kavşağıyla, eski binasıyla, yeni binasıyla hep gözümüzün önünde Fen İşleri’nin bir izi vardır.Neredeyse her işi yapan müdürlük gibidir. Önemi böylesine bir çalışma alanına sahip olması ya da böyle bir alanda görevli olmasındandır” dedi.
“Tamirat yapan müdürlükten yatırım müdürlüğüne dönüştü”
Birinci 5 yılında Fen İşleri Müdürlüğü’nün adeta belediyenin omurgası olduğunu kaydeden Başkan Külcü, “Bütün yapısal işlerimizi Fen İşleri Müdürlüğümüz eliyle yaptık. Bizim şehircilik vizyonumuzun hayata geçmeye başladığı müdürlük oldu. Şehrin yeniden ihya ve inşası noktasında görevimizin ilk gününden itibaren büyük projelere imza attık. O dönemde başlayan büyük proje niteliğindeki tüm projelerimizi Fen İşleri eliyle yaptık.Abdulhamid Han Camisiyle birlikte de tamamladık. Tamirat yapan müdürlükten bir yatırım müdürlüğüne dönüştü.Doğrusunu söylemek gerekirse 2009’da tamirat işleri yapan bir Fen İşleri Müdürlüğü devraldık.
Zamanla projeler üretmeye, bunları yönetmeye ve neticelendirmeye başladı.Bir baktık ki devasa bir yatırım müdürlüğü haline dönüşmüş. 2’nci dönemimizin başında da hem Fen İşlerinin operasyonel niteliğini koruması hem de yeni dönem projelerin sağlıklı bir şekilde yönetilmesi için ikiye böldük. İçinden çıkan Etüt Proje Müdürlüğü Belediyenin en büyük bütçeli müdürlüğü oldu.
İkinci büyük bütçeli müdürlük ise yine Fen İşleri Müdürlüğümüz oldu. Şimdi Fen İşleri Müdürlüğümüz, adeta belediyenin bir kaldıracı gibi yine çalışmaya, hizmet üretmeye devam ediyor. Hem de göründüğü gibi 7- 8 ay çalışan bir müdürlük değil, kışın da çalışan, yağan karı temizleyen, sabah kalktığımızda kapanan yolu açan, bunun için yerine göre 7 gün 24 saat çalışan bir müdürlüktür” diye belirtti.
Hayata geçirilen projeler
Fen İşleri Müdürlüğü’nün 2009 yılından itibaren yaptığı çalışmalar ve hayata geçirdiği projeler hakkında bilgiler veren Başkan Külcü, bunları şöyle sıraladı:
Büyük bina yapımları
2009’a kadar tamirat, tadilat işleri ile uğraşırken bizimle beraber başlayan büyük yatırım hamlesi en çok da Fen İşleri Müdürlüğümüzün yükünü artırdı. İlk dönemde yapımını gerçekleştirdiğimiz büyük- küçük inşaat işlerimizin tümünü biz Fen İşleri Müdürlüğümüz bünyesinde gerçekleştirdik.
Terminal, Hal, Kültür Merkezleri, Nikâh Salonu, İHL Külliyesi, Akşemseddin Cami, Kamyon Garajı
Otopark gibi çok sayıda yapım işini Fen İşleri Müdürlüğümüz eliyle Çorum’a kazandırdık.
Fen İşleri Müdürlüğümüz artık bu ölçekteki, bu büyüklükteki inşaat işlerini yapmıyor. Çünkü büyüyen yapı, bunlar için artık ayrı bir müdürlük kurulmasını zaruri hale getirdi. 2015 yılının başında Etüt Proje Müdürlüğümüzü kurduk. Bu işleri orada yapmaya başladık. Ancak bu bölünme bir küçülme değil, daha operasyonel, saha çalışmalarını daha hızlı ve etkin şekilde yürüten yeni bir Fen İşleri Müdürlüğü oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Diğer işlerine daha çok odaklanabilen ve çözüm üreten bir müdürlük yapısı ortaya çıktı. Yani maksat hasıl oldu.
Şehir girişleri yenilendi
Fen İşleri Müdürlüğümüzün şu andaki en önemli işi şüphesiz yol yapım işidir. Yol meselesi, hem yeni bir güzergâhın ulaşıma kazandırılması bakımından önemlidir hem de o yolun yapılış usul ve teknikleri bakımından önemlidir. Çünkü her iki unsur da hayatımızın konforunu doğrudan etkileyen hususlardır. Ayrıca şehre gelen misafirlerimizin şehirle ilgili algıları bakımından da önemlidir. Onun için yol yapım çalışmalarımızı ‘yol medeniyettir’ inancıyla önemsedik, işimizin merkezine koyduk. Şehir girişlerini adeta şehrin bir vitrini gibi de düşünerek önceledik. Şehir içi yol ağında olmamasına rağmen, Karayollarının sorumluluğunda bulunmasına rağmen “bu şehrin her işi bizim işimizdir” anlayışıyla yola koyulduk. Göreve başladığımız sene Burunçiftlik ve Abide Meydanı arasında kalan şehir girişimizi şimdiki modern haline kavuşturduk. Burayı bitirince hemen devamında Ortaköy istikametine dönerek Fevzi Çakmak Caddemizi ele aldık. Burası da dar ve bölünmemiş bir yoldu. Akıncılar Kışlasından yer alarak orayı da Çorum’a yakışır bir hale getirdik. Devamında ise şimdi Ortaköy girişini bölünmüş yol olarak düzenliyoruz. İnşallah sezon sonuna tamamlanacak. Önce planlaması, sonrasında kamulaştırması ve alt yapı çalışmalarını Belediye olarak yaptık. Burası da Karayolları Genel Müdürlüğü yol ağında olduğu halde bütün bunları yapıyoruz. Aksi halde ya hiç yapılmıyor, yapılamıyor ya da yıllar yılı uzuyor.
Biz önlerini açtık şimdi Karayolları asfaltını yapıyor. Buna benzer bir çalışmayı yine Osmancık Caddesinde yaptık. Burada Karayolları yol ağında. Bayat Köyü çıkışına kadar, yol üzerindeki köprü de dâhil Belediyemiz tarafından yenilendi. Şehrin kuzey girişini de böylece güzel bir görünüme ve konforlu bir ulaşım imkânına kavuşturmuş olduk. Tabi bu alanlarda yollarla birlikte ağaçlandırma, aydınlatma, altyapı vs. işlerin de hepsini bir bütünlük içerisinde yapıp bitiriyoruz.
Yapılan önemli yollar
Dönemimizde şehrin hizmetine kazandırılmış önemli yollar var. Bunların bir kısmı yeni açılmış yollar. Bir kısmı ise uzun bir zamanlardan beri kullanılan dar yolların genişletilmesi, bölünmüş yol haline getirilmesi ve ulaşım kalitesinin yükseltildiği yollardır. Bunların hepsini burada tek tek saymaya gerek görmüyorum. Ama bölgesel ya da genel olarak nasıl bir rahatlama oluşturduğunu o yolları yoğun olarak kullananlar görüyor, biliyorlar. Şehrin irili ufaklı birçok yoluna neşter vurduk. Akşemseddin Caddesi, Kapaklı 1. Cadde ve devamında Bağcılar Caddeleri, Çamlık Caddesi, Necmettin Erbakan Caddesi, Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi gibi çok sayıda çalışma var. Dr. İlhan Gürel Caddesibizim ilk yılımızın eseri bir yol. Buhara mahallemizin girişinde muhteşem bir yol oldu. Bunlara benzer şu anda devam eden yol çalışmalarımızı inşallah sezon sonuna kadar tamamladığımızda 43 bin metre önemli yol çalışmasına imza atmış olacağız.
Şehir merkezine 3 yeni yol daha yapılacak
Şu anda ayrıca, daha önce yıkım çalışmaları sırasında açıklama yaptığımız, 3 önemli yol projesi üzerinde daha çalışıyoruz. Bunlardan birincisi Azap Ahmet Cami yanından başlayıp 23 Nisan kavşağında Fatih Caddesine bağlanan 20 metre genişliğindeki Karakeçili yolumuz. Buda 10 yıldır devam eden bir çalışma. Yaptığımız her plana, her düzenlemeye itiraz edildi. Yıllarca mahkemelerle uğraştık. Bunları aşmayı başardık. Bu kez karşımıza Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu çıktı. 2 yıl kadar da bununla ayrıca uğraştık. Şimdi ise kamulaştırma bedel davaları devam ediyor, bunlar da yavaş yavaş bitmeye başladı. İnşallah birkaç ay içinde tamamı bitecek.
İkinci önemli yol çalışmamız ise Kahramançavuş Caddesi’nin genişletilmesiyle başlayıp Ulumezar’a kadar devam edecek ve Hıdırlık Caddesine bağlanacak 30 metre genişliğindeki yolumuzdur. Burada da yol üzerindeki binaları satın alarak, kamulaştırarak çalışmalarımızı ilerletiyoruz. Üçüncü yol projemiz ise Üçtutlar Caddesi’nin Emir Ahmet Camii köşesinden başlayıp yeni Belediye Hizmet Binamızın arkasından Akşemseddin Caddesi’ne bağlanacak 20 metre genişliğinde olan yoldur. Bu 3 yolumuz da şehir içi trafiğin hem merkez yükünü azaltacak hem de akış yönünü ciddi derecede etkileyecek olan yol projeleridir. Bu 3 yolumuzun da yaz aylarında yapımını tamamlayarak hizmete açmayı arzuluyor ve çalışıyoruz.
Başkan Külcü’den vatandaşa çağrı
Bu yol çalışmaları çok güçlükle ilerliyor. Hemşehrilerimize bir çağrı yapmak istiyorum. Lütfen işimizi zorlaştırmayınız. Bu şehrin işi hepimizin işi. Bu şehirde hep birlikte yaşıyoruz. Özellikle yol gibi konulardaki kamulaştırma, satın alma taleplerimizde lütfen Belediyemizin önünü açınız.
Er ya da geç mahkeme bir şekilde karara bağlıyor. Kaybedilen zaman bizim zamanımız, bu şehrin zamanı. Şehre zaman kaybettirmeyelim. Biz bedelleri ile ilgili bir cimrilik içinde değiliz. Makul bedel, uzmanların, bilirkişilerin tespit ettiği değer ne ise onu ödüyoruz.Sonunda iş halloluyor ama zaman boşa geçiyor. Bu konuda hemşehrilerimizden hassasiyet bekliyoruz.
Kamulaştırmaya 47 milyon lira
Bu çalışmalar için yüksek tutarlı bir kamulaştırma ve satın alma bedeli ödediğimizi özellikle ifade etmek istiyorum. Yeni plan bölgelerinde, boş tarlalarda yol yapmak daha kolay. Ancak planla ortaya çıkmamış ve yol alanı düzenleme payı olarak Belediyeye intikal etmemiş yerlerde gayrimenkulün mülkiyeti için çok yüksek tutarlarda kamulaştırma bedelleri ödüyoruz. Görev süremiz içerisinde açtığımız ve açmak için çalışmalarını sürdürdüğümüz yolların kamulaştırma bedeli olarak 47 milyon TL ödedik. Sadece bu ay ödediğimiz tutar 7 milyon TL’dir. Bunun da Belediye bütçesine büyük bir yük getirdiğini görebiliyoruz.
“9 yıldır yolu yol gibi yapıyoruz”
Halkımızın arasında kullanılan bir tabir vardır. Yapılan işin sorun çözücü, kalıcı ve sağlam bir iş olmadığını alelusul yapıldığını ifade etmek için “cilalama yapıldı, cilalama yapılıyor” derler.
Biz yol yaparken cilalama yapmıyoruz, işimizin hakkını veriyoruz. Kullandığımız kaynak, harcadığımız para milletin parası. Tek kuruşunu dahi özensiz harcamamaya gayret ediyoruz.
Yaptığımız yollar 2 – 3 yıl içinde bozulmasın, 15 – 20 – 25 yıl kullanılsın istiyoruz.
Bunun usulü de yolu sağlam yapmaktır. 9 yıldır böyle yol yapıyoruz. Esaslı çalışma yaptığımız her yol projemizde zemindeki yumuşak toprağı 1 metre, 1,5 metre kazarak boşaltıyoruz. Boşaltılan zemine önce tonlarca kaba taş malzeme doldurup sıkıştırıyoruz. İyice sıkıştıktan sonra üzerine 20 cm kalınlığında plentmiks malzeme seriyoruz. Bundan sonra ise 10 cm kalınlığında asfalt serimi gerçekleştiriyoruz. Çorum böyle yol yapımı ile bizimle tanıştı.
Önceden yapılan yollar da ortada bizim yaptıklarımız da… Daha sağlam, daha konforlu yolları böyle yapıyoruz.
Sıcak asfalt ve sathi kaplamaya 155 milyon lira harcandı
Yol ile ilgili yapılan çalışmaların son aşaması ise yüzey çalışması. Yani asfaltlamadır. İşin artık en kolay kısmı, en hızlı yapılan kısmıdır. Ancak işin bir o kadar pahalı kısmı da burasıdır.
