Çerez Bilgilendirmesi
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.
Belediyemiz, Tapu Kadastro Bilgi Sistemi’ne (TAKBİS) geçti. Belediyemiz, hizmetleri emek ve zaman kaybı vermeden daha hızlı ve tasarruflu bir şekilde halka sunmak için çalışmalarına devam ediyor.
Çorum Belediye Başkanı Muzaffer Külcü ve Tapu Sicil Müdürü Nurettin Buyruk arasında imzalanan protokol kapsamında her iki kurum arasında tapu, taşınmazlarla ile ilgili işlemler internet ortamından gerçekleştirilecek bu sayede vatandaşlara hizmetin daha etkin ve seri şekilde ulaşacağı protokol töreninde Başkan Yardımcısı Nurettin Karakaya da hazır bulundu.
Belediye Başkanı Muzaffer Külcü, Belediye olarak, hızla gelişen dünyada teknolojinin tüm hizmet ve nimetlerinden azami düzeyde istifade ettiklerini söyledi. Bilişim dünyasının bir yenilik ve güzelliğini paylaşacaklarını belirten Külcü, kurumlar arasında karşılıklı iyi niyet paylaşımı ile halkın hizmetten istifade edeceğini dile getirdi.
“Görev yaptığımız 4 yıl boyunca Çorum Belediyesi`nin kamu kurumları arasındaki iletişim, etkileşim ve yardımlaşmanın fazla olması için çaba gösterdik”; diyen Külcü, tüm kamu kurumlarından da iyi niyetlerine aynı şekilde cevap verildiğini dile getirildi. Külcü, “Burada imzalayacağımız protokol sonucunda halkın daha etkili ve kaliteli hizmet almasına imkan bulunacak.
Başkan Külcü, konuşmasının devamında şöyle dedi; “Tapu Kadastro kendi içerisinde yaptığı veri tabanı çalışmasını TAKBİS adı altında değişik kamu kurumlarının hizmetine açtı. Ankara Büyükşehir Belediyesi olmak üzere 5-6 belediye bu sistemi uyguluyor. Belli bir süre sonra bütün belediyeler sisteme entegre olacak. Biz Çorum Belediyesi olarak elektronik belediyecilikte önde olacağız. Genel müdürlüğe talepte bulunduk. Tapu Sicil Müdürümüz çalışmalara destek verdi. Kamu kendi arasında elektronik yazışma yapıyor. E-imza en önemli işlerden birisi.
Hükümet bunu yaparken biz tonlarca kağıt kullanıp dosyalarla evrak taşıyoruz. Bunlar günümüz teknolojisi ile bağdaşmıyor. Örneğin bir bölge ile ilgili imar çalışmasında binlerce hak sahibi ortaya çıkıyor. Dosyalar hazırlanıp Tapu`ya gidiyor. Hak sahiplerine tek tek yazışma yapılıyor. Lüzumsuz yoğunluk yaşanıyor. Elektronik ortamla birlikte bütün bunlar gündemden kalkacak. Tapu`da yapılan işlemlerin yasal süre olan en geç bir ay içinde bize bildirilmesi gerekiyor. Her iki kurum yoğun olunca mağduriyetler olabiliyor. Bu protokolle sorunlar çözülecek. Tapu`nun sistemi ile belediye içindeki sistemin entegre olması Ocak ayı ortasında tamamlanacak. Artık her şeyi elektronik ortamda göreceğiz. Yani belediye açısından lüzumlu olanları göreceğiz. Mülkiyet sahibinin mahrem bilgileri olmayacak. İşyeri açma ruhsatı, ilan ve emlak vergisi kamu mallarının tespiti ve hızlı paylaşımı sağlanacak. 6 ay, bir sene beklemeden hizmeti üretir hale geliyoruz. Tapu Genel müdürü Davut Güney ile kurum müdürümüz Nurettin Buyruk Bey`e teşekkür ediyorum”; dedi.
Tapu Sicil Müdürü Nurettin Buyruk ise, gelişmişliğin temelinde yatırımın yattığını, yatırımın da alt yapısının gayrimenkul gelirleri olduğunu söyledi. Belediye`nin kente daha seri ve hızlı yatırım yapması için gayrimenkullerle ilgili bilgi ve belgelere hızlı ulaşacağını belirten Buyruk, bu çerçevede zaman ve emek kaybının önleneceğini, kırtasiyeciliğin sona ereceğini ifade etti. Buyruk, “Tapu olarak buradan elde edeceğimiz emeği vatandaşa hizmet olarak döndüreceğiz. Tapu kayıt belgelerinin gizliliği yasa ile korunduğundan sistemde kişilerin haciz, ipotek gibi haklarını kısıtladık. Karşılıklı güven sayesinde belediye taşınmazların belge ve bilgilerine daha hızlı ulaşmış olacak.”; diye konuştu. Konuşmaların ardından protokole karşılıklı imzalar atıldı.
İnternet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için çerezler (cookie) kullanmaktayız. Bu web sitesini kullanarak çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz.