Otobüs şoförlerine iletişim eğitimi

Çorum Belediyesi ve Ulaşım Hizmetleri A.Ş (ULAŞ A.Ş) tarafından otobüs şoförlerine iletişim becerileri, stres yönetimi ve öfke kontrol tekniklerini içeren eğitim semineri düzenlendi.

Belediye Meclis Salonundaki seminere Ulaşım Hizmetleri Müdürü Lütfullah Şirin, ULAŞ A.Ş. Başkan Yardımcısı Zafer Bolat, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü personeli ile çok sayıda otobüs şoförü katıldı. Eğitim Danışmanı Serkan Beyaz tarafından verilen iletişim becerileri eğitiminde otobüs şoförlerine empati yapmaları, suçlayıcı ve yargılayıcı olmamaları tavsiyesinde bulundu.

Şoförlerin yolculara daha fazla güven aşılaması durumunda vatandaşların toplu taşıma araçlarına rağbet göstereceğini anlatan eğitim danışmanı Beyaz, “Vatandaşların toplu taşıma araçlarını kullanması çok önemli. Çünkü şehrimiz büyüyor. Bu nedenle tutarlı ve uzlaşmacı olun. Gerçeği doğru bir dille anlatın. Mümkün olduğu kadar vatandaş ile ikili diyaloga girmeyin. Nezaket ehli bir dil kullanın. Karşınızdakini iyi dinleyin. El ve kol hareketlerinize dikkat edin. Vatandaşla konuşurken başka işlerle meşgul olmayın. Eleştirilmeye de tahammül edin.”; diye konuştu.

Şoförlerin karşılaştıkları sıkıntıları da dinleyen Beyaz, buradan hareketle kriz yönetimi konusunda şoförleri bilgilendirildi. Beyaz, “Herhangi bir olay ile karşılaştığınızda birinci uyarıdan sonra mümkünse emniyet mensuplarını çağırın.”; uyarısında bulundu.

Eğitim Danışmanı Beyaz’ı dikkatli bir şekilde dinleyen otobüs şoförleri ise alınan eğitimin yararlı olduğunu söyledi. Vatandaştan kendilerini küçümsememelerini istediklerini belirten otobüs şoförleri, kendilerine karşı da biraz anlayış beklediklerini ifade ettiler.

Şoförlerin daha güleryüzlü ve anlayışlı olmasını hedefleyen iletişim eğitimi ikigün sürecek.

13 Şubat 2015
178 kez görüntülendi