Sıcak asfalt ile ilgili 2009’da ilk asfalt serimimizi yaparken şunu söylemiştim: “Bizden önce sadece bir kez 100 bin ton asfalt serimi yapılmış, hep 40 – 50 bin tonlarda kalmıştı. Bu yıl hedef koyuyorum. Artık her yıl en az 100 bin ton asfalt serimi yapacağız” diyerek arkadaşlarımıza bir hedef vermiştik. Hamdolsun Rabbime her yıl bu hedefimizi de aştık. Adeta 9 yıldır kendi rekorlarımızı kırarak geliyoruz. Her yıl 100 bin ton hedefini aştık. Şu ana kadar 1 milyon 14 bin ton asfalt serimi yaptık. Bu sene şu anda 110 bin ton civarındayız. İnşallah 40 bin ton daha (hava şartları izin verirse) asfalt serimi yaparak 150 bin tona ulaşacağız. Bu da tüm yılların rekoru olacak. Şu ana kadar ki sıcak asfalt üretim ve serim maliyetimiz, 121 milyon TL’dir.
257 Km sathi kaplama
Sathi kaplama çalışmamızda, halk tabiriyle soğuk asfaltta da ciddi bir çalışma yaptık. Sathi kaplama için tüm ekipmanımızı yenileyerek en son imkanları, teknolojiyi belediyemize kazandırdık. Özellikle yeni yerleşim alanları, planlı yapılaşmasını hiç olmazsa yarı oranında tamamlayamamış yerlerin yollarını sathi kaplama yapıyoruz, soğuk asfalt yapıyoruz. Buraları da zamanla sıcak asfaltla kaplıyoruz. Dönemimizde 257 km. yolu sathi kaplama yaptık. Bunun için de 33, 6 milyon TL kaynak ayırdık. Yol ile ilgili çalışmalarımızın önemli olanlarını ve safhalarını bu şekilde toparlayabiliriz. Bu konuda son cümle olarak şunu söylemek istiyorum; 9 yılda sıcak asfalt kaplama ve sathi kaplama için 155 milyon TL kaynak ayırmışız.
Tretuvar ve kavşak çalışmaları
Fen İşleri Müdürlüğümüzün yol çalışmalarını tamamlayıcı nitelikte olan 2 çalışması daha var.
Bunlar da tretuvar yani kaldırım çalışmaları ve yol üzerindeki kavşak çalışmalarıdır. Bu iki çalışma da hem yayanın konforu bakımından hem araç trafiğinin hızı, konforu, güvenliği bakımından ayrı ayrı önemlidir. Görev süremiz içinde bu alandaki çalışmalarımızda da önemli sonuçlar elde ettik. Tretuvar çalışmalarımızı iki koldan yürütüyoruz. Bir yandan kendi ekiplerimiz bu işleri yapıyor öbür yandan ise ihale ile dışardan ekiplere bu işleri yaptırıyoruz.
Özellikle yeni yolların kenarlarında bu çalışmalar hiç zaman kaybetmeden yapılırken bir de bozulan, kırılan, eskiyen yerler var. Buralarda da sürekli yenileme çalışmaları yapmak suretiyle oranın konforunu korumaya çalışıyoruz. Tretuvarın bir üstteki zemin taşı var, bir de yana dizilen bordür taşları var. Görev süremiz içerisinde 1 milyon 44 bin metrekare tretuvar yapmışız , yani kaldırım taşı döşemişiz. Aynı şekilde 727 bin adet de bordür taşı döşemişiz. Sadece bu sene 250 bin metrekare civarında kaldırım yaptık. Bu geçmiş yıllara göre 2,5 katlık bir artış demek. 2018 yılı da inşallah böyle olacak. Kaldırım sorunu olan hiçbir noktanın kalmamasını istiyoruz. Muhtarlarımızla da bu konuda çok sıkı bir işbirliği içerisinde hareket ediyoruz. Şu ana kadar 33 milyon TL kaldırım çalışmaları için kaynak ayırdık. Çorum’un bütün önemli caddelerinin kaldırımları neredeyse yeniden yapıldı. Gazi ve İnönü Caddelerinin kaldırımları bile 20 yıl önce yapılmıştı. Buraları yeniledik. Bahabey, Osmancık, Fatih, Cemilbey, görüyorsunuz şehrin her bölgesinde çalışıyoruz. Kaldırım çalışmalarımız sırasında üzerinde hassasiyetle durduğumuz bir husus da engelli yollarıdır. Yeni yapılan tretuvarlarda zaten standartlar gereği engelli yollarını yapıyoruz. Ama bununla yetinmiyoruz. Bir yandan da daha önce yapılmış kaldırımlarda olmayan yerlere, çoğunda yok zaten, engelli yolları ve engelli rampaları yapıyoruz. Engelli kardeşlerimizin hayatını kolaylaştırmak için tüm imkanlarımızı seferber ediyoruz. Hala istediğimiz noktaya geldiğimizi söyleyemem ama çok mesafe aldığımızı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.
