Belediyemizden Toplu Taşıma Toplantısı

Türk-İsveç Yerel Yönetimler Ortaklığı (TUSELOG) kapsamında Çorum Belediyesi tarafından yürütülen ve vatandaşların katılımını içeren proje doğrultusunda yapılan anket sonuçları kamuoyu ile paylaşılarak, yapılacak çalışmalar anlatıldı.

Turgut Özal İş Merkezi Konferans Salonu’nda Belediye Başkan Yardımcısı Turhan Candan başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya Çorum Belediyesi Zabıta Müdürü Mustafa Kanat, Çorum Ulaş A.Ş Özel Halk Otobüsleri Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Hakkı Melendiz, mahalle muhtarları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, vatandaşlar ve davetliler katıldı.

Candan: Katılımcı belediyeciliği önemsiyoruz

Belediye Başkan Yardımcısı Turhan Candan, problemlerin çözümünde katılımcılığın çok önemli olduğunu belirterek, Çorum Belediyesi olarak ‘ben yaptım oldu en iyisi de budur’ tarzında bir belediyecilik anlayışını bir hizmet anlayışını asla savunmadıklarını ve doğru da bulmadıklarını bildirdi.

Çorum Belediyesi’nin önemli bir projenin içerisinde yer aldığını ve bu proje çerçevesinde toplu taşıma hizmetleri ile ilgili çeşitli çalışmalar yapıldığını ifade eden Candan, “Bu çalışmalar içerisinde toplu ulaşım ile ilgili alan taraması yapıldı. Kentimizde hangi alanlarda nasıl bir toplu ulaşım algısı var onlar tespit edildi. Ne gibi problemler var bunlar belirlendi. Hangi bölgeden hangi bölgeye ulaşım talebi daha fazla bunlar araştırıldı. Çorum Belediyemiz ve Ulaş A.Ş ile verdiğimiz hizmet ile ilgili vatandaşın görüşleri ne bunları göreceğiz” dedi.

Daha mutlu bir hayatın oluşabilmesinin herkesin katkı verdiği görüşlerle çözümlerle mümkün olacağını dile getiren Belediye Başkan Yardımcısı Turhan Candan, konuşmasında şunları söyledi:

Ben yaptım oldu tarzı hizmet anlayışı modern yönetim anlayışının çok gerisinde kaldı. Türkiye artık bunları aşıyor. Bunun göstergelerinden bir tanesi Çorum’da bir konseyimiz var. Meclislerimiz çalışıyor. Türkiye’nin sayılı kent konseylerinden biri haline geldik. Vatandaşın aktif katılım gösterdiği ve artık toplumsal hayata dokunan bir kent konseyi oluşturduk. Kent Konseyi temsilinden başlamak üzere Çorum Belediyesi bir başka projenin içerisinde yer aldı. Toplu ulaşım ile ilgili alan taraması yapıldı. Kentimizde hangi alanlarda nasıl bir toplu ulaşım algısı var onu tespit ettiler. Çorum Belediyemiz ve Ulaş AŞ ile verdiğimiz hizmet ile ilgili vatandaşın görüşleri ne bunları göreceğiz. Katılımcı zeminini oluşturmak çok önemlidir.

 ‘En fazla şikayet % 50 ile ulaşımda”

Çorum Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürü Ömer Maz, stratejik plan anket sonuçları faaliyet konularına göre halkın şikâyet oranlarına bakıldığında en fazla şikâyetin yüzde 50 ile ulaşım hizmetlerinden olduğunu açıkladı.

Maz, Türk-İsveç Yerel Yönetimler Ortaklığı Programı (TUSELOG) 5. Bileşeni yerel yönetimlerin karar alma ve uygulama süreçlerinde katılım mekanizmalarının daha etkin kullanılması ve süreçlere vatandaş katılımının sağlanması konusunda belediyelerin desteklenmesi ile projeye başlandığını vurguladı.

Çorum’da ulaşım akıllanıyor

Toplu taşıma hizmetlerini iyileştirmek için yaptıkları ve yapacakları çalışmaları anlatan Çorum Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürü Lütfullah Şirin, en önemlisinin ulaşımın akıllandırılması olduğunu ifade etti.

Şirin, Çorum’da otobüsler ve duraklar ile ilgili çeşitli düzenlemeler yapacaklarını belirterek, otobüslerde sesli ikazların olacağını, yapılacak olan 25 adet akıllı durak uygulaması ile otobüslerin nerede olduğu, ne zaman kalktığı ve güzergâhının görülebileceğini bildirdi.

Melendiz: Amacımız en iyi hizmeti sunmak

Çorum Ulaş A.Ş Özel Halk Otobüsleri Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Hakkı Melendiz ise  toplu taşıma hizmetlerini en iyi şekilde vatandaşlara sunmaya çalıştıklarını söyledi.

Melendiz, sundukları bazı avantajları halkın istismar ettiğini ifade ederek, vatandaşların da toplu taşıma ile ilgili konuda hassas davranması gerektiğini kaydetti.

27 Mayıs 2015
73 kez görüntülendi