2009 öncesi yani göreve başlamadan önce kullanılan tek tip kilit taşı ve karo malzeme vardı. Her yerde aynı taş kullanılıyordu. Burada da bir ayrışmaya gittik. Yeni yerleşim alanlarında farklı, merkeze yakın mahallede farklı, büyük caddelerde farklı, Gazi – İnönü’de farklı malzeme kullandık. Bu malzemeyi de şehrin bir vitrin ürünü gibi görüyoruz.
Kendi yol malzemesini üreten bir belediye
Yol yapımı, tretuvar yapımı, asfalt, beton imalatı sırasında kullandığımız malzemelerimizin neredeyse tamamına yakınını kendi tesislerimizde üretiyoruz. Bu işler ve buralarda çalışan arkadaşlarımız da görünmeyen kahramanlarımız. Özellikle nisan ayından itibaren bu şantiyelerimiz 24 saat esasına göre çalışıyorlar.5 farklı tesisimiz var. Yol yapımı için dışarıdan hiçbir malzeme almıyoruz. Taş ocakları bölgesinde Belediyemize ait olan bir şantiyemiz var.
Buradan hem taş çıkarıyor hem de kırma, eleme, numaralandırma yaparak kullanıma hazır hale getiriyoruz. Şantiyeyi devraldığımızda yıllık üretim kapasitemiz 250 bin tondu. Full kapasite çalıştırırsak şu ana kadar 2 milyon 250 bin ton üretim yapardı. Bu bizim hedeflerimizin çok altında bir üretim demekti, projelerimizi hayata geçirememek demekti. Belki iş yapamayacak, belki de piyasaya teslim olacaktık. Bunların ikisi de kabul edeceğimiz bir durum değildi.Hemen tedbir alıp, ilave yatırıma yöneldik. Adeta konkasör tesislerini yeniden kurarcasına yatırım yaptık. 2,5 milyon TL’lik bir bütçe ile kapasite artırımını sağlayarak üretimimizi yıllık 4 katına; 1 milyon tona çıkardık.
Böylece kendi ihtiyacımızı sorunsuz karşılayabilir hale geldik. Şu ana kadar 5 milyon ton üretim yaptık. Yol yapımındaki en önemli unsur, yolun kısa sürede çökmemesi, dalgalanma meydana gelmemesi ve olabildiğince uzun süre konforunu korumasıdır. Yol yaparken buna özen gösterdiğimizi, yolun nasıl yapılacağını da bütün Çorum’a gösterdiğimizi de az önce ifade ettim.
“Yüzünü süslemiyoruz, cilalama yapmıyoruz” demiştim. Bunun altını tekrar çiziyorum.
Peki bu kaliteyi, bu konforu nasıl oluşturuyoruz?Boğabağı Taş Ocağımızdan aldığımız kaba taş malzeme ile sağlıyoruz. Boşalttığımız toprağın yerine buradan getirdiğimiz taşı doldurup sıkıştırıyoruz. Bu şantiyemizde de bir konkasör tesisimiz var. Burada da ciddi bir revizyon yaptık. Görev süremiz içinde buradan 5 milyon ton üretim sağladık. Belediyemizin asfalt ihtiyacının tamamını kendi tesislerimizde üreterek karşılıyoruz. 9 yıldır her sezon 100 bin tondan daha fazla asfalt serimi yaptığımız halde dışarıdan hiç asfalt almadık. Hem üretim hem serim ekibimiz asfalt sezonunda çok sıkı bir çalışmayla işlerini takip ediyorlar. Bu işleri istediğimiz şekilde yürütebilmek için hemen ilk yılımızda karayolları müteahhitleriyle çalışan kişilerden, işinin erbabı kişilerden ekipler kurduk. Şu ana bu tesiste kadar 1 milyon 14 bin ton asfalt üretimi gerçekleştirdik. Fen İşleri Müdürlüğümüzün kullandığı kaldırım yapım malzemelerimizin %40’lık kısmını kendimiz ürettik. Bunun tamamına yetişemiyoruz. Sayı olarak çok fazla ihtiyaç olması ve aynı zamanda çeşitli olması, zaman zamanda doğal taş kullanılması sebebiyle dışarıdan da alım yapıyoruz. Dönemimizde beton santralimizi komple yeniledik. Araç takviyesi yaptık ve saatte 60 m3 üretim kapasitesine çıkardık. Belediyemizin tüm beton ihtiyacını taş ocağımızın yanına taşıdığımız belediyemize ait beton santralinden karşılıyoruz.
Camilere 15 milyon liralık destek
2015’e kadar bütün yapım işlerimizi Fen İşleri Müdürlüğümüz yaparken Etüt Proje Müdürlüğünün kurulmasıyla birlikte büyük yapım işlerini buradan ayırdığımızı söylemiştim. Ancak yüksek bütçeli olmayan inşaat işlerimizi ve tamirat işlerimizi yine Fen İşleri Müdürlüğümüz yapmaya devam ediyor. Bu işleri genel olarak 3 başlık altında toplayabiliriz. Cami, Abdesthane ve Umumi Tuvaletlerin tamir ve tadilatı. Son 3-4 yıldır camilerimiz ve müştemilatındaki kısımlarla ilgili önemli çalışmalar yapıyoruz. Camilerimiz yapılırken dernekler eliyle hayır sahiplerinden alınan bağışlarla tamamlanıyor; ancak sonrasında düzenli bakımları yapılamıyor. Kırılan, bozulan, dökülen yerler dikkat çekiyordu ve biz de bundan rahatsız oluyorduk. Bu soruna bir neşter attık. Hocalarımız, dernek yönetimlerimiz, muhtarlarımızla görüşerek eksikleri sorunları tespit ediyoruz ve gereğini yapıyoruz. Camilerimizin bu anlamdaki tüm eksiklerine yönelik çalışmalar yapıyoruz. Şu ana kadar 49 camimizde önemli tadilat tamirat çalışması yaptık. Birçok camimizin ısı yalıtımını yaptırdık, ayrıca bazı camilerin ısıtma sistemlerini kurduk ya da yeniledik. Çok sayıda camimizin soğutma sorunu dolayısıyla klima aldık. Ses sistemlerini komple yenilediğimiz camilerimiz var. Kubbe kaplamasını yenilediğimiz camiler var. Bahçelievler Camiine ek bir bina yaptık. Bunlara benzer çok sayıda çalışma yaptık. Bu tür işler için kullanılan bütçe yılsonu itibariyle 15 milyon TL olacak.
Okullar ve diğer kurumlara belediye desteği
Belediyemizin diğer kurumların taleplerine yönelik işlerini de büyük oranda Fen İşleri Müdürlüğümüz yürütmektedir. En başta okullarımıza yönelik işler. Okul bahçelerinin asfalt serimi zaten buranın işi. Bunun dışında mesela Bahçelievler Anadolu Lisesine ek bina yaptık. Birçok okulumuza çevre düzenlemesi, bahçe duvarları, korkuluklar vs. işler yapılıyor. Emniyet Müdürlüğümüz için Bahçelievler Polis Karakolu’nun komple revizyonunu yaptık. Orayı bir sosyal tesise çevirdik. Yeni Emniyet Müdürlüğümüzün benzer işlerini yaptık. Diğer kurumlarımıza da bunlara benzer işler yapıldı. Hepsini bu müdürlüğümüz yaptı. Bunları bugün burada ayrı ayrı sayamayacağım. Sadece bu tür taleplerin Belediyemizce karşılandığının bilinmesini yeterli görüyorum. Bakıma, yardıma muhtaç kimselerin ev tamiratını yapıyoruz. Buradaki yardıma muhtaç ifadesini sadece maddi ihtiyaç olarak anlamamak lazım. Bazen parası olan ama hiç kimsesi olmayan kişilerle de karşılaşıyoruz. Her iki açıdan da bir sıkıntı içinde olan tabi ki yaşlılarımız, yalnız insanlar olmak kaydıyla onlara da destek oluyoruz. Evlerinin duvarı, çatısı, suyu vb. taleplerini değerlendirip, sorunlarını gideriyoruz. Bunları da emanet taşıyor olmanın sorumluğu olarak görüyoruz. Buradan vatandaşlarımıza sesleniyorum. Etrafınızdan bu tür yardıma muhtaç yaşlılar varsa belediyeye mutlaka haber verin.
İlçelere yapılan işler
Belediyemizin ilçelerimize yönelik hizmetleri de var. Bunları zaman zaman basınımızla paylaşıyoruz. İlçelerin bizden en fazla talepte bulundukları husus elbette sıcak asfalt oluyor. Bunu kendileri yapamıyorlar. Bir, iki ilçemiz hariç neredeyse asfalt serimi yapmadığımız ilçe kalmadı.
Bu anlamda istisnasız her ilçemize hizmet götürdük. Ayrıca ilçelerimizden cami, okul, belediye hizmet birimlerinin bakım onarımı ve hizmet araçlarının tamiratı gibi talepler oluyor.
Bu talepleri de Fen İşleri Müdürlüğümüz karşılıyor. Bu yönüyle ilçelerimizle merkez arasında da adeta bir köprü vazifesi görüyor.
Bina yıkım çalışmaları
Kentsel estetiğin güçlendirilmesine yönelik yaptığımız çalışmalarımızdan birisi de yıkım çalışmalarımızdır.Yıkım çalışmaları 3 farklı sebeple yapılmaktadır. Bunların hepsi bizim için ayrı bir öneme sahip. Metruk binaları yıkıyoruz, yol yapımı için bina yıkımları yapıyoruz ve kentsel dönüşüm çalışması sürecinde yıkımlar yaptık, yapıyoruz. Plansız bölgelerde oluşmuş yapılaşma veya eski planlara uygun olmakla birlikte revizyon planlar sırasında oluşmuş yolları açmak için yıkım çalışmaları yapıyoruz. Belediyenin her döneminde az-çok bu yıkımlar olur. Ama bizim dönemimizde çok daha fazla oldu. Son 2 yıldır da fevkalade yüksek bir sayıya ulaştı.
Özellikle Çöplü ve KunduzhanMahalleleri’ndeki planlama ile ortaya çıkan yollar açmak için yoğun bir yıkım çalışması yürütüyoruz. Aynı şekilde Karakeçili bölgesinde açacağımız yol için de çok sayıda yıkım çalışması yaptık, yapıyoruz. Bunları 2018 bahar ayları sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz. Bu yıkımlarda akıllara sadece tek katlı, eski binalar gelmemeli, 5-10-20 dairelik binalar yıktığımız dahi oluyor. Mahalle içlerine sahipleri tarafından artık kullanılmayan, kiraya da verilemeyen çökmek üzere olan binalar var. Bunların çoğu tehlike arz ediyor. Kamuya ait olanlar zaten yıkılıp temizleniyor. Özel mülkiyette ise sahiplerinin yıktıkları var. Bizden talepte bulunurlarsa biz de yardımcı oluyoruz. Bir de yıkılmayan, bize de yıktırılmayan, müsaade edilmeyen binalar var. Bunlar için de uzun ve yorucu bir prosedürle “inha onayı” çıkararak yıkım yapıp, tehlikeyi bertaraf ediyoruz.
Kentsel dönüşüm kapsamında yapılan yıkımlar
Kentsel dönüşüm kapsamında 2 farklı yıkım çalışmamız var. Bunun birincisi Devane Bölgemizde yaptığımız ve TOKİ ile birlikte yürüttüğümüz dönüşüm dolayısıyla yaptığımız yıkım çalışmamızdır.
Bu kapsamda 575 evin yıkımını yaptık. Ayrıca bireysel kentsel dönüşüm taleplerinde yıkılacak mevcut yapının yıkım ruhsatlarını düzenlemek yetkisi ve yıkımın takibini yapmak görevi Fen İşleri Müdürlüğümüze aittir. Bu kapsamda 1.000 ev için yıkım ruhsatı düzenlendi. Yasal süresinde yıkmayanların yapılarını yıkarak bunun bedelini de kendilerinden tahsil ediyoruz.
Araç parkı büyüyor
Bütün bu hizmetlerin verilebilmesi -yol, tretuar, imalat, inşaat vb. hizmetlerin yapılabilmesi- için güçlü araçların, güçlü iş makinelerinin olması lazım. Biz de bütün bu hizmetleri en güzel şekilde verebilmek için araç parkımızda ciddi bir revizyon yaptık.Gelişen teknolojiyi takip ederek bu hizmetlerin daha hızlı, daha verimli ve ekonomik bir şekilde yapılmasını sağlayan araç ve iş makinalarımızı 2009 -2017 arasında düzenli bir şekilde ihtiyaca göre modernize ettik.
Görevi devraldığımızda,Fen İşlerinde 81 iş makinemiz vardı. Bunların 24 tanesi hurdaya ayrılacak kadar dökülmüş makinalardı. Bunların tamir gideri bütçenin kara delikleri olmuştu.
Bunları hurdaya ayırarak kullanım dışı bıraktık. Bu araç ve iş makinelerimizi büyük oranda yeniledik. Dönemimizde Fen İşleri emrine verilen 60 yeni araç ve iş makinası aldık. Fen İşleri Müdürlüğümüz toplam 117 araç ve iş makinesi ile hizmetlerine sürdürüyor. Fen işleri müdürlüğümüze 2009 – 2017 yılları arasında kazandırdığımız 60 araç ve iş makinası için 11.5 milyon TL ödedik.
Kurumlarla koordinasyon için AYKOME kuruldu
Büyükşehirlerde kanunen kurulan bir alt yapı koordinasyon merkezi bulunmakta ve işler oradan koordine edilmektedir. İl belediyelerinde bu yok. Ancak biz bunu fiilen kurduk.Alt yapı yatırımı olan kurumlarımızla (Telekom, Doğalgaz, YEDAŞ, Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü, Emniyet Müdürlüğü, Park ve Bahçeler Müdürlüğü, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, Yapı Kontrol Müdürlüğü Vb.) 2010 yılında irtibatı koordine eden bir sistem olan Alt Yapı Koordinasyon Merkezi (AYKOME) benzeri bir yapı oluşturduk. Bu kurumlarımızla periyodik olarak toplantılar yapıyoruz. Yaptığımız yolların konforunun bozulmaması, mali kayıpların önüne geçmek amacıyla bu iletişim ağını kurduk. Fen İşleri Müdürlüğümüz bünyesinde, 46 işçi, 13 teknik personel, 2 memur olmak üzere 61 kadrolu personelimiz230 geçici personelimiz olmak üzere toplam 291 personelimiz var.
291 personelimizle bütün bu işleri yapıyoruz, hemşehrilerimize en kaliteli hizmeti sunuyoruz.
Bütün bu mesai arkadaşlarıma ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Hepsini kutluyorum, tebrik ediyorum.
Şehrin her tarafını şantiyeye çeviren heyecanlarıyla başarıdan başarıya koşuyorlar.
9 yılda 421 milyon 164 bin 355 lira bütçe
Fen İşleri Müdürlüğümüz bir yatırım müdürlüğüdür. Dolayısıyla yaptığı işlerin hacmi kadar da bütçeye ihtiyaç duyan bir müdürlük. 2009 – 2017 yılları arasında yaptığımız yol çalışmalarına, tretuvar çalışmalarına, yıkım çalışmalarına, kamulaştırma çalışmalarına, inşaat işlerine, tesislerimizde yaptığımız modernizasyon çalışmalarına, araç parkımıza kazandırdığımız araç ve iş makinelerine ayırdığımız bütçe 421 milyon 164 bin 355 liradır.
Yeni hizmet kampüsü yıl sonuna hazır
İskilip yolu üzerinde inşa edilen kampüs 50 bin metrekare bir alana sahip. Temizlik İşleri Müdürlüğümüz, Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğümüz ve otobüs garajımızla birlikte Fen İşleri Müdürlüğümüzün araç parkı burada yer alacak. Bu hizmet kampüsümüzün maliyeti ise 13 milyon lira.”
Basın toplantısına Belediye Başkan Yardımcısı Alper Zahir, Fen İşleri Müdürü Miktad Yıldırım, Etüd Proje Müdürü Köksal Çöldaş ve Fen İşleri Müdürlü personeli katıldı.
Basın toplantısının ardından Başkan Külcü, Belediyenin yeni Hizmet Kampüsü inşaatını gezerek çalışmaların son durumu hakkında bilgi aldı. Yüklenici firma yetkilisi kampüsün yıl sonuna kadar tamamlanacağını söyledi.
Foto Galeri
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.